Søg Garagen Hej Gæst! Register

Projekt Agility
#1
Hejsa.
Har endeligt fået sat mit nye cylinderkit (89ccm) og karburator (24mm NarakuCVK) på og ville lige dele nogen erfaringer med det.

Elstarteren funker ikke når maskinen er kold. Den kan simpelthen ikke trække motoren ordentligt rundt. Skal ha fat i en kraftigere tændspole for at se om det kan løse det.

Det originale luftfilter passer ikke over, og selv uden filteret i, kan karburatoren ikke hive nok luft igennem luftfilterkassen. Skal ha købt en K&N Filter.

Karburatoren er så stor at sædekassen ikke kan komme på igen. Skal ha "moddet" den med noget plexiglas så jeg ka få sædet på Fortvivlethock:

Gasresponsen er blevet sygt meget bedre (uden luftfilter Grin ). Topfart og benzinforbrug kan jeg ikke sige noget om endnu, da kittet ikke er kørt ordentligt til. Melder tilbage når det er kørt til.

Selve monteringen var meget nemmere end jeg havde regnet med. Har man skiftet cylle på en 2T før, kan man også på en 4T. Man skal bare være meget OBS på indstilling af motoren, knastkæden/akselen og huske at stille ventilerne korrekt. Hvis man er i tvivl ligger der nogen ekseptionel goe guides til dette i Tips og Tricks her på B-S, Takker mange gange til forfatteren af dem Smil
Fik en hjælpende hånd fra min bror, og det var en kæmpe hjælp ang. afmontering, opklodsning holdning af ting osv. Kan klart anbefales at være to til det (så længe man ikke går i vejen for hinanden :P ).

Mvh Havoc

P.s Smider nogle billeder op i løbet af ugen af scooteren (Når det er 100% færdig Grin )
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
For at løse dit problem med sædet, kunne du så ikke bare sætte en støddæmperforhøjer på?
// Danielvp

Så har Giantcoen ski nået 6.000 km!! :D
Svar
#3
Hehe glæder mig satme til at der kommer billeder! :P
Det lyder vildt det du fortæller! Smil

Men ja vil godt give dig ret i at der ikke er mange ben i det.. Jeg havde nogen meget bange anelser inden jeg gik igang med at montere mit 70ccm men da vi først var igang så gik det sq nemt! Min far hjalp mig i mit tilfælde.. Og han er jo gammel mekaniker og kørte selv 4 takt Honda'er i hans "unge dage" Så det var godt med lidt støtte og vil også klart andbefale at man er 2 til det.. Så går det hele lidt nemmere..

Men det skulle da ikke undre mig starteren ikke kan trække den store kaffekop af et stempel.. Grin

Efter jeg har fået 70ccm på syntes jeg også kværnen er sværere at starte med elstart og nogen gange sætter den også lidt ud.. Men kan ikke se hvorfor en ny tændspole skulle virke?

Den gir vel kun flere volt til tænrøret..?
Svar
#4
danielvp Skrev:For at løse dit problem med sædet, kunne du så ikke bare sætte en støddæmperforhøjer på?
Det vil ikke ændre noget synderligt på afstanden mellem sæde og karburator, da motorens "vippepunkt" ligger næsten lige under karburatoren.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#5
ChemicalBoy Skrev:(...)Men det skulle da ikke undre mig starteren ikke kan trække den store kaffekop af et stempel.. Grin

Efter jeg har fået 70ccm på syntes jeg også kværnen er sværere at starte med elstart og nogen gange sætter den også lidt ud.. Men kan ikke se hvorfor en ny tændspole skulle virke?

Den gir vel kun flere volt til tænrøret..?
Starteren er beregnet til, at kunne starte en 80ccm, som er den oprindelige standard, og kompressionen er ikke højere på kittet. En tædspole med 31.000 volt giver tændrøret et større og hurtigere spark, end normaltændspolen på 16.000 volt. Hvis starteren får for lidt strøm fra batteriet, til at få generatoren til at køre hurtigt nok rundt, til at levere tilstrækkelig strøm til tændspolen, vil man risikere manglende eller utilstrækkelig gnist. Hvis normaltændspolen ved høje omdrejninger ikke kan følge med, og levere de genererede volt tilstrækkeligt hurtigt, vil det resultere i udfald af gnist. Her hjælper "racertændspolen" også - især sammen med et iridium tændrør :wink:
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Aha.. Jamen jeg syntes bare den er en del sværere at få igang med elstart efter cyllinder skift men måske der ændres på det når jeg for en 90'er dyse i kaburatoren.. Smil
Svar
#7
... Jeg kan næsten stå på kickstarteren nu, uden den rykker sig, hvis den står under kompression. Før kunne jeg næsten bare kigge på den og scooteren gik igang. Og el motoren "slæber" sig derudaf, som om der er for lidt strøm på batteriet.

Dvs det er selve starter motoren jeg skal ha skiftet, og ikke tændspolen ? (Skifter nu tændspole alligevel senere). Hvis det er starter motoren, så bliver den nok bare pillet fra og så nøjes jeg med kick.

Jeg blev også nødt til at sætte et tændrør som var lidt koldere i, da det orig tændrør overophedede og blev fuldstændigt hvidt (det så ud som om det var nyt, uanset hvad jeg gjorde ved blandings skruen).

Ang sædet bliver karburator rum dimsen inde i skåret af og der kommer et buet stykke plexiglas i, så der er plads til det hele (karb, luftfilter) og man kan se det derfra :P Som kragen skriver ville en forhøjer til stød dæmperen ikke hjælpe ret meget, med mindre den er ca 20cm eller mere :o Og nu er jeg ikk ligefrem verdens højeste mand, og ville gerne være i stand til at røre jorden når jeg sidder på den Grin
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar
#8
Hovsa, glemte lige noget.
Hvis jeg kun skulle bruge scooteren til bykørsel, ville jeg sætte 50ccm på igen. Den larmer simpelthen for meget når den får gas og der er heller ingen grund til at have vildere optræk på cykelstierne :P

Luftfilterkassen kan simpelthen ikke være slået til karburatoren, ellers får den ikke nok luft og "tøver" meget i starten når man giver gas. Også uden selve filteret i.

My 2 cents
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar
#9
Hehe men kom igang med at få taget nogen billeder!! Grin

Go-go-go-go!!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
ChemicalBoy Skrev:Hehe men kom igang med at få taget nogen billeder!! Grin

Go-go-go-go!!

Jow jow. Skal lige ha den helt færdig først. Er sat til ro indtil imorgen. Skulle ha fat i en varmepistol til at bøje plexiglasset med, og kan først få den imorgen.
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar
#11
Nå okay.. Men jeg venter i hvert fald spændt! :P
Svar
#12
Sigh. Det nye tændrør var osse for varmt, blev overophedet... Skal en tand koldere endnu. Håber det er den rigtige den her gang. Sædekassen må også vente. Kan først få fat i en her imorgen efter arbejde. Ham jeg skal låne den af skal selv bruge den til hans arb. :S

Jeg er begyndt at blive lidt træt af at den står stille nu, siden det er mit eneste køretøj :P

Uanset hvad, bliver der billeder smidt op imorgen om den så er færdig eller ej.
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar


Forum spring: