Svar: 61
Tråde: 15
Tilmeldt: Sep 2007
Hej, håber lige der er en der kan hjælpe mig. Var ude og køre en tur sammen med en ven, lige pludselig gav min scooter et rigtig HØJT knald. stoppede med det samme da jeg troede det var mit dæk, men det var det ikke. Har hurtigt undersøgt motoren, men kan ikke se noget er gået i stykker og den køre og bremser fint. Har lige sat powerfilter på idag (ved godt det forkorter motor levetid plus det tiltrækker policen) køre også med skive i, i denne uge. Er der nogen der har en ide hvorfor den gav dette knald.
Har en Giantco.
På forhånd tak.
Svar: 554
Tråde: 81
Tilmeldt: May 2007
Kan den stadigt kører? .. Det kan jo bare være en sten der ramte understelet?
Svar: 61
Tråde: 15
Tilmeldt: Sep 2007
ja den køre fint, men er sikker på det ikke var en sten, for det var lige som når noget eksplodere af et tryk, og kørte i bolig kvarter hvor der ikke er sten store nok til at kunne give sådan et knald
Svar: 1.236
Tråde: 9
Tilmeldt: Nov 2005
Er det ikke bare et knald i udstødning, det kan forkomme hvis blanding er for mager, og med dit nye luftfilter kunne det tyde på det. Det kan også være udstødningsventilen der ikke lukker helt, så tjek også ventiler.
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar: 61
Tråde: 15
Tilmeldt: Sep 2007
tænkte også på at det var udstødningen. Beholder nok ikke filteret på for evigt, men ellers er det så ikke bare at stille på nålen som sidder under det sorte låg på kaburator
Svar: 3.837
Tråde: 268
Tilmeldt: Oct 2010
spacepirat Skrev:tænkte også på at det var udstødningen. Beholder nok ikke filteret på for evigt, men ellers er det så ikke bare at stille på nålen som sidder under det sorte låg på kaburator
Det er helt klart nok hoveddysen du skal have fat i.
Hvad størrelse sidder der i den nu?
Hvis:
Ubegrænset CDI
Fjernet skive ved variator
Powerluftfilter
Så gætter jeg på en størrelse 100 i dyse, af Puch Maxi den gamle model.
Svar: 61
Tråde: 15
Tilmeldt: Sep 2007
str. 92 og der er ikke ubegrænset cdi i
Svar: 3.837
Tråde: 268
Tilmeldt: Oct 2010
spacepirat Skrev:str. 92 og der er ikke ubegrænset cdi i
Kast et kig på dit tændrør. Det kan fortælle en del om blandingen.
Umiddelbart vil jeg mene den nemmeste løsning var at smide powerluftfilteret af pommern' til! :P
Det gør ikke andet end at larme uanset.
Svar: 61
Tråde: 15
Tilmeldt: Sep 2007
skal heller ikke have det på hele tiden, men hvis jeg nu bare køre med det i en uges tid, kan den så ikke overleve uden jeg skifter dyse???
Svar: 37
Tråde: 3
Tilmeldt: Aug 2007
Letsindig har helt klart ret. det er et spørgsmål om blandingen. tænding/bezin. Min ene søn er ude for det samme, når han har luftfilter på
///
Svar: 37
Tråde: 3
Tilmeldt: Aug 2007
oops, jeg mente når han har powerfilter på
det er svært at sige præcist, hvad man skal gøre. Det kommer an på hvad man kører med, ( tun osv. ) der er kun en løsning. Prøv dig frem, dysse/luftskrue osv. Held og lykke. Tålmodighed er en god ting, når det drejer sig om blandingen
///
Svar: 144
Tråde: 0
Tilmeldt: Jul 2007
LETSINDIG Skrev:Er det ikke bare et knald i udstødning, det kan forkomme hvis blanding er for mager, og med dit nye luftfilter kunne det tyde på det. Det kan også være udstødningsventilen der ikke lukker helt, så tjek også ventiler.
Knaldet forekommer nu når blandningen er fed og ikke mager.. det er uforbrændte gasser der bliver antændt i den varme udstødning..
et lille trick nogle mc'ister bruger for at skræmme livet af folk er at klikke dødmandsknappen i et splitsekund og tænde igen, det giver dette velkendte knald.
Man skal dog passe lidt på, en udstødning på en mc, kan hurtigt ligne en skrællet banan hvis kontakten er slukket forlænge
Ejer ikke en cykel, så hvordan helvede kan jeg være cyklist..
At jeg er mc'ist er en helt anden snak..
Det andet tager jeg som en forulempelse..
Hader cykler og alt hvad de står for.