Søg Garagen Hej Gæst! Register

Projekt Agility
#13
Hehe lyder sq godt... Men lyder også til at der er mange ting man skal tage højde for når man smider så stor en cyllinder på en maskine der reelt kun er bygget til 80ccm.. Smil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
kragen Skrev:Det vil ikke ændre noget synderligt på afstanden mellem sæde og karburator, da motorens "vippepunkt" ligger næsten lige under karburatoren.

Hmm okay, det fungerede for mig.. Grin
// Danielvp

Så har Giantcoen ski nået 6.000 km!! :D
Svar
#15
Jeg tænkte egentlig på... Hvad med variator og kobling? Er det bare standart du kører med eller hvad..?
Svar
#16
Yep. Er standard kobling og vario. Det bliver dog skiftet i nærmeste fremtid. Samme med tændspole, rem og udstødning (skal dog ha lavet et nyt forrør før udstødningen passer :? )

Men der er gået lidt kage i det. Fik samlet scooteren helt igår, indstillet den korrekt og taget en lille tur på den. Kørte ca 30km/t ved 1/4 gas så regner (håber) med den kommer op omkring de 80km/t. Fik den ind i garagen, satte sædekassen på og skulle så starte den igen og så gik vario skjoldet Græder
Viser sig at der var en produktionsfejl på kickstarter hjulet (halvmånen) og 2 "Takker" var ikke blevet slebet, hvilket resulterede at skjoldet flækkede indvendigt Ked af det

Skal ind og se om jeg kan få et nyt på garantien, ellers bliver det først til d1 da der ikke er så mange penge tilbage i kassen.

Ville ha smidt nogle billeder op, men har haft travlt i weekenden og nu sidder jeg så og kæmper med at få mit bluetooth til tlf til at virke :?

EDIT: Jamen dog, Jamen dog. Fik BT lol til at virke, så der er et par friske billeder af hvad jeg har haft gang i :P (Og nok verdens sødeste hund Grin )
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar
#17
ChemicalBoy Skrev:Hehe lyder sq godt... Men lyder også til at der er mange ting man skal tage højde for når man smider så stor en cyllinder på en maskine der reelt kun er bygget til 80ccm.. Smil
Det er der. Siden Agilityen er født med 80ccm originalt, troede jeg ikke der ville være så mange ting, men indtil videre er det rendt ca 1000kr over det jeg havde regnet med (for at få det hele til at spinde). Det er trods alt "kun" et 89ccm kit

EDIT: Hvis man nøjes med standard karb, kan det med sædekassen nok undværes. Ville jeg dog ikke bruge, da 24mm kan fodre cylinderet bedre. Når man nu er igang med at lave konstruktive ændringer på sin scooter, kan man ligså godt gå hele linien ud :P
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#18
Havoc Skrev:Det er der. Siden Agilityen er født med 80ccm originalt, troede jeg ikke der ville være så mange ting, men indtil videre er det rendt ca 1000kr over det jeg havde regnet med (for at få det hele til at spinde). Det er trods alt "kun" et 89ccm kit

EDIT: Hvis man nøjes med standard karb, kan det med sædekassen nok undværes. Ville jeg dog ikke bruge, da 24mm kan fodre cylinderet bedre. Når man nu er igang med at lave konstruktive ændringer på sin scooter, kan man ligså godt gå hele linien ud :P

Hehe ja! Så mangler du bare en multivar og en ordenlig kobling.. :P
Svar
#19
Her efter D1 bliver der købt ny tændspole, variator, Fjederstyr, kobling, bedre rem og regner med at få lavet det skide forrør så jeg kan få den anden udstødning på Grin
Får osse fat i en ny hjelm:
Nolan N103 Flip-up med plads til N-Com (Headset), som bliver købt senere.

Regner stærkt med at det nye variator/kickstarter skjold kommer imorgen på reklamation, så jeg kan få kørt kittet ordentligt til.

EDIT: Typo's
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar
#20
Så blev den endeligt samlet, instillet endnu engang og kørt til.

Accelerationen er helt anden. Som en raket i forhold til en skildpadde. Den får dog for lidt benzin, så skal ha honet dysen op. Lige pt holder den en fart på 70km/t og 75km/t ned af bakke. Regner med at kunne få den op på 75-80km/t konstant med større dyse.
Venter med at gøre det til jeg har fået fat i de sidste dele her til D1, så jeg kan få indstillet rullevægt, dyse osv helt korrekt.
En anden ting. Tror den får lidt ud af at få skiftet fra standard udstødningen til den nye osse. Den arbejder hårdt for at komme af med røgen lige pt og man kan lave spejlæg på udstødningen, som tager ca 5 sek før de er færdige. Sagt på en anden måde, den bliver Extremt varm :P

Alt i alt er jeg godt tilfreds med den indtil videre. Vindskærmen gør underværker for kørekomforten, kan klart anbefales at få en sat på (er en tonet PUIG Skærm jeg har).
Er først lige blevet færdig, så billeder bliver først smidt op imorgen. Er mega træt og vil i seng.

/signing off
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar
#21
Så er der kommet nye billeder op.

Blev nødt til at gå en tand tilbage i tændrør (er en tak koldere en standard nu), da det var for koldt. Venter spændt på det bliver D1 så jeg kan få den gjort helt færdig. (vario, dyse osv)
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#22
Heysa.. Jeg har læst lidt rundt omkring på forummet at du har problemer med udstødningen og faldt tilfældigvis over denne her idag:

http://scooter-center.com/catalog/produc..._6421_6562

Den ser vildt lækker ud! :P Gad dælme godt have den.. Den koster 941kr med den nuværende Euro-kurs.. Smil
Svar
#23
ChemicalBoy Skrev:Heysa.. Jeg har læst lidt rundt omkring på forummet at du har problemer med udstødningen og faldt tilfældigvis over denne her idag:

http://scooter-center.com/catalog/produc..._6421_6562

Den ser vildt lækker ud! :P Gad dælme godt have den.. Den koster 941kr med den nuværende Euro-kurs.. Smil

Så hellere en leovince. Grin
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar
#24
Big7000 Skrev:Så hellere en leovince. Grin

Ja den er faktisk billigere end den der V8.. Men syntes den V8 der er en del federe med alt det chrom! :P
Svar


Forum spring: