Svar: 12.709
Tråde: 83
Tilmeldt: Aug 2006
Giantco-Sprint Skrev:Okay :/ Men spørgsmålet er jo om der er nok strøm på batteriet når jeg køber det, til at el-starten virker 100% og at scooteren kan holde spændingen så den ikke går ud :/ for så skal jeg jo bare ligge og kører rundt for så lader batteriet jo automatisk op Dit startbatteri kan kun holde til at aktivere starteren i et par minutter uden at få tilført strøm. Når du køber et nyt vedligeholdelsesfrit batteri, vil det være ca. 80% opladet, eller mindre, afhængig af alder. Du vil derfor kun kunne aktivere starteren i et lille minut, før batteriet er helt fladt igen. Noget, det ikke kan tåle mere end et par gange. Får du den startet på kickstarteren, uden at have brugt elstarteren, vil det tage dig en tur på 1-2 timer, at få ladet batteriet helt op. Batterier har det ligesom min benzinmåler på Agilityen, fra fuld til halvfuld, gåt der lang tid, men fra halv fuld, til tom, klarer den det på ingen tid Modsat LiOn batterier, taber vores batterier også hurtigt strøm, hvis de bare står ubenyttet. Hvis din scooter står et sted, hvor du har direkte adgang til 250v, kan du med den lader, vi har linket til, sætte batteriet til opladning/vedligehold, uden at skulle tage batteriet ud, og du er sikker på, at det altid er fuldt opladet. Har du mange korte ture, med deraf følgende mange - og måske langvarige - starter med elstarteren, vil du sjældent kunne nå, at lade batteriet helt op, ved kørsel alene.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar: 661
Tråde: 70
Tilmeldt: Jun 2008
Nu vil jeg så godt sige at jeg udover denne gang ALDRIG har oplevet at batteriet har været i nærheden af at gå dødt. Og har ALTID kun brugt elstarteren stort set (;
Man kan også oplade batteriet med en bil lader, det kender jeg en der har gjort og det har ummidelbart ikke taget skade. Han gjorde det i vinters og batteriet fungere stadig og har ikke været dødt siden (;
Jeg har også lige snakket med en af mine venner. Han er ude ved en voksen som er mekaniker og han siger jeg ikke behøver impulslader til mit batteri. En almindelig lader til 12V batterier virker fint. Låner en lader af ham i aften som virker på mit batteri
Giantco Sprint - Så har den gået 8000km:D
(26.11.09)
Svar: 1.127
Tråde: 80
Tilmeldt: May 2008
Hejsa
Ellers kan du komme ud til mig og sætte den til min alm. Einhell 12v oplader som jeg selv bruger. Jeg bor ca. 200m fra social & sundhedsmedhjlæperskolen på Athenevej.
Flemming
Randers SØ
Svar: 661
Tråde: 70
Tilmeldt: Jun 2008
Fedt
Giantco Sprint - Så har den gået 8000km:D
(26.11.09)
Svar: 661
Tråde: 70
Tilmeldt: Jun 2008
Problemet er bare at jeg bor i Vangdalen :P Det ligger omkring 8-10km fra hvor du bor Og da scooteren ikke kan kører pga batteriet er fladt så kan jeg ikke komme frem :?
Giantco Sprint - Så har den gået 8000km:D
(26.11.09)
Svar: 12.709
Tråde: 83
Tilmeldt: Aug 2006
Uanset, hvad en mekaniker måtte sige, så kan en oplader til biler, der f.eks. lader med min. 10Amp, og ikke er en impulslader ødelægge dit lukkede batteri på 4 A/h. Men har du f.eks. en Einhell BT-BC 12 D-SE processorstyret tretrins impulslader, der kan gå ned til 2 Amp, så er det jo bare helt fint - men den får du ikke, for 400 kr :wink:
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar: 661
Tråde: 70
Tilmeldt: Jun 2008
Mit er på 5Ah ;D
Giantco Sprint - Så har den gået 8000km:D
(26.11.09)
Svar: 661
Tråde: 70
Tilmeldt: Jun 2008
Nu er mit batteri ladet helt op Nu kan scooteren stort set starte hver gang jeg træder på kickstarteren :wink: Jeg kan nu kører ca. 500m og så går scooteren ud :? Har prøvet at justere til forskellige indstillinger på luftskruen med det hjælper ummidelbart ikke
Den kørte de ca. 500m da luftskruen var skruet 1½ gang ud Når den er på 0, 2 og 2½ så går den ud med det samme Har prøvet at pille luftfilteret af, og når det af taget af så starter den hver gang på kickstarteren men den dør indenfor få sekunder
Hvilken indstilling kan stå forkert? hock: - Den er blevet meget bedre efter batteriet er blevet ladet op
Giantco Sprint - Så har den gået 8000km:D
(26.11.09)
Svar: 2.425
Tråde: 21
Tilmeldt: May 2007
Hvornår og hvem stillede sidst ventiler?
Svar: 661
Tråde: 70
Tilmeldt: Jun 2008
Thansen og de stillede ventilerne for 400km siden - Så det ikke ventilerne den er galt med
Giantco Sprint - Så har den gået 8000km:D
(26.11.09)
Svar: 2.425
Tråde: 21
Tilmeldt: May 2007
Hvis de på en eller anden måde har klokket i det, og fået stillede udstødningsventilen for stramt, og den så har strammet sig selv mere, kan det også føre til at den sætter ud efter få hundrede meter, og ikke kan holde tomgangen mere end 10-20sek før den går ud.
Du kan evt købe er søgerbladsæt til 30kr hos t-hansen.
Der er bare ikke noget søgerblad med 0.08 som helst skal bruges, men i nød kan en stram 0.10 også bruges.
Men hvis du køber den så prøv at finde ud af om 0.05 søgerbladet kan komme i gemmen ved udstødningsventilen, når knastakslen står som den skal. Hvis den ikke kan det har du med stor sandsynelighed funder problemet.
Her er søgerbladet: http://www.thansen.dk/product.asp?c=2696...1387911262
Og du kan bruge denne guide, til at finde ud af hvor stram dine ventiler står: http://www.billig-scooter.dk/viewtopic.php?t=6365
Og selvom den kun har gået 400km siden kan det godt være den, hvis ellers de har været stillede, for stramt sidste gang. Der er desværre en svaghed som flere af kina 4-takterne har.
Edit: Hvis den var ved T-hansen fra 400km siden, må der da også stadig være garanti på? Eller hva?
Køre den for hurtig så er der bare på med skiven igen og så smide den ud til t-hansen, og lad dem finde ud af hvad der er galt.
Svar: 12.709
Tråde: 83
Tilmeldt: Aug 2006
Citat:(...)Og selvom den kun har gået 400km siden kan det godt være den, hvis ellers de har været stillede, for stramt sidste gang. Der er desværre en svaghed som flere af kina 4-takterne har(...)
Det er måske ikke så meget en svaghed, da problemet normalt kan løses, hvis man følger den anvisning, som bla. Kymco har udsendt med, at stille ventilerne til min. 0,08, istedet for de oprindelige 0,05mm, der tidligere var anbefalet :wink: Anbefalingen går endvidere på, at ventilerne kan stilles helt op til 0,12mm. Når thansen nu burde vide, at ventilerne skal stilles til min. 0,08mm, kan det undre, at de ikke fører søgerblade på de 0,08mm, der skal bruges hock: og man kan derfor have dem mistænkt for, at de så heller ikke har det korrekte søgerblad på værkstedet :? og derfor stiller dem for stramt.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
|