Søg Garagen Hej Gæst! Register

For meget eller for lidt
#13
Ligero50 Skrev:Jeg takker for hjælpen. Er gået helt ned i en 72 dyse (startede med en 90) og du ruller den bare derudaf.

Det var så lidt Grin



[size=7]PS. jeg kunne godt tænke mig en tommeltot, bare for sjov Griner [/size]
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
Ligero50 Skrev:Har lige sat et 47,6 cylinderkit på min PGO Ligero 50 sammen men en Gianelli Go udst. Da jeg endeligt fik gang i den, ville baghjulet slet ikke trække rundt når jeg gav gas og når jeg slap håndtaget døde motoren bare. Har skiftet til en 90 dyse. Får den for meget eller for lidt benzin eller kan det være noget helt tredje der er galt?

Et nybegyndertrick for at tjekke om den får for meget til føden er: Pil dækslet af luftfilteret og fjern filteret, tager den bedre gassen, så får den for meget. Du kan også altid læse det af tændrørets farve. Hvis et nyt (eller renset) tændrør er sort, så får den for meget.
Svar
#15
Det fandt jeg ud. For efter at være gået fra 86 til 72 og med luftfilter dækslet af virkede den fint ned af bakke, men op ad gik den helt død. Så satte jeg bare dækslet på igen og så kørte den fint og med brunligt tændrør, så tror jeg har fundet den rigtige dyse
Svar
#16
Nu har jeg så kørt med den et par dage, men der er lige lidt endnu.

Lige når den startes vil den gerne 4-takte indtil den lige har kørt i en 2 min tid, så kører den for så vidt fint. Men hvis jeg kører med halvgas til den er omkring de 40 km/t, er det som om den mister lidt fart selvom jeg ikke rører håndtaget, så skal den bare have lidt mere gas og så drøner den bare derudaf. Er dysen mon stadig lidt for stor eller er det luft den mangler???
Svar
#17
Det kunne godt lyde som om den får for rig en blanding ved halv gas. Husk at du kan flytte med nålen for at justere i dette område. Jeg ville flytte "mærket" på nålen en tak op og se om det gjorde det bedre.

Ved halv gas er det ikke hoveddysen du skal stille på, men nålen. Hoveddysen er stort set kun hvordan den reagerer ved fuld gas, og luftskruen er ved tomgang. Nålen er derimellem. Husk: Ned=fed, og dermed er op mager. Det er i forhold til hvordan du flytter "mærket" når spidsen vender nedad.

Du skal måske også skrue luftskruen lidt ud også. Hvis den firtakter i tomgang er det nok også galt der.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: