15-04-2009, 13:58
Hejsa.
Har endeligt fået sat mit nye cylinderkit (89ccm) og karburator (24mm NarakuCVK) på og ville lige dele nogen erfaringer med det.
Elstarteren funker ikke når maskinen er kold. Den kan simpelthen ikke trække motoren ordentligt rundt. Skal ha fat i en kraftigere tændspole for at se om det kan løse det.
Det originale luftfilter passer ikke over, og selv uden filteret i, kan karburatoren ikke hive nok luft igennem luftfilterkassen. Skal ha købt en K&N Filter.
Karburatoren er så stor at sædekassen ikke kan komme på igen. Skal ha "moddet" den med noget plexiglas så jeg ka få sædet på hock:
Gasresponsen er blevet sygt meget bedre (uden luftfilter ). Topfart og benzinforbrug kan jeg ikke sige noget om endnu, da kittet ikke er kørt ordentligt til. Melder tilbage når det er kørt til.
Selve monteringen var meget nemmere end jeg havde regnet med. Har man skiftet cylle på en 2T før, kan man også på en 4T. Man skal bare være meget OBS på indstilling af motoren, knastkæden/akselen og huske at stille ventilerne korrekt. Hvis man er i tvivl ligger der nogen ekseptionel goe guides til dette i Tips og Tricks her på B-S, Takker mange gange til forfatteren af dem
Fik en hjælpende hånd fra min bror, og det var en kæmpe hjælp ang. afmontering, opklodsning holdning af ting osv. Kan klart anbefales at være to til det (så længe man ikke går i vejen for hinanden :P ).
Mvh Havoc
P.s Smider nogle billeder op i løbet af ugen af scooteren (Når det er 100% færdig )
Har endeligt fået sat mit nye cylinderkit (89ccm) og karburator (24mm NarakuCVK) på og ville lige dele nogen erfaringer med det.
Elstarteren funker ikke når maskinen er kold. Den kan simpelthen ikke trække motoren ordentligt rundt. Skal ha fat i en kraftigere tændspole for at se om det kan løse det.
Det originale luftfilter passer ikke over, og selv uden filteret i, kan karburatoren ikke hive nok luft igennem luftfilterkassen. Skal ha købt en K&N Filter.
Karburatoren er så stor at sædekassen ikke kan komme på igen. Skal ha "moddet" den med noget plexiglas så jeg ka få sædet på hock:
Gasresponsen er blevet sygt meget bedre (uden luftfilter ). Topfart og benzinforbrug kan jeg ikke sige noget om endnu, da kittet ikke er kørt ordentligt til. Melder tilbage når det er kørt til.
Selve monteringen var meget nemmere end jeg havde regnet med. Har man skiftet cylle på en 2T før, kan man også på en 4T. Man skal bare være meget OBS på indstilling af motoren, knastkæden/akselen og huske at stille ventilerne korrekt. Hvis man er i tvivl ligger der nogen ekseptionel goe guides til dette i Tips og Tricks her på B-S, Takker mange gange til forfatteren af dem
Fik en hjælpende hånd fra min bror, og det var en kæmpe hjælp ang. afmontering, opklodsning holdning af ting osv. Kan klart anbefales at være to til det (så længe man ikke går i vejen for hinanden :P ).
Mvh Havoc
P.s Smider nogle billeder op i løbet af ugen af scooteren (Når det er 100% færdig )
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel