Søg Garagen Hej Gæst! Register

Giantco Sprint vil ikke starte!
#37
retropsnart Skrev:Den rar-fil du linker til, kan kun downloades hvis man er "premium member" ( =betalende medlem)
Hvis du ikke kan ligge den op til gratis download, er det jo svæert at hjælpe dig. :wink:

Hvis du ikke kan ligge den op til gratis download, kan du sende den til mig på: retropsnart@hoffmannmultiservice.dk så smider jeg den på min server og lægger link til den hér i tråden. (Tidligst onsdag formiddag 02/12)
Nu ikke så utålmodig 8)
Du kan sagtens downloade filen fra Rapidshare, uden at være Premium User (betalende medlem). Du skal bare trykke på Free User, når du ser de to "speedometre". Så vil der komme en "nedtælling" på 45 sek. (så vidt jeg husker - har selv Premium konto :P ), og herefter en knap til Download. Voila! :wink:

Forskellen er kun, at man som Premium User ikke skal vente de 45 sek., og at man får en hurtigere downloadhastighed.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#38
kragen Skrev:Nu ikke så utålmodig 8)
Du kan sagtens downloade filen fra Rapidshare, uden at være Premium User (betalende medlem). Du skal bare trykke på Free User, når du ser de to "speedometre". Så vil der komme en "nedtælling" på 45 sek. (så vidt jeg husker - har selv Premium konto :P ), og herefter en knap til Download. Voila! :wink:

Forskellen er kun, at man som Premium User ikke skal vente de 45 sek., og at man får en hurtigere downloadhastighed.

Jeg klikkede osse på free user (og ventede), men fik en side om at filen, KUN kunne downloades af premium-users.

Edit: NU laver den nedtællingen.. :roll: og knappen kommer.. Rapidshare må ha' haft hikke igår.. :wink:
Buschauffør Lolland

TMS S3 2010 (Baotian BT49QT-9 i forklædning)

Tidligere knallerter:
Giantco G-Buddy - Giantco Venus - Piaggio Typhoon
Svar
#39
Havoc Skrev:Kan ikke se billederne af din karburator, så kan desværre ikke hjælpe der. RapidShare er overbelastet pt og har ikke premium account.

Den gratis "båndbredde" var fuldt brugt op i går aftes på rapidshare:P Har kigget på billederne, og kan stadigt ikke hjælpe dig Chem. Sorry Ked af det
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar
#40
Havoc Skrev:Hvis du har kørt med for stor dyse igennem længere tid, har scooteren ikke forbrændt blandingen ordentligt og der kan ligge sod i cylindret. Jeg ville pille topstykket af hvis jeg var dig og se om cylinder/stempel har det godt. Gør ikke noget at de er sorte men der må under ingen omstændigheder ligge "løst" sod derinde. Kan være brændt fast på f.eks toppen af stemplet eller ved udstødningsventil, og er det tilfældet, så af med cylindret, gør det hele rent i benzin og smør det i lidt olie før du monterer det igen (jeg bruger bare lidt motorolie, nyt. 2takts olie er bedre, da det ligefrem er lavet til at brænde :P).

Soden kan virke som slibemiddel og i længden splitte skidtet ad. Symptomerne er dårlig/lav kompression, ujævn motor gang, eller at scooteren ikke tager ordentligt gas/ikke stopper når du slipper gassen. Der skal dog som regel ret meget til før dette er tilfældet. Jeg ville dog sige hellere sikker end at tage chancen. Plejer selv at gøre cylinder rent hver 10.000km, uanset hvordan scooteren/knallerten er gået, og jeg har aldrig brændt et cylinder af siden. Hver anden gang kommer der også nyt sodsæt i (stempelringe pakninger osv). Pakninger er dog en go ide at skifte hver gang man har skidtet skilt ad :wink:

Kan ikke se billederne af din karburator, så kan desværre ikke hjælpe der. RapidShare er overbelastet pt og har ikke premium account.

Det blev gjort rent inde jeg monterede det og det er vel 100 km siden.. Hele kittet har gået 4000 km cirka.. Og da jeg monterede det igen kom der selvf nye pakninger Smil

Og jeg har ingen af de symptomer du nævner.. Mit eneste problem er at min scooter kommer med "buuurp" lyde når jeg næsten har nået topfarten.. Det hjalp jo gevaldigt at smide en mindre dyse i, men jeg tør altså ikke at sætte en 86# dyse i.. Der må da være andre ting der kan gøres?
Svar
#41
Det kan være fordi scooteren får for lidt luft. Skal forstås på den måde at når du når et vidst omdrejnings punkt, at scooteren kan ikke trække nok luft igennem filteret og det vakum der skal til for at få bensinen hurtigt nok ind i cylindret ikke bliver opnået. Lidt det samme som en flaskehals. Scooteren vil ha mere, men pga filteret (flaskehalsen), kan den ikke trække luft nok igennem. Dvs din hovedyse begynder at levere for meget benzin og motoren kan ikke nå at forbrænde hver komression.

Prøv at pille filterindsatsen ud af kassen og kør en tur når scooteren er varm, og det ikke regner/er fugtigt i luften. Kommer "buurp" lyden tidligere er det højst sandsynligt for meget luft for motoren og luftfilteret er stort nok til den. Bliver "buurp" lyden mindre er det nok filteret der begrænser luften og du skal ha et på med større gennemstrømning.

Du skal dog lige være obs på at du skal ha lavet nye tændrørs aflæsninger hvis du ændrer på luftmængden. Skal højst sandsyligt et koldere/varmere tændrør i og evt dyses om.

At få indstillet en scooter 100% er et mareridt, men ka man li at makke i skidtet, er det en fed hobby :P
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#42
ChemicalBoy Skrev:Det blev gjort rent inde jeg monterede det og det er vel 100 km siden.. Hele kittet har gået 4000 km cirka.. Og da jeg monterede det igen kom der selvf nye pakninger Smil

Og jeg har ingen af de symptomer du nævner.. Mit eneste problem er at min scooter kommer med "buuurp" lyde når jeg næsten har nået topfarten.. Det hjalp jo gevaldigt at smide en mindre dyse i, men jeg tør altså ikke at sætte en 86# dyse i.. Der må da være andre ting der kan gøres?
Nu er der altså nogen, der ikke er så pivet, og godt tør køre rundt med en #85 dyse til et større kit :P På en firtakter er en lille dyse ikke så stort et problem, som på en totakter, hvor brændstoffet både skal køle og smøre cylinderen.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#43
Havoc Skrev:Det kan være fordi scooteren får for lidt luft. Skal forstås på den måde at når du når et vidst omdrejnings punkt, at scooteren kan ikke trække nok luft igennem filteret og det vakum der skal til for at få bensinen hurtigt nok ind i cylindret ikke bliver opnået. Lidt det samme som en flaskehals. Scooteren vil ha mere, men pga filteret (flaskehalsen), kan den ikke trække luft nok igennem. Dvs din hovedyse begynder at levere for meget benzin og motoren kan ikke nå at forbrænde hver komression.

Prøv at pille filterindsatsen ud af kassen og kør en tur når scooteren er varm, og det ikke regner/er fugtigt i luften. Kommer "buurp" lyden tidligere er det højst sandsynligt for meget luft for motoren og luftfilteret er stort nok til den. Bliver "buurp" lyden mindre er det nok filteret der begrænser luften og du skal ha et på med større gennemstrømning.

Du skal dog lige være obs på at du skal ha lavet nye tændrørs aflæsninger hvis du ændrer på luftmængden. Skal højst sandsyligt et koldere/varmere tændrør i og evt dyses om.

At få indstillet en scooter 100% er et mareridt, men ka man li at makke i skidtet, er det en fed hobby :P

Ja jeg havde også tænkt mig at prøve at kører uden filter. Jeg mener at jeg har hørt fra Big af at de nyere filtre til Giantco Sprint skulle være tykkere i skumgummiet og derfor har motoren endnu sværer ved at trække luft igennem den, for med det gamle filter kørte den dælme ellers fin nok Smil

Men desværre har det jo været et træls vejr de sidste par dage, så jeg må jo prøve det når det bliver tør vejr Smil
Svar


Forum spring: