Søg Garagen Hej Gæst! Register

Yamaha YBR 125 tuning
#1
Med et par simple ændringer, kan man tydeligvis få Yamaha YBR 125 op på 130kmt.


http://www.youtube.com/watch?v=5yx92SZod74


Den er jo langt billigere end CBR 125 R, men kan Yamaha YBR 125 motoren tåle det?
"Mongo only pawn...in game of life!"
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
mongo Skrev:Med et par simple ændringer, kan man tydeligvis få Yamaha YBR 125 op på 130kmt.


http://www.youtube.com/watch?v=5yx92SZod74


Den er jo langt billigere end CBR 125 R, men kan Yamaha YBR 125 motoren tåle det?
Det kan godt være, at man kan få den lille "kineser" op på 130 på speedometeret, men iflg. de test, der er lavet, skal man ikke regne med mere end 95 ægte km/t på lige vej. Den europæiske udgave har 10,3 hk ved 7.600 o/m og et drejningsmoment på 10Nm, hvorimod den udgave, der sælges i de andre lande, har 12 hk ved 8.000 o/m og et drejningsmoment på 11,6 Nm ved 6.500o/m. Uden at have regnet på det, går jeg ud fra, at det skyldes reglerne for "let" motorcykel i EU. Det kunne derfor tænkes, at "begrænsningen" ligger i luftindtaget og dyse. Hvis det er tilfældet, så burde der ikke være problemer med motoren, hvis man hiver de oprindelige ekstra to heste ud af stalden.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#3
Jeg har meget svært ved at tro på 130km/t ÆGTE - nogensinde for en YBR 125, med mindre der kommer flere kubik på dyret.
- Ellers så snakker vi ned af bakke, i meget medvind, samt ligge lige i røven på en anden motorcykel eller bil for at formindske luftmodstanden. Og hvad kan det så bruges til?


130km/t ægte er der jo flere 250cc der har svært ved at præstere.


Jeg har dog selv kigget lidt på en YBR 125, da de er kommet ned i en rigtig fornuftig prisleje. Men er bange for at det 'blot' er en Geely 125cc knallert med et Yamaha mærke på :?
Svar
#4
Honda CBR 125 R kører 130 kmt har jeg læst flere steder på nettet fra dem der har den.
Om det så passer ved jeg ikke.

Men det er sjovt at se at man kan tune YBR125 på samme måde som en 2 takt maskine
"Mongo only pawn...in game of life!"
Svar
#5
Jeg tror ikke, at det er en "Geely" :wink: Den blev oprindeligt lavet af Yamaha i Brasilien til det sydamerikanske marked, og blev herefter fremstillet i Kina til det asiatiske marked, hvor kravene iøvrigt kun opfylder Euro1 Fortvivlethock: Det kan jo være, at eksportudgaverne til EU derfor er blevet "kastreret" lidt, så de opfylder Euro2 eller 3 for mc'er :roll:
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
mongo Skrev:Honda CBR 125 R kører 130 kmt har jeg læst flere steder på nettet fra dem der har den.
Om det så passer ved jeg ikke.

Men det er sjovt at se at man kan tune YBR125 på samme måde som en 2 takt maskine
CBR'eren er også begrænset i den europæiske udgave Ked af det På en god dag, skulle den dog klare ca. 110. Med en anden udstødning (det er åbenbart her, hunden ligger begravet), vil hastigheden kunne forventes at stige til de ca. 125 km/t, og efter omprogrammering godt 10 mere.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#7
kragen Skrev:Jeg tror ikke, at det er en "Geely" :wink: Den blev oprindeligt lavet af Yamaha i Brasilien til det sydamerikanske marked, og blev herefter fremstillet i Kina til det asiatiske marked, hvor kravene iøvrigt kun opfylder Euro1 Fortvivlethock: Det kan jo være, at eksportudgaverne til EU derfor er blevet "kastreret" lidt, så de opfylder Euro2 eller 3 for mc'er :roll:

Jeg ved godt det ikker er en Geely, men mere dét at fornemmelsen vil være det samme på en YBR som en Geely som jeg har prøvet flere gange.

Jeg har desværre ikke prøvet en YBR endnu, men jeg er bange for at den også er en rystemaskine som Geelyen, og blot giver mig en fornemmelse af en stor knallert - Yamaha 4g feks.

Men det er dog kun formodninger, og håber at blive positivt overrasket den dag jeg får chancen for at prøvekøre en YBR.
Svar
#8
Du bliver positivt overrasket SLK, de kan slet ikke sammenlignes.
Iøvrigt gik min gamle Honda CB125 T 120 ægte km/t. - ok den havde også 2 cyl. og trak 12500rpm... Grin
Svar
#9
Jeg har lige fået en lille prøvetur på en YBR 125 på polske plader :oops: Jeg kan kun give Energy ret - det er en rigtig motorcykel :wink: På den lille tur ud ad Amagermotorvejen, sneg speedometeret sig op på ca. 115 med mine 100+ kg. inden jeg drejede af. Der var ingen raslen eller slinger (wobleri) på motorvejen, og heller ikke tegn på "slattent" stel ved lidt zig zag kørsel. Polakken påstod, at han kørte med ca. 120 på speedometeret hele vejen frem og tilbage i weekenden, og at hans makkers kunne præstere lidt mere. Hvor hurtigt, det er i virkeligheden, ved jeg ikke, da jeg havde glemt min gps. Hvis det ikke var fordi, at jeg ikke gider konstant at skræve over en mc mere, så var det da fristende, at rive lidt gear igen på sådan en lille sjover Griner
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Det må jeg nok sige! Sådan en YBR 125 er da ikke helt uinteressant så alligevel..

Jeg kunne jo kun tænke mig til at det ville være i samme stil som med Geelyen, hvilket er fin til prisen (7-8000 kr,-), men det er altså noget være rasleværk.
Jeg vil påstå at der enten skal meget lidt til at begejstre een, eller at man ellers ikke har prøvet andre motorcykler, hvis man mener at man får en rigtig motorcykel-oplevelse på en Geely.

Men det er i hvertfald positivt at man får det på en YBR. Så virker det da til at pengene er godt gået ud.
Svar
#11
Der er begrænset antal af den til 15.998,- pga det er en 2008 model (og pga finanskrisen(?))
Den købte jeg gerne idag, hvis jeg havde pengene, jeg skal desværre også have råd til en god hjelm og mctøj Smil


Men der er noget der siger mig at til næste år bliver 2009 modellen også nedsat pga finanskrisen.
"Mongo only pawn...in game of life!"
Svar
#12
Og når du bliver træt af de oprindelige, er det 11 hk?, så findes der et 166ccm tun der yder 22 hk korrekt indstillet Grin
livet er en seksuelt overført sygdom med dødelig udgang
Svar


Forum spring: