Søg Garagen Hej Gæst! Register

Piaggio typhoon
#1
Jeg har købt en brugt typhoon fra 98 (det er en 45 knallert) og ville have lidt informationer omkring hvad det kræver at jeg gør ved resten af maskinen hvis jeg monterer en tp powered udstødning med fjernet begrænsning?

Tænker på om det er nødvendigt med nye ruller og dyse? Er først lige begyndt at interessere mig for knallerter.

Desuden har jeg på nuværende tidspunkt en almindelig standard udstødning til 500 kr fra thansen. har læst man kan fjerne ringen i forrøret men skal der foretages ændringer i resten af maskinen?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Top Skrev:Jeg har købt en brugt typhoon fra 98 (det er en 45 knallert) og ville have lidt informationer omkring hvad det kræver at jeg gør ved resten af maskinen hvis jeg monterer en tp powered udstødning med fjernet begrænsning?

Tænker på om det er nødvendigt med nye ruller og dyse? Er først lige begyndt at interessere mig for knallerter.

Desuden har jeg på nuværende tidspunkt en almindelig standard udstødning til 500 kr fra thansen. har læst man kan fjerne ringen i forrøret men skal der foretages ændringer i resten af maskinen?

Du skal op i dysestørrelse(ved dog ikke hvor meget på enTyphoon), når du skifter til tunudstødning. Rullerne kan du også skifte, men det er ikke altid nødvendigt. Der sidder sikkert også en dut eller dims, kald den hvad du vil Smil i luftfiltkassen, den kan du også fjerne.
Svar
#3
Okay. Vil ændringen påvirke brændstof forbruget meget? jeg har læst at thansens udstødninger er begrænset med en fastsvejset ring? hvordan fjerner man det i filteret?


kender du standard vægten på rullerne i en typhoon fra 98.... mange tak
Svar
#4
Top Skrev:Okay. Vil ændringen påvirke brændstof forbruget meget? jeg har læst at thansens udstødninger er begrænset med en fastsvejset ring? hvordan fjerner man det i filteret?


kender du standard vægten på rullerne i en typhoon fra 98.... mange tak

Det kan godt påvirke benzinforbruget. Hvis Typhoonen er sat til f.eks 35 km/l som standard, så vil den efter efter disse ændringer måske falde til 30/31 km/l? Min Big er sat til at 35 km/l standard(som den ikke er mere Smil ) og kører nu ca. 28,5 km/l

Ringen i udstødningen er lige til at vrikke a' med en skruetrækker. Dimsen på luftfilterkassen(hvis der er nogen?) kan pilles a' med 2 fingre(ihvertfald på min scooter Smil ). Den sidder vist fast med 2 små tapper, på de fleste scootere.

Rullestørrelsen/vægten, kender jeg desværre ikke.
Svar
#5
Det lyder som om at en typhoon kan gå noget ned i antal kilometer pr. liter benzin. De kører vist ikke andet end 20 25 stykker som standard.

Jeg ved ikke hvor luftfilterkassen sidder.

Tør du gætte på hvor meget dysestørrelsen skal op? vel ikke andet end et par nr. alt efter hvad jeg har læst herinde. Jeg kender dog ikke størrelsen på den endnu.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Top Skrev:Det lyder som om at en typhoon kan gå noget ned i antal kilometer pr. liter benzin. De kører vist ikke andet end 20 25 stykker som standard.

Jeg ved ikke hvor luftfilterkassen sidder.

Tør du gætte på hvor meget dysestørrelsen skal op? vel ikke andet end et par nr. alt efter hvad jeg har læst herinde. Jeg kender dog ikke størrelsen på den endnu.

Årh den burde da køre mere end det på literen Smil, ellers er der da noget galt et sted?
Luftfilterkassen sidder i venstre side, ovenpå variatorsystemet.

Hvis dysen er f.eks størrelse 70, så gå 2-4 numre op, så burde den være dækket ind Smil.
Svar
#7
Den kører i forvejen 70 på speedo hvilket ikke er pålideligt. Jeg tror ikke den kører mere end 60. Den forhenværende ejer sagde at scooteren var født sådan men tror nu at en skive tilfældigvis er røget af hos mekanikeren før han fik den. Den kommer jo fra nordjylland Smil....

Nu lyder jeg nok som en idiot men set bagfra eller forfra. Nå du siger til venstre?
Svar
#8
haha ja det gjorde jeg for du sagde ovenpå variatorsystemet.
Svar
#9
Top Skrev:haha ja det gjorde jeg for du sagde ovenpå variatorsystemet.

Du er da ikke "idiot", du ved bare ikke så meget om scootere endnu??. Men det kommer, når bare du følger med herinde. :wink:
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Jeg har taget plomben på mit standard udstd. på min typhoon, og den kører fint ca 75km. den mister dog en del i top på bakke og modvind så lidt lettere ruller ville måske gøre underværker, så med sport udstødning bliver den garanteret hidsig.
Svar
#11
Citat:Du er da ikke "idiot", du ved bare ikke så meget om scootere endnu??. Men det kommer, når bare du følger med herinde.

Idiot er bare et udtryk for at jeg ikke ved så meget..... men har du foreksempel nogle billeder af hvordan man skifter dysen. Ved det har noget at gøre med karburatoren men ikke så meget mere. mener om hvordan man finder frem til den.
Svar
#12
Citat:Jeg har taget plomben på mit standard udstd. på min typhoon, og den kører fint ca 75km. den mister dog en del i top på bakke og modvind så lidt lettere ruller ville måske gøre underværker, så med sport udstødning bliver den garanteret hidsig.

hej. har du så skiftet dysen på din? hvilken årgang er din og så kan du måske fortælle mig hvad standard størrelsen på dysen er? når man finder frem til dysen står der vel størrelsen på den?
Svar


Forum spring: