Søg Garagen Hej Gæst! Register

Rengøring af ikke-udtageligt hjelmfor
#1
For nogen tid siden startede SLK vist en tråd desangående.

Der findes i hvert fald ét produkt på markedet fra S100, omend det muligvis ikke findes hos danske udbydere.
http://www.louis.de/?partner=katpdf&topi...r=10004219
Jeg har fundet det på norske sider, men hidtil ingen danske. Ked af det Og da slet ingen priser!

Min Caberg Xilix har IKKE udtageligt for, men research havde på købstidspunktet vist, der fandtes alternative rengøringsmetoder.
Ovennævnte blev hentet hjem sammen med en del andre ting. (?7 i forsendelse alene for det her, gør det lidt for dyrt Blink med øjet )

Efter en god, lang tur i det danske sommeland (foruden en hel del andre kilometer) var det tid at få hentet snavset ud..
Først rystes posen, undskyld dåsen, og ud kommer en skum, der hurtigt trænger ind i stoffet. Skummet kan evt. fordeles lidt med en finger.
Kort efter fjernes skummet igen med en fugtig svamp eller en ikke-fnulrende klud.

Og med mindre skummet hiver farve ud af stoffet, så blev der rigtignok hentet en del snavs ud med denne metode!
(Meget af farven/snavset kunne efterfølgende vaskes ud af kluden med rent, varmt vand, så ..)

Da jeg muligvis havde haft lidt rigeligt vand på min klud, var polstringen efterfølgende lidt fugtig. Hjelmen fik derfor lov til at stå ude på terrassen under et bord, så den ikke fik direkte sollys. 2-3 timer efter var den tør. 26-28 graders sommervejr hjalp trods alt på det.

Alternativt kunne man sætte den indendørs f.eks. i træk i vinduet (ingen fugt, direkte sol, andre høje temperaturer eller UV-stråling!!!)

Efter endt tørring efterlader ovennævnte produkt en fiktiv ren duft af citron. Fiktiv fordi, rent nu en gang hverken stinker eller dufter. Industrien har imidlertid bildt os ind, at rent SKAL lugte af et eller andet behageligt eller effektivt. (vaskemiddel, hårshampoo, håndsæbe, opvaskemiddel, toiletrens osv.) Ked af det

Jeg har fundet tråde på andre fora (primært motorcykler), hvor folk har vasket deres hjelmfor med hårshampoo eller opvaskemiddel. Begge dele siges at fungere glimrende, men problemet har ofte været tørringen. Det tager meget længere tid, da vandforbruget er større.
Og lang tørretid skaber grobund for svamp og mug, hvilket er absolut uønskeligt så tæt på vore åndedrætsorganer!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی


Forum spring: