Søg Garagen Hej Gæst! Register

Reperer betonbord.
#1
Hey derude (:

jeg håber der sidder en lille murer i maven på en af jer (:

Jeg har lavet et betonbord på skolen, men nogel har været sjove at bore lidt i det, og slå på det osv, i det hele taget hærværk.

Og jeg vil jo gerne have den overflade flot igen. Jeg regner med at slibe lidt beton af, og så lægge noget nyt ovenpå. Men hvilken beton skal jeg bruge ?
Jeg vil gerne have overfladen helt glat, så man kan kører hånden over, som det var noget glat plastik.

Skal jeg "bare" kører noget puds på eller hvad ?
stavefejl er gratis (:

Hvis det er lettere at skrive på msn, så skriv en pb med din msn.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
99amartin Skrev:Hey derude (:

jeg håber der sidder en lille murer i maven på en af jer (:

Jeg har lavet et betonbord på skolen, men nogel har været sjove at bore lidt i det, og slå på det osv, i det hele taget hærværk.

Og jeg vil jo gerne have den overflade flot igen. Jeg regner med at slibe lidt beton af, og så lægge noget nyt ovenpå. Men hvilken beton skal jeg bruge ?
Jeg vil gerne have overfladen helt glat, så man kan kører hånden over, som det var noget glat plastik.

Skal jeg "bare" kører noget puds på eller hvad ?

Kommer helt an på hvilke slags beton du brugte, og hvad du mener med "puds"

Hvis du kan, ville det bedste nok være at få fat i samme blanding, og så ligge et nyt lag på.

Svar
#3
Brug samme beton, som du har brugt. Lån/køb en diamantkop til boremaskinen, og slib ned, så overfladen bliver glat. Giv så pladen noget voks. Byggemarkeder har voks beregnet til det. Gør du det ordentligt, kan betonen blive lige så glat, som nonnemaveskind Griner Du kan også få maling til beton, hvis du vil have en anden farve.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#4
Har du ikke en underviser, der lige ved hvordan du skal gribe det an?

Mit forsigtige bud ville være (uden overhovedet at ane hvordan bordet ser ud?), at hvis der simpelthen skal et helt lag af nyt beton på (af en vis tykkelse), så bør der være noget til at binde det gamle beton med det nye beton af samme slags, da det ellers vil have tendens til at hoppe af igen. Forslaget går på at du enten behandler med noget særligt primer af en art (har set dem i alle mulige afskygninger i byggemarkedet), eller noget meget tyndt blandet fliseklæb der lige pensles på, inden du lægger det nye lag beton på. Jeg kunne så forestille mig at det bliver synligt fra siden af, hvis man på den måde udskifter den øverste del af bordet?

Kunne man slibe det ned på den måde Kragen foreslår, men uden at tilføje et nyt lag beton og så bare lade bordet være det tyndere? Eller er det helt umuligt som bordet er lavet og som hærværken er gjort?
Svar
#5
Jeg har snakket med en murer, der har sagt at det ikke kunne redes, så det blev pænt.

Så han hjalp lige med at få det ud, hurtigst, og så få fat i noget nyt cement.

Det var et bord, der var af metal ramme, og en bund af træ, og så beton ovenpå.

Jeg skal have malet "stellet" og så cement ned i, og give voks og sådan, så de bliver rigtig flot (:
stavefejl er gratis (:

Hvis det er lettere at skrive på msn, så skriv en pb med din msn.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Godt du får det lavet fint igen!

Jeg har aldrig forstået pointen i hærværk... Tsktsk.. Godt du får det fikset.
Svar


Forum spring: