Søg Garagen Hej Gæst! Register

For meget eller for lidt
#1
Har lige sat et 47,6 cylinderkit på min PGO Ligero 50 sammen men en Gianelli Go udst. Da jeg endeligt fik gang i den, ville baghjulet slet ikke trække rundt når jeg gav gas og når jeg slap håndtaget døde motoren bare. Har skiftet til en 90 dyse. Får den for meget eller for lidt benzin eller kan det være noget helt tredje der er galt?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Ligero50 Skrev:Har lige sat et 47,6 cylinderkit på min PGO Ligero 50 sammen men en Gianelli Go udst. Da jeg endeligt fik gang i den, ville baghjulet slet ikke trække rundt når jeg gav gas og når jeg slap håndtaget døde motoren bare. Har skiftet til en 90 dyse. Får den for meget eller for lidt benzin eller kan det være noget helt tredje der er galt????

Det kunne godt lyde som om at den drukner
Svar
#3
Jeg vil sige den får for meget.. Lyder den som en 4-takter? Altså sprutter og hakker helt vildt? Hvis ja, så skal du ned i dyse, prøv lige alle de dyser du har hjemme.
Scooter tuning is not a crime, it's a lifestyle!
Svar
#4
Den sprutter ikke rigtig, men lyder som om den får lidt omdrejninger dog uden at hjulet trækker rundt og så går den ud når gashåndtaget slippes
Svar
#5
Ligero50 Skrev:Den sprutter ikke rigtig, men lyder som om den får lidt omdrejninger dog uden at hjulet trækker rundt og så går den ud når gashåndtaget slippes

Hmm .. Måske får den for lidt benzin? Vent lige på Energy's svar, han er mesteren.
Scooter tuning is not a crime, it's a lifestyle!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Ligero50 Skrev:Den sprutter ikke rigtig, men lyder som om den får lidt omdrejninger dog uden at hjulet trækker rundt og så går den ud når gashåndtaget slippes

Vil stadig mene at den får for meget. Jeg prøvede det samme med min Popcorn, der var dysen 8 nr. for stor
Svar
#7
Ja men han siger at den ikke sprutter eller firtakter? Jeg ved det sku ikke, prøv at dys ned og se så hvad der sker.
Scooter tuning is not a crime, it's a lifestyle!
Svar
#8
Der er ikke andet for end at prøve at dyse den ned og håbe på at det virker. Kan det evt. have noget med lufindtaget at gøre???
Svar
#9
Ligero50 Skrev:Der er ikke andet for end at prøve at dyse den ned og håbe på at det virker. Kan det evt. have noget med lufindtaget at gøre???

Tror jeg sku ikke .. Du må have dyset forkert ind. Jo mindre luft den får, jo mindre dyse skal den have og omvendt.
Scooter tuning is not a crime, it's a lifestyle!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Håber på lidt mere hjælp. Har prøvet at dyse ned til en 86 i stedet for 90. Men det eneste den gør er at den sprutter helt vildt, ikke særlig mange omdrejninger og hjulet rører sig ikke ud af flækken. Og går stadig død når gashåndtaget slippes. Er det så bare at gå endnu længere ned i dyse? Har prøvet at skrue på et lille sort håndtag (tror det er luftskruen, men er ikke sikker) uden at det hjalp. Er der en anden måde at give den mere luft, hvis det er det den mangler?
Svar
#11
Ligero50 Skrev:Håber på lidt mere hjælp. Har prøvet at dyse ned til en 86 i stedet for 90. Men det eneste den gør er at den sprutter helt vildt, ikke særlig mange omdrejninger og hjulet rører sig ikke ud af flækken. Og går stadig død når gashåndtaget slippes. Er det så bare at gå endnu længere ned i dyse? Har prøvet at skrue på et lille sort håndtag (tror det er luftskruen, men er ikke sikker) uden at det hjalp. Er der en anden måde at give den mere luft, hvis det er det den mangler?

Det lyder som lidt af det samme som min gjorde da der var for stor dyse i, men er absolut ikke sikker. Jeg dyssede 8 numre ned og så var den der.

Mht. mere luft, kan du vel bore nogle huller i luftfilterkassen eller alternativt sætte et powerluftfilter på (det sidste vil jeg dog ikke anbefale)
Svar
#12
Jeg takker for hjælpen. Er gået helt ned i en 72 dyse (startede med en 90) og du ruller den bare derudaf.
Svar


Forum spring: