Svar: 2.047
Tråde: 34
Tilmeldt: Nov 2008
Havoc Skrev:Jeg tvivler på det. GY6 motoren er jo originalt født med 80ccm. Så ville være underligt hvis mere nedkøling fik det til at spinde bedre. Den skulle jo være lavet til 80ccm.
Men du kan da forsøge at smide det på. Det er jo ikke ligefrem den der vælter budgettet.
Hehe ja det har du nok ret i.. Så tror jeg ikke jeg vil prøve på det
Svar: 12.709
Tråde: 83
Tilmeldt: Aug 2006
Havoc Skrev:Jeg tvivler på det. GY6 motoren er jo originalt født med 80ccm. Så ville være underligt hvis mere nedkøling fik det til at spinde bedre. Den skulle jo være lavet til 80ccm.
Men du kan da forsøge at smide det på. Det er jo ikke ligefrem den der vælter budgettet.
Her er lidt for de nostalgiske
Hondas Elite 80ccm med GY6 fra 80'erne:
http://www.youtube.com/watch?v=-IwpM1wrw1M
og storebroderen Spacey på 125 ccm med GY6, fra samme periode (læg mærke til forlygten):
http://www.youtube.com/watch?v=96Dz9kLKDeQ
Begge, sikkert med "ægte" Honda GY6 motorer, produceret af Kymco til Honda.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar: 1.730
Tråde: 72
Tilmeldt: May 2008
kragen Skrev:Her er lidt for de nostalgiske Hondas Elite 80ccm med GY6 fra 80'erne:
http://www.youtube.com/watch?v=-IwpM1wrw1M
og storebroderen Spacey på 125 ccm med GY6, fra samme periode (læg mærke til forlygten):
http://www.youtube.com/watch?v=96Dz9kLKDeQ
Begge, sikkert med "ægte" Honda GY6 motorer, produceret af Kymco til Honda.
Vildere! Hvor meget koster sådan en elite ? Den er da mega cult !
Kom til at minde mig om den motor jeg havde på min Monza et årti tilbage:
http://www.youtube.com/watch?v=e2pyJtTYI7c. Havde fået drejet et støbehjerns stempel til den og honet cylindret op til 95ccm. Efter den var kørt til, blev jeg stoppet 5 gang jeg var ude at køre på den
Den var den sommerferies arbejde, smidt ud af vinduet.
Svar: 2.047
Tråde: 34
Tilmeldt: Nov 2008
kragen Skrev:Her er lidt for de nostalgiske Hondas Elite 80ccm med GY6 fra 80'erne:
http://www.youtube.com/watch?v=-IwpM1wrw1M
og storebroderen Spacey på 125 ccm med GY6, fra samme periode (læg mærke til forlygten):
http://www.youtube.com/watch?v=96Dz9kLKDeQ
Begge, sikkert med "ægte" Honda GY6 motorer, produceret af Kymco til Honda.
Haha.. Den elite der er nu ikke særlig køn men den lyder dælme godt! :P
Og Spacey'en har da en helt ekstrem fed forlygte nøj sådan en ville jeg gerne have!
Svar: 12.709
Tråde: 83
Tilmeldt: Aug 2006
Jeg ved ikke, hvor meget kult, der er i den (kønne, er de ikke), men Elite blev åbenbart også lavet i en 125ccm udgave i 2008:
http://www.bikez.com/motorcycles/honda_e...5_2008.php
125 Spacey'er fra slutningen af 90'erne, kan du hente i Schweiz
http://auto.local.ch/en/q/?typeref=sell&...25#start=1
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar: 1.730
Tråde: 72
Tilmeldt: May 2008
kragen Skrev:Jeg ved ikke, hvor meget kult, der er i den (kønne, er de ikke), men Elite blev åbenbart også lavet i en 125ccm udgave i 2008:
http://www.bikez.com/motorcycles/honda_e...5_2008.php
125 Spacey'er fra slutningen af 90'erne, kan du hente i Schweiz
http://auto.local.ch/en/q/?typeref=sell&...25#start=1
Syntes klart at Honda Elite har sjæl. Lidt alla den gamle Lotus Esprit faktisk:
http://www.lotusespritworld.com/EModels/TurboE.html
Det er da klasse
Svar: 2.047
Tråde: 34
Tilmeldt: Nov 2008
Havoc Skrev:Syntes klart at Honda Elite har sjæl. Lidt alla den gamle Lotus Esprit faktisk: http://www.lotusespritworld.com/EModels/TurboE.html
Det er da klasse
Helt klart.. Men den skal ikke beskyldes for at være den flotteste scooter der er lavet gennem tiden! :P
Svar: 215
Tråde: 25
Tilmeldt: Jan 2009
Hej.
Har rodet noget med instilling idag!
Og har fundet frem til den køre bedst med 92 dyse.
Den bliver dog ved med at tage mange omdrejninger! Har prøvet med std og sort trykfjeder.
Men kan det virkelig passe den skal have tungere ruller i? Den trækker mega godt op til 40 men derefter sker der ikke meget. Den kan faktisk kun komme op på 70 (På speedo)
Der sidder 6.3g ruller i nu!
Yamaha BW's NG 2002
Svar: 2.047
Tråde: 34
Tilmeldt: Nov 2008
MathiasT Skrev:Hej.
Har rodet noget med instilling idag!
Og har fundet frem til den køre bedst med 92 dyse.
Den bliver dog ved med at tage mange omdrejninger! Har prøvet med std og sort trykfjeder.
Men kan det virkelig passe den skal have tungere ruller i? Den trækker mega godt op til 40 men derefter sker der ikke meget. Den kan faktisk kun komme op på 70 (På speedo)
Der sidder 6.3g ruller i nu!
Ja der skal bestemt tungere ruller i.. Det er også derfor den tager mange omdrejninger..
Jeg kører 70ccm og min idéelle rullevægt er 7.0 gram
Svar: 215
Tråde: 25
Tilmeldt: Jan 2009
ChemicalBoy Skrev:Ja der skal bestemt tungere ruller i.. Det er også derfor den tager mange omdrejninger..
Jeg kører 70ccm og min idéelle rullevægt er 7.0 gram
Prøvede idag med nogle 10g! Men den bliver ved med at tage mange omd :?
Tror det har noget og gøre med koblingen. (fjeder) Køre du med std fjeder chemicalboy?
Yamaha BW's NG 2002
Svar: 2.047
Tråde: 34
Tilmeldt: Nov 2008
MathiasT Skrev:Prøvede idag med nogle 10g! Men den bliver ved med at tage mange omd :?
Tror det har noget og gøre med koblingen. (fjeder) Køre du med std fjeder chemicalboy?
Nej min kobling er der ikke pillet ved overhovedet.. Den er som da jeg købte scooteren
men 10g!!
Det er vist for meget.. De par stykker herinde der kører 89ccm Kører vist kun med 7.5 grams ruller
Jeg tror du skal op i 7.0 gram
Svar: 12.709
Tråde: 83
Tilmeldt: Aug 2006
Hvis tungere ruller (10g
hock: ) ikke nedsætter omdrejningerne, så tyder det på, at den ikke gearer ordentligt. Tag en tuschpen, og lav en streg på din remskive, så kan du se, om remmen kommer helt ud på skiven (du kan se, hvor meget remmen har visket ud). Tjek også, at remmen har den rigtige længde og bredde.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.