Søg Garagen Hej Gæst! Register

300 Km/t
#1
Det er for vildt!...

http://peecee.dk/upload/view/162326

http://filer.cx/file/15494/300-K-wmv.html

Synz lige i skulle gense denne!

Glæder mig til at CRUISE på min '75 CB 400...

'løfter venstre hånd & hilser'

Flagg...
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Det er sindsygt og forstår virkelig ikke de tør :O
Hvis der kommer en kat ud foran eller man mister herredømmet over maskinen er man færdig!
Baotian Supermoto BT49QT-9 fra 09
Svar
#3
Fedt Grin Dog er der mange motorcykler der når meget højere hastigheder i dag, selv fra fabrikken Grin
Svar
#4
Kender nogle af jer bremselængden, ved 300 km/t?
Svar
#5
Ja cirka 400 meter med en gennemsnitlig reaktionstid Smil Det er udregnet efter en bil med rimeligt gode bremser og godt grip. Massen har INTET med bremselængde at gøre så vidt jeg ved, så grip er alt der tæller.
Allerede ved 200 km/t er man nede på 170-200 m :P
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
300 KM/T, det er jo hvad min Stealth kan rende.............næsten Griner Griner Griner :wink:
Svar
#7
Echo Skrev:Ja cirka 400 meter med en gennemsnitlig reaktionstid Smil Det er udregnet efter en bil med rimeligt gode bremser og godt grip. Massen har INTET med bremselængde at gøre så vidt jeg ved, så grip er alt der tæller.
Allerede ved 200 km/t er man nede på 170-200 m :P
Ud fra en bremselængde (det er uden reaktionlængde :wink: ) på 6m for 30 km/t, vil mit gæt være, at den rene bremselængde nok nærmere ligger på 600m for en motorcykel for de 300km/t Fortvivlethock:

Den korrekte bremselængde for den omtalte motorcykel kan dog ikke beregnes nøjagtigt alene ud fra tophastigheden. Hertil kræves bla. accelerationstallet (det nogle kalder decelerationstallet :wink: )

At massen ikke skulle have indflydelse på bremselængden, kan jeg ikke lige forstå :? da det modsiger Newtons 2. lov og ødelægger formlen for kinetisk energi (bevægelsesenergien), der siger, at 1/2*vægt*hastigheden^2 =bevægelsesergien, og hvor vægten altså er en faktor. Når du bremser, skal denne energi omdannes til (varme)energi i bremserne/hjulene for at få farten ned på nul. Så øger du vægten/massen, øger du også den kinetiske energi, der skal omdannes til "bremseenergi", og der skal derfor bremses kraftigere med større masse. Du kan jo prøve, først at køre 60 km/t alene, og bremse ned, og så gøre det samme med en passager på bagsædet. Mål så de to afstande, og du vil se, at der forskel, selvom hastighed og maskine er den samme.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#8
kragen Skrev:Ud fra en bremselængde (det er uden reaktionlængde :wink: ) på 6m for 30 km/t, vil mit gæt være, at den rene bremselængde nok nærmere ligger på 600m for en motorcykel for de 300km/t Fortvivlethock:

Den korrekte bremselængde for den omtalte motorcykel kan dog ikke beregnes nøjagtigt alene ud fra tophastigheden. Hertil kræves bla. accelerationstallet (det nogle kalder decelerationstallet :wink: )

At massen ikke skulle have indflydelse på bremselængden, kan jeg ikke lige forstå :? da det modsiger Newtons 2. lov og ødelægger formlen for kinetisk energi (bevægelsesenergien), der siger, at 1/2*vægt*hastigheden^2 =bevægelsesergien, og hvor vægten altså er en faktor. Når du bremser, skal denne energi omdannes til (varme)energi i bremserne/hjulene for at få farten ned på nul. Så øger du vægten/massen, øger du også den kinetiske energi, der skal omdannes til "bremseenergi", og der skal derfor bremses kraftigere med større masse. Du kan jo prøve, først at køre 60 km/t alene, og bremse ned, og så gøre det samme med en passager på bagsædet. Mål så de to afstande, og du vil se, at der forskel, selvom hastighed og maskine er den samme.
Hvem har sagt, at fysik er enkelt ? Smil)

Regn dog med en deceleration noget under 1 g.

De 6 meter for 30 km/t svarer til ca. 0,58 g og 1,44 sekunder.
0,58 g giver ved 300 km/t de 600 meter på 14,4 sek.
Svarer til 0-100 km/t på 4,8 sek, så det er med at holde sig godt fast Fortvivlethock:

Selv ved 1,0 g, og det kan arme (og dæk) ganske enkelt ikke holde, snakker vi om næsten 350 meter. Hertil kommer reaktionstid.

Alt dette naturligvis under forudsætning af, at man kan holde en konstant deceleration, hvilket næppe er muligt.
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar
#9
Hmm jeg bremser da fra 30 km/t noget kortere end 6m på min scooter :P Har nemlig prøvet, og jeg klarede det altså godt nok på et par meter fra en streg jeg havde sat op til det ;/
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Æv, det er 65km/t mere end min kan rende.. Græder Selv med "kun" 235km/t er det en lidt underlig fornemmelse når motorvejen bliver smal som en cykelsti og enhver lille bitte ændring man laver på motorcyklen har kæmpe udslag på køreforløbet.
Accelleration er dog sjovere syns jeg, det kan jeg ikke få nok af - den fede fornemmelse af perfekte gearskift op gennem omdrejningerne suget i mellemgulvet og lyden af de 4 cyl. der kommer ud af potten... fedt !

Ved 300 bremser man ikke helt ned, der undviger man istedet.. :P
Svar
#11
Echo Skrev:Hmm jeg bremser da fra 30 km/t noget kortere end 6m på min scooter :P Har nemlig prøvet, og jeg klarede det altså godt nok på et par meter fra en streg jeg havde sat op til det ;/
De 6 m ved 30 km/t har jeg taget fra en gennemsnitsberegning for motorcykler, og så bare beregnet længden ved 300 km/t (kvadratet af fartforøgelsen):
Hastighed 30 km/t
Reaktions-længde 8,3 m
Bremse-længde 6,0 m
Standse-længde 14,3 m

Lovebs krav afviger ikke meget fra gennemsnitsberegningen:
Bremselængder : 30 km /t max 7 m med begge bremser
max 9m med forbremsen
max 11m med bagbremsen
:wink:
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#12
Echo Skrev:Hmm jeg bremser da fra 30 km/t noget kortere end 6m på min scooter :P Har nemlig prøvet, og jeg klarede det altså godt nok på et par meter fra en streg jeg havde sat op til det ;/


Har du prøvet med GPS.
Mange speedometer viser meget forkert.
Svar


Forum spring: