Søg Garagen Hej Gæst! Register

Får den for meget benzin?
#1
Hej.
Jeg har en aprilia sonic, med denne opsætning.
::Alle begrænsninger pillet....
::Gianelli go
::Malossi Multivar 5.5 grams.
::Tændrør med glødetal 8
::12 mm kaburator med dyse 100, luftskruen er skruet ca 2 omgange ud.
Resten er std.

Den kører perfekt i starten, der har den ingen problemer med at trække rent hele vejen op til topfarten...
Mit "problem" opstår når jeg har kørt en km eller lidt mere, altså når den lige er blevet lidt varm.
Når jeg stopper op og vil give fuld gas trækker den rigtig godt til at starte med, men så når den hopper fra nålen og over til dysen (gætter på det er det der sker), så begynder den at brumme altså den går ned i en dybere tone, og trækker ikke så rent og så hurtigt som når den kørte på nålens blanding... Jeg ved ikke helt om det er fordi den får for meget benzin, eller for lidt? Eller en helt tredje mulighed.. Håber i kan komme med nogen bud..

Kan det være mit tændrør som bliver for varmt? Skal jeg op i en 9'er ? Smil

Mvh Kalle
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Lyder dyse 100 ikke rimelig vildt til std cylinder og karburator Fortvivlethock:
TGB 101R 2008 - 4000 km TIL SALG
Svar
#3
Hej Jonash Smil
Når ja skal også lige siges jeg blander selv olie i min benzin.. Hvis det har en lille bitte effekt?
Da jeg havde en dyse 96 i, kørte den 65 km/t med den opsætning jeg har nu...
Men da jeg så fik dyse 100 i kørte den 75 km/t... Måske skal jeg finde en mellemvej på 98?
Svar
#4
Hvis du skal køre med så stor dyse til standard opsætning så suger den maskine falsk luft så det gør noget.

Den er piv utæt ellers ville dysen være alt for stor.
Svar
#5
Hej darkside.. Nu er opsætningen jo ikke helt standard, udstødningen er ikke og variator.. Og dysen er måske også et par numre for stor... Men hvordan kan jeg finde ud af om den trækker falsk luft? Når jeg holder hånden for udstødningen slukker den med det samme...
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
KalleWædele Skrev:Hej darkside.. Nu er opsætningen jo ikke helt standard, udstødningen er ikke og variator.. Og dysen er måske også et par numre for stor... Men hvordan kan jeg finde ud af om den trækker falsk luft? Når jeg holder hånden for udstødningen slukker den med det samme...
Køb en dåse "Starthjælp" hos thansen, og sprøjt det f.eks. på studsen, mens motoren kører i tomgang. Hvis omdrejningerne stiger, er der en utæthed, der suger falsk luft - i dette tilfælde tilsat æter, som får omdrejningerne til at stige. Ved at sprøjte forskellige steder, kan du indkredse, hvor utætheden er.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#7
Mange tak. Smil
Svar
#8
Hejsa kalle.

Du kan se om det "sveder", et eller flere steder. Har du fået lavet din choker, for er den ik det kan den også lave rav som jeg fortalte dig om.
Hvis det er kan du også bruge noget starthjælp til at fejlfinde. Hvis du sprøjter ( gerne med røret som følger med ), på steder som din indsugningsstuds- top/bundpakning-luftfilteret (udenpå ). Hvis du kan høre ændringer på din motor omdr, er den utæt på det sted du sprøjter.

Mvh
Tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
#9
Hej nu har jeg bestilt en ny studs da jeg fandt en flænge på 1 cm i studsen... Men når jeg nu har kigget lidt nærmere på studsen kan jeg se at den har nogen mærkelige bolte... Jeg ved ikke hvad for noget værktøj jeg skal bruge til at løsne det med... Det ligner en normal umbracobolt men så har den en lille rundt jern tap i midten?

Hvad for noget værktøj skal jeg bruge?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
En umbraco med et hul i midten som tappen passer op i..
// Danielvp

Så har Giantcoen ski nået 6.000 km!! :D
Svar
#11
Så det er vel bare frem med bormaskinen når man ikke har sådan en umbraco ?Smil
Svar
#12
Eller også kunne du bevæge popo'en ned i silvan og købe det nødvendige værktøj ? Grin
// Danielvp

Så har Giantcoen ski nået 6.000 km!! :D
Svar


Forum spring: