Søg Garagen Hej Gæst! Register

CPI vil ikke starte når den er kold?
#1
Hej. Jeg har en CPI Oliver City 2005 (30'er), som ikke vil starte når den er kold.
Hvis jeg sætter en finger i luftfilter-indsugningen starter den med det samme, men kan ikke køre hvis jeg ikke fjerner fingeren igen?

Når den er varm er det ikke noget problem

Ringen er fjernet, der sidder en 60-dyse i karburatoren, og et 45-forrør på den originale udstødning
Link: http://www.thansen.dk/product.asp?c=2900...2104343240

Jeg har selvfølgelig renset benzinslanger, filter, karburator, luftfilter, skiftet tændrør, osv.

Min søn har en CPI magen til min, og jeg har prøvet og skifte choker, men der er ingen forskel. Hans CPI starter hver dag uden problemer
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Det lyder som om den får for meget luft. Er du sikker på den er helt tæt?
Svar
#3
Ja. Den er helt tæt.
Jeg har skiftet indsugningsstuds, og top, og bundpakning, luftfilter og alt.
Når jeg først får den igang trækker den helt fint. Det ville den jo ikke hvis den trak falsk luft?
Svar
#4
Jeg tror ikke falsk luft er skyldneren (dog tager du fejl mht at gå ud fra, at når en maskine er varm og virker uden problemer der, så er der ikke tale om falsk luft, det er ikke nødvendigvis korrekt). Derimod kunne det godt tyde på den får en for dårlig blanding i din karburator når du forsøger at få liv i dyret på koldstart. Den skal have den rigtig blanding af luft og benzin, og hvis der nu kommer for meget luft så kan det være svært at holde gang i den når den skal startes, hvorfor du skriver, at du tager fingeren/hånden for indsugningen. Forstår jeg ret?
Svar
#5
Hvis ikke jeg stopper lufttilførsel til karburator ved start vil den ikke igang. Så snart den går igang skal jeg fjerne fingeren igen så den ikke går ud (pga luftmangel)

Det er egentlig det samme som på en Puch Maxi. Når man holder chokeren i bund stopper man lufttilførslen til karburatoren for at starte den. Det er det samme jeg gør med min scooter.

Jeg håber det giver mening, for jeg er ved at være træt af den ikke virker. Græder

Det eneste jeg måske kan komme i tanke om der kan være galt er hvis elchokeren ikke får strøm.
Kan man se om den virker på en eller anden måde?
Jeg har prøvet og bytte med den på min søn's scooter, men det er måske strømmen i stikket(på min scooter) der kan være noget galt med?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
duusgaard Skrev:Det er egentlig det samme som på en Puch Maxi. Når man holder chokeren i bund stopper man lufttilførslen til karburatoren for at starte den. Det er det samme jeg gør med min scooter.
Når du aktiverer choker giver den ekstra luft...


Citat:Det eneste jeg måske kan komme i tanke om der kan være galt er hvis elchokeren ikke får strøm.
Kan man se om den virker på en eller anden måde?
Jeg har prøvet og bytte med den på min søn's scooter, men det er måske strømmen i stikket(på min scooter) der kan være noget galt med?
Jeg mener der er indlæg her på BS om hvordan du tjekker om din el-choker virker korrekt, du kan jo prøve, at pille den ud af stikket, og se om der er forskel (om du stadig skal holde hånden for).
Svar
#7
Hmm det lyder sq lidt som min egen havde det engang.

Du skriver at den har fået nyt luftfilter, er det først kommet efter det er kommet på??. Hvis ja så prøv at tage den nye luftfilterelement ud og hold det mod lys, det kan være at det samme er hændt for dig som for mig. Det nye element er meget mere åbencellet end det gamle, det vil bevirke at den trækker meget mere luft gennem det nye. På min skulle jeg have dyset 10 nr op, men jeg valgte at rense mit godt og grundigt.

Jeg havde og min karburator skilt/renset en milion gange, men prøv at læg den i engang rensbenzin et lille døgns tid. Jeg gjore det på min og blev overrasket over, at det ik var alt man fik når man blæste den igennem med luft.

Har du tjekket om de gummiring O-ringe, som tætner luft og tomgangsskruen er intakte??.

Mht din el-choker..
Den er aktiveret når den ik for strøm. Du kan tjekke den ved at du piller den af din karburator, lægger den tilsluttet et sted på scooteren hvor du har et fast punk. En hjælpe kan være at lægge den på et stykke papir og sætte en streg. Når du så sætter tændig til ( ik starte ) skal klokken enten bevæge sige udaf eller indaf ( derfor er det godt med et fast punkt.

En anden ting kan være at den evt er utæt i den paknig, som holdet tæt ved svømmerhuset. Når den så har evt stået natten over, er svømmerhuset delvis eller helt tomt. Man holder jo selv normalt hånden for, når man skal have fyldt huset efter en rensning.

Mvh
Tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar


Forum spring: