Søg Garagen Hej Gæst! Register

En lang tur?
#1
Der er en del snak om at scootere "har bedst af" lange ture Fortvivletcooter: .

Jeg kunne godt tænke mig at høre hvad folk definerer som "lange ture". Jeg selv synes at jeg kører lange ture "i den korte ende". Kører på den til og fra skole - ca. 2 x 10 km. Men også på kortere ture til arbejde - ca. 2 x 6 km.

Jeg ville sige at en lang tur er 10-20 km.

Men hvad mener folk?

Og er der nogle forhandlere der også har en mening?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
I går kørte jeg 143 km på Listo dog fordelt på 4 ture, det er lange ture!

Jeg vil siger over 5 km er en lang tur. En kort tur er til bageren mm.
Svar
#3
En lang tur for mig er f.eks Næstved tur/retur(Bilkacenteret). Det er en tur på ca. 240/250 km, og her kører Big'en ca. 31km/l. På de korte ture på mellem 30 til 120 km ligger den på 22-25 km/l.
Så rent benzinmæssigt, har en scooter godt af lange ture.

Jeg ligger på 30-60 km's daglig kørsel, når Big'en ellers gider røre på sig Smil.

De korteste ture for mig, ligger på 12 km( tur-retur, til/fra den nærmeste brugs) Smil.
Svar
#4
Tja, enhver motor har vel godt af at blive kørt godt til engang i mellem.
Jeg kan i hvertfald mærke forskel på min Kawa, når jeg kun lige har kørt en små 5 km med "cruiserfart", eller 20km på motorvejen. Den er helt klart mere frisk efter motorvejsturen (bestemt ikke meget, men jeg kender den allerede nok til at kunne mærke forskel).

Vil mene at 10-20km på landevejen skulle kunne gøre tricket. Men på den anden side, så ville jeg ikke køre efter, at køre motoren godt til engang i mellem. Det er en scooter vi snakker om.. Trods alt.
Svar
#5
I det her nævnte scenarie har jeg mest kørt langture den seneste tid.
Til og fra arbejdet. 8,5 km hver vej
Bilka og anden shoping: 9-15 km hver vej.
Besøg hos mine forældre: 3 km hver vej.

I hvert fald til og fra arbejdet har været udpræget bykørsel, hvor jeg godt nok stak af fra busser, biler og 45'er, der sad fast i køer, men som til gengæld placerede mig bag en daglig ophoben af langsomme studerende på cykel.

Jeg skal nok tanke i morgen. Så må vi se, hvad økonomien kommer frem til.
Nålen er netop nået næsten helt ned på TOM efter 180 km siden sidste fuldtankning.
Reserven burde dog nu række til minimum 20-30 km yderligere.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
For mig er 150km i et rap en pæn tur. Under ville jeg ikke definere som lang tur Smil
Svar
#7
Kan man måske sige (generelt) at en tur er lang når motoren eller udstødningen når at blive rigtig varm. Det viser sig især hvis man kører i regnvejr og når man holder stille hører de små regndråber syde når de rammer udstødningen:"PSSSSS"
høhø
Svar
#8
Dvs alt over 1-2 km er langt - høhø Smil
Svar
#9
bøllebent Skrev:Dvs alt over 1-2 km er langt - høhø Smil

Hmm. Tjaa. Det kan du vel have ret i. :oops:
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Jps Skrev:En lang tur for mig er f.eks Næstved tur/retur(Bilkacenteret). Det er en tur på ca. 240/250 km, og her kører Big'en ca. 31km/l. På de korte ture på mellem 30 til 120 km ligger den på 22-25 km/l.
Så rent benzinmæssigt, har en scooter godt af lange ture.

Jeg ligger på 30-60 km's daglig kørsel, når Big'en ellers gider røre på sig Smil.

De korteste ture for mig, ligger på 12 km( tur-retur, til/fra den nærmeste brugs) Smil.

Er det fordi du kører på landevej eller andre strækninger uden for mange kryds, hvor du ikke hele tiden skal accelerere eller er det noget med at når "den er kørt varm" at den har bedre benzinøkonomi?
Svar
#11
Citat:En lang tur for mig er f.eks Næstved tur/retur(Bilkacenteret). Det er en tur på ca. 240/250 km

Svarer det ikke nogenlunde til en tur på 8 1/2 time?
Svar
#12
Alt under 100km er småture.. :P

En lang tur for mig er over 200km, så begynder øjnene at blive noget "sandede" i det, og ens lemmer bliver også ret stive når man hopper af scooteren for at tanke osv.
Svar


Forum spring: