Søg Garagen Hej Gæst! Register

Brændstofforbrug på Piaggio NRG'en
#13
Det mest økonomiske er at fjerne ringen og ikke køre så stærkt vil gætte på ca 40 km/t.. så kører en listo nemt +50 km/l.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
walker1 Skrev:Jeg ligger lidt over det, og det gør scooteren også! Samlet måske 25-30 kg x-tra i forhold til dig og Listo. :oops:

Jeg vejer som Steen også 72 kilo. Hvad vejer Listoen egentlig?
Hvil i Fred NRG. Amen.
Svar
#15
walker1 Skrev:Det var givetvis også det store bidrag i min forbedring (28-30 km/l -> ca. 40 km/l) i sin tid. Hold den lidt under topfart, og undgå de hårdeste accelerartioner.

Det er også mit indtryk at den sidste del af gashåndtaget giver meget lidt topfart. Jeg har aldrig kørt uden kobling før (jo, i biler med automatgear, men det er jo anderledes) og jeg har i den første tid været fristet til at accelerere alt den kan. Jeg kan jo se det på at jeg accelererer hurtigere end alle gennemsnitsbilister. Det har også noget at gøre med den måde Variosystemet virker på: Det reelle spark kommer på min et par sekunder efter den er begyndt at rulle - først der er det som om den skifter ned i gear. Jeg kan snildt holde den nede på maks. 8000 rpm og lave en fin acceleration derudaf. Hvis jeg giver den fuld rulle kommer hovedsparket lidt hurtigere, men det er egentlig unødvendigt.
Jeg skal derfor lære at tage den lidt med ro. Jeg tror nok også jeg i den første tid har været meget påvirket af ikke at ville være til ulempe for bilister, og derfor har trykket den af.
Hvil i Fred NRG. Amen.
Svar
#16
Citat:Jeg vejer som Steen også 72 kilo. Hvad vejer Listoen egentlig?
En listo er tungere end den ser ud men vejer 82 kg.
Svar
#17
steen55 Skrev:En listo er tungere end den ser ud men vejer 82 kg.
Det passer med at der skal lægges 15 kg på til min. 97kg. Om det er optanket eller tør, kan jeg dog ikke lige huske.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: