Søg Garagen Hej Gæst! Register

Protuna problem
#1
Hejsa
Jeg ville høre om andre har haft problemer med Protuna's kundeservice eller mangel på samme.
Jeg bestilte sidste tirsdag en ubegrænset CDi til min venus, jeg fulgte bestilling formularen og kom frem til siden hvor jeg skulle indtaste kort oplysninger osv. Så trykkede jeg udfør betaling og derefter gik siden bare på "fejl skærm".
Jeg modtog derefter ingen kundelogin, intet kunde nr., intet track'n'trace nr. og ingen ordre bekræftelse dvs. alt hvad der beviser jeg har foretaget et køb, fik jeg ikke.

Så tænkte jeg "nå okay, det kan jo ske", men jeg tjekkede min lige min netbank alligevel, der opdagede jeg at beløbet som var magen til det cdi'en plus forsendelse var "frosset" på min konto altså 638kr. Jeg tænkte okay handlen er måske gået igennem alligevel siden de holder på mine penge, MEN jeg har intet modtaget fra dem og pengene er ikke blevet trukket. De står bare på min konto uden at jeg kan hæve dem, jeg kan ikke finde nogen oplysninger på det reserverede beløb andet end der står under mine likviditets oplysninger at beløbet er "reserveret".

Jeg har sidenhen mailet protuna over 10 gange, efter 5 mail fik jeg et ultra kort svar svar hvor der stod følgende "hvad er dit kundelogin", selvom jeg i alle mine mails sort på hvidt har skrevet jeg ikke har noget som helst kundelogin, ordre nr. osv. Da jeg jo som sagt ikke har modtaget noget på mail fra dem.
Så jeg mailer dem igen, 3 gang får jeg svar denne gang står der "hej, hvad er dit fulde navn,adr. og tlf nr. ordren er bestilt i" , alle disse oplysninger har stået i alle de mails jeg har skrevet til dem og de står endda i den mail de har svaret tilbage på.
Så nu har jeg mailet tilbage til dem 2 gange igen, med alle mine oplysninger samt kort og konto oplysninger. Stadig intet svar fra dem !

Jeg har snakket med min bank og de siger de intet kan gøre, da der er deres betalings central der holder på pengene, så det er protuna der skal frigive dem.
Jeg er simpelthen så sur lige nu, jeg har aldrig oplevet så dårlig service i mit liv. Jeg har bestilt reservedele til min bobbel fra små forhandlere i Mexico, der har ydet 1000 gange bedre service end det jeg oplever nu. Jeg bliver ignoreret 100% føler jeg og de må da kunne dansk dernede siden de svarer på dansk ?

Jeg har i ingen af mine mails snakket grimt eller kommet med trusler osv. Jg har udelukkende på en pæn måde bedt om hjælp til a løse det her problem. Det er selvfølgelig ikke protuna's skyld at deres hjemmeside laver rod i min ordre, men det er deres skyld at de sidder på mine penge uden at give mig en afklaring eller bare en forklaring på problemet.

Er der andre der har oplevet noget lignende fra protunas side?

Er der nogen der er inde i e-handel og ved om de på et tidspunkt bliver nød til at frigive mine penge eller kan e bare tilbageholde 638kr for evigt ?

Og nej 638kr er ikke en bondegård, men det er ligeså meget princippet i at man bare holder på mine penge uden at give en forklaring af en art.
nybegynder...
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Tjae.. Det med service overrasker dig nok ikke så meget når jeg nu fortæller at det er Thansen gruppen der ejer protuna.de de opkøbte siden for nogen år siden Blink med øjet

Jeg har kun handlet der få gange og de gange jeg har gjordt det gik det hele fint som det skulle det håber jeg da også at det vil gøre hvis jeg i fremtiden skal have noget fra dem af.. :?
Svar
#3
Har du prøvet at snakke med PBS?

De kan evt. finde handlen og gi transaktions-id.

Havde lidt af det samme problem med mit Falck abo. De havde dog kun tastet forkert, så betalingen var kommet under et andet navn. Men der kontaktede jeg PBS, der kunne gi mig nogle oplysninger, så Falck kunne spore den rigtige betaling.

Svar
#4
Når det gælder e-handel og reserverede beløb for varer, man ikke har fået, er den vigtigste regel, at være aktiv. Forstået på den måde, at man skal sørge for, så hurtigt som muligt, skriftligt at henvende sig til forhandleren OG banken, og gemme skrivelserne. Har man udvist passivitet, dvs. ladet stå til i f.eks. en måned eller to, vil pengene normalt være tabt. Skriv et sidste brev til protuna, og forlang, at de enten sender en ordrebekræftelse, eller hvis de påstår, at en sådan er sendt, så en kopi, samt den bestilte vare. Kan dette ikke lade sig gøre, skal du forlange, at det reserverede beløb øjeblikkeligt bliver frigivet. Herefter skriver du til din bank, at det reserverede beløb, er reserveret fejlagtigt, og at beløbet skal frigives. Banken kan herefter spærre beløbet, og tilbageføre det samme beløb til din konto. Bankens "papir- og fodarbejde" i den forbindelse, er ikke dit problem.

Går det hele op i gardiner, så kan du med fordel henvende dig til Forbrugereuropa, der hurtigt kan hjælpe dig med at klage. Selvom Protuna er ejet af thansen, er firmaet underlagt tysk lov, der ikke er identisk med med den danske. Dette er dog ikke et problem, da Forbrugereuropa har søsterorganisationer i de andre EU-lande, der så automatisk overtager det videre forløb i det pågældende land, i dette tilfælde "Das Europäische Verbraucherzentrum Deutschland"
http://www.forbrugereuropa.dk/dansk/klag/

Du kan derfor i din skrivelse til Protuna meddele, at såfremt du ikke inden 8 dage har fået enten varen eller pengene, vil du overdrage sagen til "Das Europäische Verbraucherzentrum Deutschland" via Forbruger Europa Danmark.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#5
kragen Skrev:Når det gælder e-handel og reserverede beløb for varer, man ikke har fået, er den vigtigste regel, at være aktiv. Forstået på den måde, at man skal sørge for, så hurtigt som muligt, skriftligt at henvende sig til forhandleren OG banken, og gemme skrivelserne. Har man udvist passivitet, dvs. ladet stå til i f.eks. en måned eller to, vil pengene normalt være tabt. Skriv et sidste brev til protuna, og forlang, at de enten sender en ordrebekræftelse, eller hvis de påstår, at en sådan er sendt, så en kopi, samt den bestilte vare. Kan dette ikke lade sig gøre, skal du forlange, at det reserverede beløb øjeblikkeligt bliver frigivet. Herefter skriver du til din bank, at det reserverede beløb, er reserveret fejlagtigt, og at beløbet skal frigives. Banken kan herefter spærre beløbet, og tilbageføre det samme beløb til din konto. Bankens "papir- og fodarbejde" i den forbindelse, er ikke dit problem.

Går det hele op i gardiner, så kan du med fordel henvende dig til Forbrugereuropa, der hurtigt kan hjælpe dig med at klage. Selvom Protuna er ejet af thansen, er firmaet underlagt tysk lov, der ikke er identisk med med den danske. Dette er dog ikke et problem, da Forbrugereuropa har søsterorganisationer i de andre EU-lande, der så automatisk overtager det videre forløb i det pågældende land, i dette tilfælde "Das Europäische Verbraucherzentrum Deutschland"
http://www.forbrugereuropa.dk/dansk/klag/

Du kan derfor i din skrivelse til Protuna meddele, at såfremt du ikke inden 8 dage har fået enten varen eller pengene, vil du overdrage sagen til "Das Europäische Verbraucherzentrum Deutschland" via Forbruger Europa Danmark.

Okay, det vil jeg prøve at gøre så.
Jeg syntes bare det er møg irriterende at de ikke svare på kundeservice, det kan umuligt være raket-videnskab det jeg spørger om hjælp til, så jeg tænker bare hvad får man ud af at opføre sig på den måde, det forstår jeg simpelthen ikke.
Jeg vidste nu ngodt at det var T-hansen der ejede skidtet, men det var jo ikke sikkert at de kørte samme linie som de gør her i DK hehe.
Jeg siger mange tak for hjælpen indtil videre :wink:
nybegynder...
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: