Søg Garagen Hej Gæst! Register

PGO Big Max problemer efter cylinderskift.
#1
Hej.

Jeg fandt ud af min olielampe ikke virkede på den hårde måde forleden Ked af det .
Nul olie, så stempel satte sig og rykkede min cylinder i stykker.
I dag har jeg skiftet: Stempel, cylinder, bund- og toppakning samt nåleleje.
Krumtap og lejer virkede ikke til at have taget skade.
Nu er problemet at motoren starter fint og går fint i tomgang, men den vil ikke rigtigt tage gas.
Den nye cylinder har samme boring som den gamle (40mm, 49cc), så jeg tænker at det ikke er nødvendigt at omdyse, er det korrekt? :?
Jeg har målt kompressionstrykket til 5,5 bar, er der nogen der ved om det er OK?

Jeg håber at der er nogle kvikke scooter kyndige derude der har nogle gode ideer.
Hilsen Michael
Hilsen Michael
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Ps. Jeg skiftede også kobling ved reparationen da den var slidt, men jeg formoder at det er cylinderskiftet der giver mig problemer.

Hilsen Michael
Hilsen Michael
Svar
#3
Migaard Skrev:Hej.

Jeg fandt ud af min olielampe ikke virkede på den hårde måde forleden Ked af det .
Nul olie, så stempel satte sig og rykkede min cylinder i stykker.
I dag har jeg skiftet: Stempel, cylinder, bund- og toppakning samt nåleleje.
Krumtap og lejer virkede ikke til at have taget skade.
Nu er problemet at motoren starter fint og går fint i tomgang, men den vil ikke rigtigt tage gas.
Den nye cylinder har samme boring som den gamle (40mm, 49cc), så jeg tænker at det ikke er nødvendigt at omdyse, er det korrekt? :?
Jeg har målt kompressionstrykket til 5,5 bar, er der nogen der ved om det er OK?

Jeg håber at der er nogle kvikke scooter kyndige derude der har nogle gode ideer.
Hilsen Michael

Går den ud når du giver gas?
Svar
#4
Hej Jonash.

Niks, den ville bare ikke rigtig komme op i omdr.
Men jeg har lige fundet fejlen, da jeg skiftede kobling havde jeg jo remmen pillet af.
Variator skiverne var gledet sammen og en af rullerne havde sat sig fast.
(Rullerne var slidte og havde flade områder)
Det fattede jeg tilsyneladende ikke da jeg samlede skidtet. Griner
Så gearingen var alt for høj til at motoren kunne komme i omdr.
Men nu er det fikset og den kører perfekt Grin

Ellers tak for svaret!
Hilsen Michael
Svar
#5
Migaard Skrev:Hej Jonash.

Niks, den ville bare ikke rigtig komme op i omdr.
Men jeg har lige fundet fejlen, da jeg skiftede kobling havde jeg jo remmen pillet af.
Variator skiverne var gledet sammen og en af rullerne havde sat sig fast.
(Rullerne var slidte og havde flade områder)
Det fattede jeg tilsyneladende ikke da jeg samlede skidtet. Griner
Så gearingen var alt for høj til at motoren kunne komme i omdr.
Men nu er det fikset og den kører perfekt Grin

Ellers tak for svaret!
Det var godt, sådan nogle fejl som disse er voldsomt irriterende. :-)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Hej Jonash.

Jep, jeg troede jo at jeg enten havde lavet en fejl under cylinderskiftet eller
at motoren havde taget yderligere skade ved "uheldet".
Jeg checkede alting igen og målte kompressionstryk, var sgu lige ved at
skille det hele ad igen... Smil
Hilsen Michael
Svar
#7
Godt du fandt fejlen Grin Det er en af "dummefejl", man næsten ikke tør nævne, når man kommer med løsningsforslag - nogle bliver direkte fornærmede, hvis man foreslår, at tjekke f.eks rullerne :oops:

Jeg har dog oplevet en gammel rotte i faget, på et værksted, der ikke kunne kickstarte en knallert, der lige var repareret, da den skulle afleveres til kunden. Skideballe til lærlingen, som så kom ud, og drejede nøglen, og dyret startede med det samme. Ja, mester havde glemt, at slå tændingen til :oops: Et andet medlem herinde, som også har skilt og samlet racermaskiner, kunne heller ikke starte, efter cylinderskift, og skulle til, at skille det hele ad igen, da han opdagede, at tændrøret ikke var sat i :oops: Jeg har selv været ved, at tage elefanthuen på, for at gå i banken efter lukketid Griner fordi min smed olie. Flækket motorblok, smadrede lejer eller o-ringe? Næh, jeg havde ikke skruet olienpinden helt i bund :oops: Det var der flere herinde, der grinede længe over Griner
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar


Forum spring: