16-06-2006, 19:01
Ja det vil jeg gerne vide, og især om man kan mærke forskel på almindelig 95 oktan og dette nye produkt?
Nogen der har prøvet Statoil's bio95
|
||
16-06-2006, 19:01
Ja det vil jeg gerne vide, og især om man kan mærke forskel på almindelig 95 oktan og dette nye produkt?
16-06-2006, 21:17
Jeg har indtil videre kun prøvet det på min piaggio typhoon, og synes det er det samme som alm. bare med 5% rene samvittighed
16-06-2006, 21:31
Min kæreste tanker det på sin bigmax og hun kan ikke mærke forskel.
Jeg har ligeledes bio95 i tanken på MC'en, og jeg synes heller ikke der er noget at mærke. Listoen får lov at køre på regulær 92 - men kommer der en Bio92 skal den da osse ha et skud.
16-06-2006, 21:57
Det jeg sådan set er ude efter, er om en 2takts motor kan tage skade af Bio95. Jeg har sendt en mail til Statoil for at få svar.
Da bly i benzinen i sin tid blev udskiftet med et "renere" produkt, strejkede min Yamaha 4gear nemlig totalt(motorhaveri). Men blyfri, kunne den godt køre på . Så jeg vil naturligvis for alt i verden, undgå at det sker med BiG'en(at motoren strejker).
16-06-2006, 22:03
Jeg kender ikke noget til den kemiske/tekniske forklaring, men jeg har kørt ca. 100 km på bio 95 på min Speedfight 2, og den klager ikke det mindste.
Kan faktisk overhovedet ikke mærke forskel
16-06-2006, 23:36
så længe der kun er 5% ethanol i burde det ikke give nogle problemer , det er først over 15% at man render ind i for mager blanding og startvanskeligheder , oktantallet behøver man heller ikke at spekulere på da ethanol har en oktanboostende effekt (dog meget lidt ved 5%)
| ||
« Næst ældste | Næst nyeste »
|