Søg Garagen Hej Gæst! Register

Ikke meget power i powerfilter
#1
Så har jeg kørt rundt med et powerfilter i et stykke tid, vil lige skrive min mening ned her.

1) Det giver klart meget mere opmærksomhed, alle vender sig om og glor engang, de bliver sikkert nok lidt skuffet, når deres syn præges af en lille platiskscooter fra Kina kommer kørende Blink med øjet
Om det er negativt eller positivt er vel op til den enkelte, synes dog det blev lidt træls i længden.

2) Lyden er rimelig ok. Når folk vender sig om og kigger er det med garanti ikke fordi den larmer så sindsyg meget som nogle unge foretrækker deres top-tunet 2-takter skal lyde, næ, den har en rigtig dyb kølig brummen. Når man giver bundgas og den får lov til at trække, feks. op af bakke er det allerværst - rimelig grimt at man kommer brølende på en scooter med 45km/t op af stejl bakke uden ændring i omdrejningerne - faktisk ret kikset! Smil

3) Den får simpelthen for meget luft når det er koldt og fugtigt som det er her idag, når chocker er slået til. Den skal faktisk stå og varme sig selv lidt før den kan kører. Hvis man giver gas dør den lige så stille - det må da også være en negativt point herfra Blink med øjet

4) Det ser klart bedre ud uden den store sorte luftkasse, hvis man havde lyst og tid til at fjerne bagskærmen og få lavet en skærm der følger baghjulet - weltklasse =P~ =P~ Det har jeg bare ikke ](*,)

5) Kan ikke sige om det har påvirket benzinøkonomien på nogen måde, så skal jeg teste længere tid.

Så kan folk vel selv danne sig lidt et indtryk af det. Jeg smider luftkassen på her idag og bliver lidt mere anonym i trafikken, selvom jeg kommer til at savne den dejlige brummende lyd, der gjorde Listo'en endnu mere sjov at kører på.

Wroom! :--w
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Arh... Havde helt glemt hvor lydsvag Listo'en kan være Smil
Ikke mere powerfilter på min Listo Smil)
Svar
#3
Ved ikke hvordan det er med 4takter, men på 2taker skal man dyse ca. 10 op når man sætter powerfilter på, og hvis man ikke gør det, man kan faktisk miste lidt topfart...

Så prøv at dyse op, og sætter powerfilteret på igen, så kan du skrive om det gav noget i effekt..

På en 2takter gør et powerfilter følgende:

Giver bedre bundtræk (den trækker bedre ved lave omdrejninger)
Giver bedre optræk
giver lidt bedre topfart
giver større benzinforbrug
lamer mere
Giver en større bøde hvis man bliver stoppet


Men om det er det samme på 4taker, skal jeg ikke kunne sige...
Svar
#4
Prøvede en større dyse, ingen effekt.
Der er bare intet at hente i et powerfilter foruden mere larm - på en 4-takter.
Svar
#5
Troede ik et powerfilter var ulovligt?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Powerfilter bruges også kun v. høj tuning, hvor motoren kræver mere luft og benzin (større karb.)
På standard trim giver det ikke mere end en træls lyd og vand i karburatoren.

Det er ulovligt fordi det ikke er støjdæmpet.

Gal et gammelt indlæg.. Fortvivlethock:
Svar
#7
Hej. Ville høre om det er muligt et sætte sådan her filter på min giantco g buddy og om det vil komme til at skade karburatoren. http://www.scooter-shoppen.dk/default.as...item=16034
Svar
#8
(09-03-2011, 18:11)patrickmøller Skrev: Hej. Ville høre om det er muligt et sætte sådan her filter på min giantco g buddy og om det vil komme til at skade karburatoren. http://www.scooter-shoppen.dk/default.as...item=16034

Du kan sagtens sætte det på, dog vil du skulle gøre karburatoren ren noget mere, den vil larme mere, og du får ikke en skid ud af Grin.
Tidligere:
Baotian BT49QT-7. Peugeot Speedfight 3. Hyundai i10. Ford Mondeo. Aprillia Ditech.
CPI Hussar. Nissan Primera eGT. Alfa Romeo 156. Ford Mondeo V6. VW Polo Fox. Nissan Almera. Mitsubishi Galant V6. Nissan Micra
Nuværende:
Saab 900
Svar


Forum spring: