Søg Garagen Hej Gæst! Register

Hjælp til hurtigere Baotien ønskes
#37
Jeg har målt remmen til 80,5 cm i omkredsen, 13 og 17 mm i breden. Er det hvad den skal være? (Jeg målte den da den stadig sad monteret).
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#38
ChemicalBoy Skrev:Hmm der må altså være et eller andet galt.. Har du pillet ved trykfjederen i kobling?

Nej jeg har slet ikke pillet ved koblingen.
Svar
#39
SBT Skrev:Jeg har målt remmen til 80,5 cm i omkredsen, 13 og 17 mm i breden. Er det hvad den skal være? (Jeg målte den da den stadig sad monteret).
Jeg ved ikke, hvad din rem skal være, men min skal være 18mm, som ny, og skiftes omkring 16,5mm. Remmens omkreds, måles indvendigt :wink: Så den skal af, hvis du vil måle den. Alternativet er en tuschstreg på den forreste remskive, fra toppen og ned mod midten. Kør en tur med fuld gas, og tjek herefter, om tuschstregen er visket helt ud op til toppen af remskiven. Er den det, gearer den helt ud.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#40
kragen Skrev:Jeg ved ikke, hvad din rem skal være, men min skal være 18mm, som ny, og skiftes omkring 16,5mm. Remmens omkreds, måles indvendigt :wink: Så den skal af, hvis du vil måle den. Alternativet er en tuschstreg på den forreste remskive, fra toppen og ned mod midten. Kør en tur med fuld gas, og tjek herefter, om tuschstregen er visket helt ud op til toppen af remskiven. Er den det, gearer den helt ud.

Det har jeg gjort, der mangler en halv cm at tuschstregen for oven. Skal der så en ny rem til? Eller hvad er der så galt?
Svar
#41
SBT Skrev:Det har jeg gjort, der mangler en halv cm at tuschstregen for oven. Skal der så en ny rem til? Eller hvad er der så galt?
Så gearer den ikke helt ud Ked af det Du kan så være løbet ind i en af de "snyderemme", der er lidt for kort. Lån evt. en rem fra en, der kan geare helt ud. Din rem skal alligevel skiftes om ca. en god mm, så køb en ny. Hvis den lånte rem, der kan geare en anden, mage til din, helt ud, heller ikke gearer din ud, så har du enten for lette ruller, eller også kan remmen ikke komme helt i bund på de bagerste remskiver. Prøv, om du med fingrene kan presse den yderste bagerste remskive helt ud, og se, om remmen kan komme helt i bund (det kan være, du lige skal have en medhjælper på, til at hive i remmen). Har du skiftet trykfjederen ? Forsøg evt. at pille fjederstyret til trykfjederen ud, og se, om det ændrer gearingen en smule. Hvis det hjælper, er fjederen for stram.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#42
kragen Skrev:Så gearer den ikke helt ud Ked af det Du kan så være løbet ind i en af de "snyderemme", der er lidt for kort. Lån evt. en rem fra en, der kan geare helt ud. Din rem skal alligevel skiftes om ca. en god mm, så køb en ny. Hvis den lånte rem, der kan geare en anden, mage til din, helt ud, heller ikke gearer din ud, så har du enten for lette ruller, eller også kan remmen ikke komme helt i bund på de bagerste remskiver. Prøv, om du med fingrene kan presse den yderste bagerste remskive helt ud, og se, om remmen kan komme helt i bund (det kan være, du lige skal have en medhjælper på, til at hive i remmen). Har du skiftet trykfjederen ? Forsøg evt. at pille fjederstyret til trykfjederen ud, og se, om det ændrer gearingen en smule. Hvis det hjælper, er fjederen for stram.

Jeg har nu også prøvet st lave en streg på koblingen. Har kørt en tur på 4 km og er nået tophastighed (altså ca. 53 km/t). Der er stadig 14mm tilbage af stregen ind mod centrum til koblingen. Når jeg presser koblingen ud for at få remmen så langt ind som muligt, så kan jeg ikke få den helt ind, der er ca en halv cm ind til skiven. Jeg tror derfor ikke der er noget galt med remmen, Det er nok koblingen. Det er bare mærkeligt at jeg ikke kan få remmen helt ind til skiven på koblingen.

Jeg tror at der enten sidder en form for begrensning som jeg kan fjerne, eller også skal jeg bruge en ny kobling. For det er jo et stor flade som remmen ikke løber på, og ikke kan løber på. Tror ikke det vil hjælpe bare at skifte fjederen da remmen stadig ikke vil kunne gå helt i bund, eller vil den måske kunne det, da der ikke er så mange snoninger på fjederen, og den derfor ikke fylder så meget når den er præsset helt i bund.

Jeg har desværre ikke mulighed for at skille koblingen ad lige foreløbigt, Jeg ved ikke hvad fjederstyret er?

Hvad gør jeg så nu?
Svar
#43
SBT Skrev:Jeg har nu også prøvet st lave en streg på koblingen. Har kørt en tur på 4 km og er nået tophastighed (altså ca. 53 km/t). Der er stadig 14mm tilbage af stregen ind mod centrum til koblingen. Når jeg presser koblingen ud for at få remmen så langt ind som muligt, så kan jeg ikke få den helt ind, der er ca en halv cm ind til skiven. Jeg tror derfor ikke der er noget galt med remmen, Det er nok koblingen. Det er bare mærkeligt at jeg ikke kan få remmen helt ind til skiven på koblingen.

Jeg tror at der enten sidder en form for begrensning som jeg kan fjerne, eller også skal jeg bruge en ny kobling. For det er jo et stor flade som remmen ikke løber på, og ikke kan løber på. Tror ikke det vil hjælpe bare at skifte fjederen da remmen stadig ikke vil kunne gå helt i bund, eller vil den måske kunne det, da der ikke er så mange snoninger på fjederen, og den derfor ikke fylder så meget når den er præsset helt i bund.

Jeg har desværre ikke mulighed for at skille koblingen ad lige foreløbigt, Jeg ved ikke hvad fjederstyret er?

Hvad gør jeg så nu?
Hvorfor kan du ikke skille koblingen ad? Du skal bruge en koblingsnøgle, og noget, til at holde kontra med, så klokken ikke drejer. Fjederstyret eller fjederbøsningen, sidder for enden af trykfjederen. Bøsningen kan være lidt for høj, så den stopper remskiverne, før de er helt fra hinanden.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#44
kragen Skrev:Hvorfor kan du ikke skille koblingen ad? Du skal bruge en koblingsnøgle, og noget, til at holde kontra med, så klokken ikke drejer. Fjederstyret eller fjederbøsningen, sidder for enden af trykfjederen. Bøsningen kan være lidt for høj, så den stopper remskiverne, før de er helt fra hinanden.

Jeg tør ikke at skille den ad i dag, for skal bruge scooteren i morgen tidligt, og er bange for at jeg ikke kan samle den igen, da jeg ikke har så meget værktøj. Jeg prøver at skille den ad i morgen eller på onsdag. Jeg håber at jeg bare kan fjerne fjederbøsningen og at det så hjælper. Hvis det gør det, er det så fint nok at køre uden den?

Tak for hjælpen Kragen.
Svar
#45
Jeg ser til min skræk, at der er forskel på længden af de kileremme, der sælges til din model. Nogle siger, at det er en kilerem 17,9x30x687, og andre, at det er en 18x30x669 Fortvivlethock:

Er der nogen herinde, der ved, hvilken længde, der er den korrekte, til den model?
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#46
kragen Skrev:Jeg ser til min skræk, at der er forskel på længden af de kileremme, der sælges til din model. Nogle siger, at det er en kilerem 17,9x30x687, og andre, at det er en 18x30x669 Fortvivlethock:

Er der nogen herinde, der ved, hvilken længde, der er den korrekte, til den model?

Jeg ved ikke hvilken der er den rigtige, men jeg har fundet en manual til Baotain's 50ccm mortoere.

Og der står der den skal være max 18 (17.5), og min 16mm. :?
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar
#47
Big7000 Skrev:Jeg ved ikke hvilken der er den rigtige, men jeg har fundet en manual til Baotain's 50ccm mortoere.

Og der står der den skal være max 18 (17.5), og min 16mm. :?
De 18mm i bredden, og de 30 grader, er ikke problemt, det er længden. De 18mm's forskel i længden (687-669 mm), kan jo være årsagen til hastighedsproblemt, når den ikke vil geare helt ud, hvis der sidder en kort rem i, og der skulle sidde en længere i. Kigger man på de tyske sider, bliver forvirringen total. Originalrem til 12" hjul med skivebremse 729x17,7x30. Til 10" hjul dog 669x18x30. Malossi påstår, at det skal være 687x17,5x30 :?
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#48
kragen Skrev:De 18mm i bredden, og de 30 grader, er ikke problemt, det er længden. De 18mm's forskel i længden (687-669 mm), kan jo være årsagen til hastighedsproblemt, når den ikke vil geare helt ud, hvis der sidder en kort rem i, og der skulle sidde en længere i. Kigger man på de tyske sider, bliver forvirringen total. Originalrem til 12" hjul med skivebremse 729x17,7x30. Til 10" hjul dog 669x18x30. Malossi påstår, at det skal være 687x17,5x30 :?

Jeg har pille koblingen af. Det ser ikke ud til at remmen kan komme helt ned. lige meget hvad jeg gør eller fjerner, tror jeg skal købe en ny. Skal jeg bare købe en hos Thansen til en Sprint? (400kr.)

Jeg tror at den rem der sidder på er den rigtige størelse, da den kun mangler at gearer lidt ud på varioen, hvilket nok skyldes at den ikke kan komme helt ned i koblingen :-)
Svar


Forum spring: