Søg Garagen Hej Gæst! Register

Giantco Sprint, kickstarter
#1
Hej igen,

Så fik jeg endelig min kickstarteraksel jeg havde bestilt i THansen.
Jeg har samlet den, TROR JEG. Men når jeg træder ned på kickstarteren prøver den ikke at starte, men den tager fat og får blæserhjulet til at dreje rundt. Har trådt cirka 100 gange, og 3 gange prøvet den på at starte, som om at den kun lige for fat nogle gange. Jeg tror ikke jeg har samlet den ordentligt, eller kunne det være noget andet?
Ville ihvertfald høre om man måske kan finde en video, eller tegning over hvordan man sætter sådan en kickstarteraksel på herinde på nettet, eller måske kunne i fortælle mig hvad problemet kunne være.

På forhånd tak.
- Henrik.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Nu har jeg fundet ud af hvad det er tror jeg, starterdrevet tager ikke fat. Jeg prøvet at skille den ad, og sætte starterdrevet så den tog fat første gang, det gjorde den. Men så tog den ikke fat igen, hvordan kan det laves?
- Henrik.
Svar
#3
Når du har sideskjoldet af så tryk ned på kickstarteren, du vil nu se at drevet går frem. Omkring drevet er der en fjedre bøjle der klemmer om den, hvid den ikke er på eller sidder forkert, vil drevet ikke gå frem, og få fat i takkerne ved varioen men kun dreje rundt.

[Image: 2008-07-03%20008.jpg]

[Image: 2008-07-03%20009.jpg]
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar
#4
Den sidder på Smil ?

MEN, jeg har ikke den der kickstarterfjedre.
Har prøvet at rode lidt med det nu, og har lagt mærke til at hvis jeg trykker kickstarteren ned, og så trækker den stille og rolig op og presser den lidt ind imens(pga. ingen fjedre), så vil den godt tage fat nogle gange. Jeg tror jeg har samlet det forkert, eller mangler en del. Vil tage et billede af det senere.
- Henrik.
Svar
#5
Så forstår jeg det ikke, er det hele velsmurt, eller er takkerne slidt ned. Under alle omstændigheder skal du skille det ad igen for noget er galt.
Hvordan går det med elstarteren har du fået den til at virke? Herfra: http://www.billig-scooter.dk/viewtopic.p...c&start=15
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Nej elstarten virke ikke pga. strømmen. Jeg kan ikke oplade det på nogle måder, og gider ikke købe et helt nyt.

Ingen takker er slidt ned, og ja, det er nogenlunde smurt.
- Henrik.
Svar
#7
Hej
Der står i manualen at man skal oplade 1 gang om mdr. så køb en oplader, det har jeg og nu kør det bare der ud af.

Flemming
Randers SØ
Scooterture:
Skagen video.
 Mariager Havn video.
Sym Fiddle II 125/160cc årg. 2010
Opel Meriva årg. 2005
Svar
#8
Så fik den sgu lige ordentlig fat engang, og startet. Tomgangen stod helt vild høj så hjulet fræset rundt, jeg skyndte mig en sætte tomgangen ned, så kunne jeg køre på den cirka 40 meter, og så begyndte den at gå ud hvis jeg gav den for meget gas. Jeg lod den stå i tomgang i cirka 10 minutter, og hvis jeg gav den gas ville den gå ud. Nu har jeg så prøvet at starte den igen, men den tager ikke fat. Jeg tror problemet er det samme som på min brors Hot50:

Citat:Får den nok benzin? Det lyder lidt som om den lige når at køre på det der er i svømmerhuset for derefter at dø af tørst. Det kunne også forklare startbesværet (mager blanding).

Jeg tror præcis det er det som er galt med min, så jeg skal ha' skiftet dysen(har købt den), men jeg skal også have fixet varioen så den tager fat hver gang.

Kunne det være andet, end dysen?
- Henrik.
Svar
#9
HenrikMos Skrev:Kunne det være andet, end dysen?

Ja ventilerne, en stram udstødningsventil kan godt have samme symtomer som en for lille dyse/ at den ikke får nok benzin.
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Ja okay, men den gider bare ikke starte igen :/

Det er rigtig sjældent at kickstarteren får ordentlig fat, måske 1 ud af 100.
Men jeg er sgu ret sikker på jeg har samlet den ordentligt.
- Henrik.
Svar
#11
Hejsa,

er der nogen som har et bud på hvorfor den kun prøver på at starte cirka 1 ud af 20 hver gang jeg bruger min kickstarter? Det er virkelig irreterende, den tager fat hver eneste gang, men det er kun 1 ud af 20 at der kommer en lille motorlyd så det lyder som om den er lige ved at starte.
Hva kan det være? Har tænkt over måske tændrøret at der ikke hele tiden kommer gnist, hvordan kan det laves? Nyt tændrør? Ellers nogle bud?
- Henrik.
Svar
#12
HenrikMos Skrev:Hejsa,

er der nogen som har et bud på hvorfor den kun prøver på at starte cirka 1 ud af 20 hver gang jeg bruger min kickstarter? Det er virkelig irreterende, den tager fat hver eneste gang, men det er kun 1 ud af 20 at der kommer en lille motorlyd så det lyder som om den er lige ved at starte.
Hva kan det være? Har tænkt over måske tændrøret at der ikke hele tiden kommer gnist, hvordan kan det laves? Nyt tændrør? Ellers nogle bud?

Hvis kickstarteren *får* rigtig nok fat, så synes jeg du skulle tjekke tændrøret.
Ud med tændrøret, ned i tændrørshætten og lad den hvile ned på ventildækslet.
Den skal gniste hver gang du træder ned på kickstarteren.
Svar


Forum spring: