Søg Garagen Hej Gæst! Register

Flytning af Microsoft Office?
#1
Min computer går efterhånden mere og mere amok, men der er kun en forhindring i at sætte den tilbage til fabriksindstillingerne. Min Microsoft Office ligger nu på min computer, men hvis jeg "genstarter" computeren til de orginale fabriksindstillinger, mister jeg jo Officepakken. Og CD'en med programmet, hvor der ligger 3 et program til 3 forskellige computere er væk. Jeg har ikke CD'en mere, fordi jeg lånte den af en kammerat, og vi snakker ikke mere sammen. Så jeg tænkte, om man ikke kunne få Officepakken med, når man "genstarter" via en ekstern harddisk?

Hvis jeg bare kopirer programmet, ville det så virke? For det er det, jeg ikke tror....


Håber i kan hjælpe!

->Ankz
Sætter meget stor pris på, når folk hjælper. Derfor hjælper jeg også så vidt muligt selv.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Ankerpeter Skrev:Min computer går efterhånden mere og mere amok, men der er kun en forhindring i at sætte den tilbage til fabriksindstillingerne. Min Microsoft Office ligger nu på min computer, men hvis jeg "genstarter" computeren til de orginale fabriksindstillinger, mister jeg jo Officepakken. Og CD'en med programmet, hvor der ligger 3 et program til 3 forskellige computere er væk. Jeg har ikke CD'en mere, fordi jeg lånte den af en kammerat, og vi snakker ikke mere sammen. Så jeg tænkte, om man ikke kunne få Officepakken med, når man "genstarter" via en ekstern harddisk?

Hvis jeg bare kopirer programmet, ville det så virke? For det er det, jeg ikke tror....


Håber i kan hjælpe!

->Ankz


Det vil ikke virke.

Nu vil jeg ikke opfordre til ulovligheder, men den forgangne løsning var/er faktisk ulovlig, (låne CD fra vennen), så hvis ikke du har moralske skrubler over ikke at betale til Microsoft kan du jo hente en ulovlig kopi på nettet. Hvordan må du selv søge om.

I samme forbindelse må jeg naturligvis lige reklamere for et gratis og frit alternativ: http://www.openoffice.org - Det fås på dansk og med dansk stavekontrol og ligner rigtig meget MS Office.
Blot 100% gratis.


Dansk: http://da.openoffice.org/
Svar
#3
SLK - Det vidste jeg faktisk ikke, at det var ulovligt. Jeg kender godt OpenOffice, men jeg synes ikke, at der er så mange muligheder indenfor layautet.

Der er ingen muligheder for at flytte programmet til efter "genstartningen"? Græder
Sætter meget stor pris på, når folk hjælper. Derfor hjælper jeg også så vidt muligt selv.
Svar
#4
Ankerpeter Skrev:SLK - Det vidste jeg faktisk ikke, at det var ulovligt.

Naturligvis. Ellers ville Microsoft kun få solgt ét enkelt eksemplar og så 'låner' hele verdenen bare CD'en af denne ene betaler. You get the point Blink med øjet


Citat:Jeg kender godt OpenOffice, men jeg synes ikke, at der er så mange muligheder indenfor layautet.

Det kender jeg ikke så meget til. Sjældent jeg har brug for ekstra funktioner.

Citat:Der er ingen muligheder for at flytte programmet til efter "genstartningen"? Græder

Jeg tvivler meget, desværre. Et så stort program som Office har med garanti smidt filer rundt over hele system, samt voldtaget registreringsdatabasen voldsomt.

4 muligheder, så vidt jeg kan se:

1) Behold det som det er
2) Sælg bilen og betal for Office
3) Anskaf Office ulovligt
4) Installér gratis og frit alternativ og sov godt om natten
Svar
#5
Citat:Naturligvis. Ellers ville Microsoft kun få solgt ét enkelt eksemplar og så 'låner' hele verdenen bare CD'en af denne ene betaler. You get the point.

Det er ikke helt korrekt, men jeg forstår dig. I én officepakke er der jo programmer til 3 forskellige computere. Så når du har brugt officepakken på 3 forskellige computere, skal du ud og invistere i en mere pakke.


Citat:4) Installér gratis og frit alternativ og sov godt om natten.

Ja, der er vel ikke andet for. Men tak for hjælpen.

->Ankz
Sætter meget stor pris på, når folk hjælper. Derfor hjælper jeg også så vidt muligt selv.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Ankerpeter Skrev:
Citat:Naturligvis. Ellers ville Microsoft kun få solgt ét enkelt eksemplar og så 'låner' hele verdenen bare CD'en af denne ene betaler. You get the point.

Det er ikke helt korrekt, men jeg forstår dig. I én officepakke er der jo programmer til 3 forskellige computere. Så når du har brugt officepakken på 3 forskellige computere, skal du ud og invistere i en mere pakke.


Ja okay, det havde jeg ikke lige fået med. Troede der var tale om en enkelt kopi som kun må bruges af slutbrugeren.


EDIT: Jeg mener dog stadig at disse student "3-i-en" kopier, kun må bruges inden for hustanden, og naturligvis kun til privat brug. Men det er vist flueknepperi efterhånden Blink med øjet - Alt anden giver ikke mening hvis de må deles ud, eller sælges separat.
Svar
#7
Jeg har prøvet OpenOffice, men jeg kan ikke huske det helt. Ved du om, der kan laves flere forskellige sidehoveder eller sidefødder? Altså layaut-mæssigt?'

Du har ret med det sidst-skrevne...
Sætter meget stor pris på, når folk hjælper. Derfor hjælper jeg også så vidt muligt selv.
Svar
#8
Nu ved jeg ikke, hvad du mener med, at du vil stille din computer tilbage til fabriksindstilning :? Er det BIOS'en du vil stille tilbage? I så fald, burde der ikke ske noget med hverken windows eller Office. Hvis det er Windows, du vil genindstallere, så er Office væk. Må jeg anbefale folk, at bruge f.eks. Acronis Trueimage, til at tage en backup af deres harddisk, inden de installerer nye programmer. En sådan backup kan retablere hele dit styresystem plus programmer på ret kort tid, hvis harddisken eller Wondows skulle gå sig en tur. Backup'en kan endda øverføres til en anden computer, hvis man har lavet universal backup :wink:
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#9
kragen Skrev:Nu ved jeg ikke, hvad du mener med, at du vil stille din computer tilbage til fabriksindstilning :? Er det BIOS'en du vil stille tilbage? I så fald, burde der ikke ske noget med hverken windows eller Office. Hvis det er Windows, du vil genindstallere, så er Office væk. Må jeg anbefale folk, at bruge f.eks. Acronis Trueimage, til at tage en backup af deres harddisk, inden de installerer nye programmer. En sådan backup kan retablere hele dit styresystem plus programmer på ret kort tid, hvis harddisken eller Wondows skulle gå sig en tur. Backup'en kan endda øverføres til en anden computer, hvis man har lavet universal backup :wink:

Jeg gør så min computer kommer tilbage, så den er akkurat, som da jeg fik den. Jeg ved ikke, hvad du mener med "BIOS". Jeg er ikke så meget inde i computere. Det er hele computeren jeg bliver nødt til at genindstallere. Og jeg har backupprogram men til ingen nytte. For den har det med at virke af og til. Det kan kun reddes ved at genstarte den, fordi det er så længe siden, desværre. Der er også så meget rod på den alligevel.

->Ankz
Sætter meget stor pris på, når folk hjælper. Derfor hjælper jeg også så vidt muligt selv.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Ankerpeter Skrev:Jeg har prøvet OpenOffice, men jeg kan ikke huske det helt. Ved du om, der kan laves flere forskellige sidehoveder eller sidefødder? Altså layaut-mæssigt?'

Du har ret med det sidst-skrevne...


Pas, har aldrig haft behov for nogle funktioner som sådan.
En opsigelse til Viasat abonnement er lige hvad der er blevet til inden for det sidste års tid :roll:

Måske du kan få hjælp her http://www.oooforum.dk/
Svar
#11
SLK Skrev:Pas, har aldrig haft behov for nogle funktioner som sådan.
En opsigelse til Viasat abonnement er lige hvad der er blevet til inden for det sidste års tid :roll:

Måske du kan få hjælp her http://www.oooforum.dk/

Okay, men du skal i hvert fald have tak for hjælpen. Jeg vil da lige prøve at tjekke denne hjemmeside ud.

Nu må vi se, hvad det bliver til.

Men Kragen jeg håber lige, du giver lyd fra dig

->Ankz
Sætter meget stor pris på, når folk hjælper. Derfor hjælper jeg også så vidt muligt selv.
Svar
#12
SLK Skrev:Ja okay, det havde jeg ikke lige fået med. Troede der var tale om en enkelt kopi som kun må bruges af slutbrugeren.


EDIT: Jeg mener dog stadig at disse student "3-i-en" kopier, kun må bruges inden for hustanden, og naturligvis kun til privat brug. Men det er vist flueknepperi efterhånden Blink med øjet - Alt anden giver ikke mening hvis de må deles ud, eller sælges separat.
Det er mere end fluknepperi :wink: I den oprindelige EULA købte man f.eks. ikke ejendomretten til sit eksemplar af Windows, men kun eneretten til, at bruge den på én maskine - til trods for, at der kunne oprettes flere brugere i Windows Fortvivlethock: Man havde således ikke engang tilladelse til, at sælge sit eksemplar, når man af en eller anden grund, ikke skulle bruge det mere. Endvidere var der et "pointsystem", der talte forandringer i computerens konfiguration, og når man nåede maks. , f.eks. udskiftninger af grafikkort, lydkort osv., skulle man have ny licens. Dette blev dog kendt ulovligt efter en dom i Tyskland. Den "billige" flerbrugerlicens til f.eks. tre maskiner, er ganske rigtigt, beregnet til egne maskiner, f.eks. stationære og bærbare. De må ikke bruges af andre, uden for husstanden. Det er en handelspolitik, ikke mange andre, kan slippe godt fra. Tænk, at købe en bil, du ikke må skifte hjul på, eller låne til andre, eller sælge, hvis du ikke gider, at have den mere!
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar


Forum spring: