Søg Garagen Hej Gæst! Register

Instilling af ny cylinder
#49
kragen Skrev:Forrøret er ikke større, som f.eks. på Tecno Straight, og det, de kalder "fed" lyd, er nok det, vores venner vil opfatte som larm. En Tecno Straight er heller ikke så iøjnefaldende - den ligner originalpotten 8)

Okay, jeg troede faktisk at forrøret var større på leovincen.
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#50
kragen Skrev:Forrøret er ikke større, som f.eks. på Tecno Straight, og det, de kalder "fed" lyd, er nok det, vores venner vil opfatte som larm. En Tecno Straight er heller ikke så iøjnefaldende - den ligner originalpotten 8)

What!?
Er forrøret på Leo Vince samme diameter som standart? Græder
Svar
#51
ChemicalBoy Skrev:What!?
Er forrøret på Leo Vince samme diameter som standart? Græder
Den har kunnet fås både med 25mm og 28mm rør, men jeg mener, at 28mm er forbeholdt 125'erne. Man kunne vel få dem til at passe på alligevel :wink: Hvis jeg ellers havde helt ren samvittighed, kunne jeg da godt køre rundt med cromedyret, og i små drag nyde "BMW-lyden" i tomgang Smil Når man giver gas, røber den dog fupnummeret ret hurtigt :?
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#52
Jamen ok.. Hvad er det så hvis det ikker uds?
Yamaha BW's NG 2002
Svar
#53
MathiasT Skrev:Jamen ok.. Hvad er det så hvis det ikker uds?
Du siger nu, at den kører 80 på speedometeret. Det er nok 65-70 km/t i virkeligheden (prøv at måle med en f.eks. en gps). Kører den ca. 60-65 km/t, er der nok slet ikke noget galt med din opsætning. Det er, hvad du kan forvente, med dine 80ccm på en firtakter. Den er simpelthen ikke gearet til, at kunne køre meget hurtigere. De fleste små firtaktere, er nemlig konstrueret til, at køre ca. 60 km/t med en en 80ccm motor, og det er kun til eksport, at man har udskiftet cylinderen til 50ccm, og sat skive i til begrænsning. Såvel karburator, som udstødning m.m., kan derfor sagtens klare 80ccm, da det jo er det, de er kontrueret til :wink: Fra 90 til 150 ccm, som er de næste grænser, man opererer med, har man ændret gearing, og monteret en anden karburator og lydpotte. Topfarten for disse, ligger dog ikke højere end 80-115 km/t.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#54
Har haft udstødning af den idag for at kigge efter begrænsninger en ekstra gang! kunne ikke rigtig finde noget ud over en ting i potten!

Den sidder et stykke nede i potten og ligner en form for filter! kan jeg pille det ud for at se om scooteren ændre sig?

Eller kan jeg lave så der evt er fri gennemgang i hele potten?
Yamaha BW's NG 2002
Svar
#55
Ville det egentlig forringe scooterens ydelse hvis der bare var fri gennemgang?
Yamaha BW's NG 2002
Svar
#56
Tog chancen og prøvede at pille den ud!

Det gik dog ikke så godt :x

Først blev denne form for filter mast sammen.

Så prøvede jeg at bore den ud, Hvilket dog fik det det fri igen. Men kan ikke få alle efterladenskaber ud!

Det hele resulterede i at scooten opfører sig dårligere end vis der var 50cc i!

Hvad gør jeg?
Yamaha BW's NG 2002
Svar
#57
MathiasT Skrev:Tog chancen og prøvede at pille den ud!

Det gik dog ikke så godt :x

Først blev denne form for filter mast sammen.

Så prøvede jeg at bore den ud, Hvilket dog fik det det fri igen. Men kan ikke få alle efterladenskaber ud!

Det hele resulterede i at scooten opfører sig dårligere end vis der var 50cc i!

Hvad gør jeg?

Køber en ny udstødning.. Tror ikke der er så meget andet at gøre :/
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#58
Ok Så bliver det den leo vince
Yamaha BW's NG 2002
Svar
#59
MathiasT Skrev:Tog chancen og prøvede at pille den ud!

Det gik dog ikke så godt :x

Først blev denne form for filter mast sammen.

Så prøvede jeg at bore den ud, Hvilket dog fik det det fri igen. Men kan ikke få alle efterladenskaber ud!

Det hele resulterede i at scooten opfører sig dårligere end vis der var 50cc i!

Hvad gør jeg?

Du køber en 2 takt. :P

Når folk skriver der nok ikke er mere at hive ud af den, og så du alligevel lige skal lige Carsten-pilfinger, ja så beder man selv om det.

Svar
#60
Xipe Skrev:Du køber en 2 takt. :P

Når folk skriver der nok ikke er mere at hive ud af den, og så du alligevel lige skal lige Carsten-pilfinger, ja så beder man selv om det.

Hehe det har du nok ret i :P

Men har dog en std udstødning fra en texas free som jeg lige vil prøve at sætte på! Da der er forskel på potten

EDIT: Den var endnu mindre og scooteren kunne kun køre 50 Ond

HVad er den bedste udstødning til en 4 takter?

Og ja jeg ved godt det ikke giver noget! Men den skal da kunne komme af med gassen!

Og det ved jeg den ikke kan ! Fordi det kan da ikke passe at scooten køre langsomere med støre cylinder!
Yamaha BW's NG 2002
Svar


Forum spring: