Svar: 9.709
Tråde: 125
Tilmeldt: May 2007
morten123 Skrev:Hej.
lette ruller giver et bedre optræk(du kommer hurtiger op i fart) men de øger Ikke din topfart. Tunge ruller derimod, de øger din topfart. Hvis du kun sætter tunge ruller i, så tager det som regel lidt tid at komme op i fart, men de øger din topfart på langt sigt. Forstår du?
Det passer så aldrig en meter det du skriver der.
De rigtige ruller giver både optræk og topfart, hvis du sætter lette ruller i så tager motoren bare en masse omdrejninger og flytter sig sådan set ikke rigtigt, hvis du sætter for tunge i så vil motoren kæmpe sig op i fart, og miste en masse på toppen fordi den ikke kan geare helt op.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar: 12.709
Tråde: 83
Tilmeldt: Aug 2006
morten123 Skrev:Hej.
lette ruller giver et bedre optræk(du kommer hurtiger op i fart) men de øger Ikke din topfart. Tunge ruller derimod, de øger din topfart. Hvis du kun sætter tunge ruller i, så tager det som regel lidt tid at komme op i fart, men de øger din topfart på langt sigt. Forstår du? Ak ja! Myten, der åbenbart ikke vil dø :crybaby: .
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar: 11
Tråde: 1
Tilmeldt: Sep 2010
DarkSide Skrev:Det passer så aldrig en meter det du skriver der.
De rigtige ruller giver både optræk og topfart, hvis du sætter lette ruller i så tager motoren bare en masse omdrejninger og flytter sig sådan set ikke rigtigt, hvis du sætter for tunge i så vil motoren kæmpe sig op i fart, og miste en masse på toppen fordi den ikke kan geare helt op.
Hvad er den rigtige vægt at sætte i så? Altså efter din uforbeholdne mening?
Svar: 9.709
Tråde: 125
Tilmeldt: May 2007
DNielsen Skrev:Hvad er den rigtige vægt at sætte i så? Altså efter din uforbeholdne mening?
Nemt, den der passer til maskinen/opsætningen samt personen der kører den.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar: 11
Tråde: 1
Tilmeldt: Sep 2010
DarkSide Skrev:Nemt, den der passer til maskinen/opsætningen samt personen der kører den.
Hvilke aspekter skal man så tænke over når man skal have nye ruller? Altså hvordan regner du det ud? jeg ville da gerne se dit regnestykke, hvis ikke det er en fabrikshemmelighed
Svar: 9.709
Tråde: 125
Tilmeldt: May 2007
DNielsen Skrev:Hvilke aspekter skal man så tænke over når man skal have nye ruller? Altså hvordan regner du det ud? jeg ville da gerne se dit regnestykke, hvis ikke det er en fabrikshemmelighed
Det er ikke et regnestykke, langt fra, men det er lidt af en kunst at ramme den præcist rigtige rullevægt, du er nødt til at tage højde for kørestil, samt opsætningen på maskinen, det hjælper jo ikke jeg siger der skal 8 grams ruller i, og maskinen så slet ikke kan slæbe sig selv.
Når vi tager en ellers standard afdroslet maskine, og man har lyst til at lege med rullevægten, så er det normalt kun en halvt til et helt gram, men igen, der er ingen regler uden undtagelser, det kommer helt an på hvad type motor det er, ikke 2 opfører sig 100% ens.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar: 11
Tråde: 1
Tilmeldt: Sep 2010
DarkSide Skrev:Det er ikke et regnestykke, langt fra, men det er lidt af en kunst at ramme den præcist rigtige rullevægt, du er nødt til at tage højde for kørestil, samt opsætningen på maskinen, det hjælper jo ikke jeg siger der skal 8 grams ruller i, og maskinen så slet ikke kan slæbe sig selv.
Når vi tager en ellers standard afdroslet maskine, og man har lyst til at lege med rullevægten, så er det normalt kun en halvt til et helt gram, men igen, der er ingen regler uden undtagelser, det kommer helt an på hvad type motor det er, ikke 2 opfører sig 100% ens.
Ok så det er faktisk bare at købe nogle forskellige rullesæt og så prøve sig frem. Tak for uddybningen
Svar: 9.709
Tråde: 125
Tilmeldt: May 2007
DNielsen Skrev:Ok så det er faktisk bare at købe nogle forskellige rullesæt og så prøve sig frem. Tak for uddybningen
Nemlig, det er derfor bla speedline sælger prøveruller som kan bruges til at få justeret den rigtige vægt ind med
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar: 770
Tråde: 58
Tilmeldt: Apr 2007
De helt seriøse pro tunere fra diverse land eks. Holland. De prøver sig frem med en vægt, og når de har fundet ca. vægten, kommer den på rullefelt, og derefter justerer de vægten ind. så de kan se på deres kurve hvordan maskinen opfører sig med de enkelte vægte
Svar: 12.709
Tråde: 83
Tilmeldt: Aug 2006
2hvybg3yb Skrev:De helt seriøse pro tunere fra diverse land eks. Holland. De prøver sig frem med en vægt, og når de har fundet ca. vægten, kommer den på rullefelt, og derefter justerer de vægten ind. så de kan se på deres kurve hvordan maskinen opfører sig med de enkelte vægte De bedste ruller på rullefelt, er sjældent de bedste på landevejen :wink: .
Få fat i et stopur, og tag tid på, hvor længe, den er om at accelerere til topfart på lige vej. Prøv det samme, med lettere og tungere ruller. Når du har fundet den rullevægt, hvor den accelererer hurtigst til topfart, har du fundet den vægt, der passer til dig og din maskine. Sværere, er det ikke :wink:
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
|