Søg Garagen Hej Gæst! Register

Larm fra tuncylinder
#1
Er det normalt at en 70cc sportcylinder skal larme og vibrere mye mer enn originalcylinderen? Det er i bigmax med stylepro sport cylinder og originalt topstykke, tecnigas silent udstøtning. Har gått opp til 82 dyse, kan dysestørrelsen ha noe å si? Cylinderen er ikke tilkørt, kun 2*10 min tomgang og 10 min veldig rolig køring.
Er det ellers noen som har forslag til tun udstøtning som ikke larmer, og ligner original?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Er det ryste som i høje omdrejninger, eller vibrerer den meget.
TGB 101R 2008 - 4000 km TIL SALG
Svar
#3
Det er kraftige vibrasjoner ved enkelte turtall, spes rundt 30-35 kmt, og ved rask tomgang. Håper kanskje gir seg når den er tilkørt og stempel og cylinder har tilpasset seg. Har skiftet lager ved kryssbolt så det er det ikke, viss det var veiven ville jeg vel merket det før.
Svar
#4
Hmm, kunne det ikke være fordi topstykke og cylinder ikke passer sammen ?
// Danielvp

Så har Giantcoen ski nået 6.000 km!! :D
Svar
#5
danielvp Skrev:Hmm, kunne det ikke være fordi topstykke og cylinder ikke passer sammen ?
Det kan være svært at sige - nogle tun cylinderkits kan godt køre med std topstykke, og nogle mener det endda giver højere kompression. Jeg skal ikke udtale mig om det, jeg ved ikke om det er korrekt man får mere/højere kompression af det.
TGB 101R 2008 - 4000 km TIL SALG
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Kjørte 17 km nå i dag, gikk bra men det er som sagt noen vibrasjoner ved visse turtall, det er en kraftig ressonans rundt 50-55 kmt, når jeg gir gass er det vanlig lyd. Prøvde å gi full gass et par sekunder og det var bra trekk i den Grin Er det lurt å kjøpe topstykke som er beregnet for 47mm cylinder, vil det gi noe?
Svar
#7
Vil altid anbefale dig at køre med et topstykke som er beregnet til din cylinder som du kører med, men kan det ikke være dine ruller som er for lette?
TGB 101R 2008 - 4000 km TIL SALG
Svar
#8
Hei igjen. Har funnet en grunn til larmen, det var tydligvis en kant ved ene innsugsporten som gjør at stempelet hakker forbi dette punktet, dette har ført til ødelagte stempelringer, og ridser i stempel, det er også små ridser i cylinderveggen nedenfor portene Ked af det Er det vanlig at en må slipe kantene på portene på nye cylindre, eller er det fordi det er en billig cylinder? Har montert flere cylindere før og aldri oplevd dette. Når jeg satte inn originalcylinderen igen gik den som en klokke, må jeg kkjøpe kjente merker som malossi eller polini for å være sikker?
Cylinderen var en stylepro sport, ikke den billige stylepro 47 mm.
Svar
#9
Det kan godt passe, at billig cylindre ikke har samme kvalitet som tun cylindre.
TGB 101R 2008 - 4000 km TIL SALG
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Nu er det her godt nok for sent, men en fingerregel er ALTID tjekke cylindern inden man monterer så man slipper for sådan noget.
Svar


Forum spring: