Søg Garagen Hej Gæst! Register

Projekt Agility
#49
Havoc Skrev:Det har været vidunderligt vejr idag, så besluttede lige for at lave en lille video af Agilityen's Speedo :P
Acceleration og topfart.
Giver ikke fuld gas før ca 20km/t, på speedo, da jeg nok ville falde af pga optræk. Normalt når jeg kører på landevej, ligger nålen på omkring de 80km/t på speedo, og det svarer til ca 71-72 rigtige km/t. Undskylder videoens dårlige kvalitet, men tlf er ikke lige det bedste til den slags. tager dog nogenlunde billeder. Neways, her er videoen:

http://www.youtube.com/watch?v=TuVIq0Zypdw

Håber den kommer til at gå lidt bedre med større dyse, tændspole og ny udstødning. Regner med udstødningen bliver lavet i weekenden og tændspolen er bestilt (kommer nok imorgn eller tirsdag, da mandag er helligdag). Kan stadigt ikke finde et rivalsæt i dk til nogenlunde pris, så det må vente.

Nøøøj en herlig lyd Grin
Uha den lyder sød :P

Det skal nok blive godt med ny udstødning og 110% korrekt indstilling Smil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#50
Skal lige siges at når jeg siger bedre, er det ikke hurtigere, men sundere. Tændspolen skulle gerne sænke temperaturen på motoren lidt, udstødingen sørger for at den kan komme af med alt røgen uden at det skal presses igennem et nåleøje og dysen så benzin/luft forhold er helt rigtigt. Sagt på en anden måde, for at få det hele til at holde lidt længere og gå lidt bedre. Jeg nægter simpelthen at tro at den kommer over 85 (gps) da den virkeligt kæmper for det fra 80kmt på speedo og op. Er også en af grundene til at jeg holder den på 80 på speedo.
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar
#51
Havoc Skrev:Skal lige siges at når jeg siger bedre, er det ikke hurtigere, men sundere. Tændspolen skulle gerne sænke temperaturen på motoren lidt, udstødingen sørger for at den kan komme af med alt røgen uden at det skal presses igennem et nåleøje og dysen så benzin/luft forhold er helt rigtigt. Sagt på en anden måde, for at få det hele til at holde lidt længere og gå lidt bedre. Jeg nægter simpelthen at tro at den kommer over 85 (gps) da den virkeligt kæmper for det fra 80kmt på speedo og op. Er også en af grundene til at jeg holder den på 80 på speedo.

Kører du med Naraku's racer knast? Smil
Svar
#52
Nej, har ikke skiftet knasten. Overvejede at skifte den ud da jeg bestilte cylinder kittet men droppede den. Den ville nok komme til at gå lidt bedre med den knast.
Indtil videre holder jeg nok når de sidste 3 ting (tænspole, dyse og udstødning) er kommet på plads. Skifter den evt senere, når scooteren har gået en del flere km (nok omkring 10.000). Syns efterhånden jeg er ved at have smidt lidt for mange penge efter scooteren :P Med den nye hjelm, er de dele jeg har købt, dyrere end scooteren var da jeg købte den Fortvivlethock:
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar
#53
Havoc Skrev:Nej, har ikke skiftet knasten. Overvejede at skifte den ud da jeg bestilte cylinder kittet men droppede den. Den ville nok komme til at gå lidt bedre med den knast.
Indtil videre holder jeg nok når de sidste 3 ting (tænspole, dyse og udstødning) er kommet på plads. Skifter den evt senere, når scooteren har gået en del flere km (nok omkring 10.000). Syns efterhånden jeg er ved at have smidt lidt for mange penge efter scooteren :P Med den nye hjelm, er de dele jeg har købt, dyrere end scooteren var da jeg købte den Fortvivlethock:

Ja okay du siger noget.. Men det har vel også været det værd?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#54
Så blev Naraku Tændspolen sat i. Motoren går en del bedre ved de lave omdrejninger (ca op til 3/4 gas). Efter det (3/4 gas og op), kan jeg virkeligt høre og mærke at dysen er for lille. Giver jeg under fuld gas har scooteren højere acceleration end hvis jeg giver fuld. Tændspolen løste heller ikke problemet med elstarteren så jeg er nok dømt til at skulle starte den med kick (går dog nok, eftersom den starter efter 1-3 gange).
Når jeg giver fuld gas, og motoren er kommet lidt op i omdrejninger, kan man virkeligt høre at den får for lidt benzin, så det undgår jeg helt nu. Udstødningen er blevet udskudt endnu engang, da jeg ikke selv har værktøjet til at modificere forrøret så det passer.
Den skal til service imorgen tidligt og er spændt på at høre hvad der bliver sagt. Jeg er godt klar over garantien er gået når jeg har pillet med så meget som jeg har, men vil være 100% sikker på at alt er i orden, så den bliver smidt til eftersyn. Hellere gi de ekstra kroner og så scooteren holder det længere Grin Ville sådan set gerne selv lave det, men har ikke muligheden for det på nuværende bopæl.

Ang. om det har været det hele værd...
Delvist. Jeg er glad for at det går en del hurtigere på de lange ture, men det er en ret høj pris det kommer af. Den er næsten fordoblet i benzin forbrug. Havde jeg kun skulle bruge scooteren til by kørsel, havde jeg nok holdt ved at skifte variatoren, pille skiven og en lidt større dyse. De 50ccm er mere end nok ang optræk osv. til bykørsel. Desuden er det en dejlig ting når ens scooter går over 45km/l :P Er nok det jeg savner mest.
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar
#55
Havoc Skrev:Så blev Naraku Tændspolen sat i. Motoren går en del bedre ved de lave omdrejninger (ca op til 3/4 gas). Efter det (3/4 gas og op), kan jeg virkeligt høre og mærke at dysen er for lille. Giver jeg under fuld gas har scooteren højere acceleration end hvis jeg giver fuld. Tændspolen løste heller ikke problemet med elstarteren så jeg er nok dømt til at skulle starte den med kick (går dog nok, eftersom den starter efter 1-3 gange).
Når jeg giver fuld gas, og motoren er kommet lidt op i omdrejninger, kan man virkeligt høre at den får for lidt benzin, så det undgår jeg helt nu. Udstødningen er blevet udskudt endnu engang, da jeg ikke selv har værktøjet til at modificere forrøret så det passer.
Den skal til service imorgen tidligt og er spændt på at høre hvad der bliver sagt. Jeg er godt klar over garantien er gået når jeg har pillet med så meget som jeg har, men vil være 100% sikker på at alt er i orden, så den bliver smidt til eftersyn. Hellere gi de ekstra kroner og så scooteren holder det længere Grin Ville sådan set gerne selv lave det, men har ikke muligheden for det på nuværende bopæl.

Ang. om det har været det hele værd...
Delvist. Jeg er glad for at det går en del hurtigere på de lange ture, men det er en ret høj pris det kommer af. Den er næsten fordoblet i benzin forbrug. Havde jeg kun skulle bruge scooteren til by kørsel, havde jeg nok holdt ved at skifte variatoren, pille skiven og en lidt større dyse. De 50ccm er mere end nok ang optræk osv. til bykørsel. Desuden er det en dejlig ting når ens scooter går over 45km/l :P Er nok det jeg savner mest.

Ja men så vidt jeg kan forstå på Big så går hans stadigvæk over de 30 km/l selvom han har 89ccm men han har heller ikke Naraku CVK Kaburatoren på.. Smil
Svar
#56
ChemicalBoy Skrev:Ja men så vidt jeg kan forstå på Big så går hans stadigvæk over de 30 km/l selvom han har 89ccm men han har heller ikke Naraku CVK Kaburatoren på.. Smil

Nu har jeg ikke fået det målt endnu, men jeg tror desværre ikke den går meget mere end 25-30km/l, med 89ccm, og std karburator. Men med 70ccm, gik den ca 32-35 i byen, og op til 38 på langtur.

Den køre fedt med 89ccm, men ligesom Havoc, savner jeg også at den gik længere.

Da jeg skulle hente Naraku kittet i skanderborg, havde jeg kun pillet skiven på den nye motor, og havde ubegrænset cdi i forvejen.
På den tur gik den lige godt 40km/l, uden at jeg tænke på at køre økonomisk. Grin (At det så tog dobbelt så lang tid at køre derop end det gør nu er så en anden ting. :P)
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar
#57
Big7000 Skrev:Nu har jeg ikke fået det målt endnu, men jeg tror desværre ikke den går meget mere end 25-30km/l, med 89ccm, og std karburator. Men med 70ccm, gik den ca 32-35 i byen, og op til 38 på langtur.

Den køre fedt med 89ccm, men ligesom Havoc, savner jeg også at den gik længere.

Da jeg skulle hente Naraku kittet i skanderborg, havde jeg kun pillet skiven på den nye motor, og havde ubegrænset cdi i forvejen.
På den tur gik den lige godt 40km/l, uden at jeg tænke på at køre økonomisk. Grin (At det så tog dobbelt så lang tid at køre derop end det gør nu er så en anden ting. :P)

Hvad med udstødning?
Har du samme problemer som Havoc med at den ikke rigtigt kan komme ordenligt af med gassen og at udstødningen ruster for et godt ord?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#58
Så fik jeg scooteren hjem fra service og det var godt nok en dyr omgang. Lidt over 800kr :?
Men der er så også blevet gjort noget. Skiftet olie, gearolie, ruller (var tante hansen ruller der var i, som har kørt ca 200km), stillet ventiler og alt er blevet strammet op på den, inkl bremser osv. Forhørte mig om de havde en dyserival, men havde de ikke. Der er så en chance for at de har dyser der passer til Naraku CVK karburatoren, finder ud af det imorgen. Køber nok bare 3 større størrelser og tester mig frem til det optimale.

Nogen der har erfaring med LeoVince ruller (7,5g)? Det er det de har smidt i den.
http://www.speed-up.dk/product.asp?produ...ttrib1=521
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar
#59
ChemicalBoy Skrev:Hvad med udstødning?
Har du samme problemer som Havoc med at den ikke rigtigt kan komme ordenligt af med gassen og at udstødningen ruster for et godt ord?

Den var i forvejen godt rusten, men det er måske blevet en lille smule værre.
Ellers syndes jeg ikke at det føles som om den ikke kan komme af med gasserne.

Det er ikke til at vide om den gør det før jeg får en ny. Smil
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar
#60
Big7000 Skrev:Den var i forvejen godt rusten, men det er måske blevet en lille smule værre.
Ellers syndes jeg ikke at det føles som om den ikke kan komme af med gasserne.

Det er ikke til at vide om den gør det før jeg får en ny. Smil

Jeg syns godt nok der er tryk på min. Lidt "dumt" at sammenligne det med, men min onkels kawa 750cc har mindre tryk på (i tomgang) og hans står noget højere i tomgang. Hvis jeg ikk snart får fat i værktøjet til den udstødning jeg har til at ligge, bider jeg den over og samler den med gaffa for at tjekke om det går bedre med den udstødning Grin
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar


Forum spring: