01-08-2005, 18:28
På de fleste Listo'er, og nok også en del andre scooter mærker er det lige gået lidt for hurtigt med at montere benzinmåleren - den kan derfor være en del upræcis.
Det kan være en god idé, at udføre dette trick med en kun halvfuld tank. Derved ved du at benzinmåleren skal stå cirker midt på instrumentbrættet - det er dog ikke nødvendigt, så finder du jo bare først ud af det når du bruger lidt benzin
Problemet er meget nemt at ordne, du skal bruge en topnøgle str. 10, stjerneskruetrækker og feks. 2 stk. svensknøgler.
Først skal du have sædet op:
![[Image: album_pic.php?pic_id=13]](https://images.weserv.nl/?url=www.billig-scooter.dk%2Falbum_pic.php%3Fpic_id%3D13)
Herefter kan du se hvor benzinmåleren er:
![[Image: album_pic.php?pic_id=173]](https://images.weserv.nl/?url=www.billig-scooter.dk%2Falbum_pic.php%3Fpic_id%3D173)
Vi skal lige have spændeskiven af, den kan godt sidde godt fast - og det skal den også. Men pas på, hvordan du end gør det! Der er skarpe kanter på spændeskiven, jeg endte selvfølgelig selv med at komme let til skade med et lille hul i fingeren.
Jeg brugte 2 svensknøgler til at dreje spændeskiven af med;
![[Image: album_pic.php?pic_id=174]](https://images.weserv.nl/?url=www.billig-scooter.dk%2Falbum_pic.php%3Fpic_id%3D174)
Et billede med spændeskiven løsnet:
![[Image: album_pic.php?pic_id=175]](https://images.weserv.nl/?url=www.billig-scooter.dk%2Falbum_pic.php%3Fpic_id%3D175)
Jeg kan ikke med garanti give en forklaring på, hvorfor den er upræcis fra fabrikken. Et forsigtigt gæt er kombinationen af tankens udformning og en lidt for hurtigt mekaniker.
Jeg tror det er afpasset med at flydeproppen skal være nede i den dybe ende af tanken - og skal altså derfor kunne ses igennem tankhullet:
![[Image: album_pic.php?pic_id=176]](https://images.weserv.nl/?url=www.billig-scooter.dk%2Falbum_pic.php%3Fpic_id%3D176)
At flydeproppen nu er i denne position gør selvfølgelig også at, måleren i instrumentbrættet stiger og falder når du kører ned eller op af bakker, da forskellen jo er størst der - modsat hvis den målte midt i tanken som fra fabrikken.
Men dette virker i hvert fald for mig, dejligt endeligt at have en benzinmåler der er til at regne med
Håber du kunne bruge guiden.
Det kan være en god idé, at udføre dette trick med en kun halvfuld tank. Derved ved du at benzinmåleren skal stå cirker midt på instrumentbrættet - det er dog ikke nødvendigt, så finder du jo bare først ud af det når du bruger lidt benzin

Problemet er meget nemt at ordne, du skal bruge en topnøgle str. 10, stjerneskruetrækker og feks. 2 stk. svensknøgler.
Først skal du have sædet op:
Herefter kan du se hvor benzinmåleren er:
Vi skal lige have spændeskiven af, den kan godt sidde godt fast - og det skal den også. Men pas på, hvordan du end gør det! Der er skarpe kanter på spændeskiven, jeg endte selvfølgelig selv med at komme let til skade med et lille hul i fingeren.
Jeg brugte 2 svensknøgler til at dreje spændeskiven af med;
Et billede med spændeskiven løsnet:
Jeg kan ikke med garanti give en forklaring på, hvorfor den er upræcis fra fabrikken. Et forsigtigt gæt er kombinationen af tankens udformning og en lidt for hurtigt mekaniker.
Jeg tror det er afpasset med at flydeproppen skal være nede i den dybe ende af tanken - og skal altså derfor kunne ses igennem tankhullet:
At flydeproppen nu er i denne position gør selvfølgelig også at, måleren i instrumentbrættet stiger og falder når du kører ned eller op af bakker, da forskellen jo er størst der - modsat hvis den målte midt i tanken som fra fabrikken.
Men dette virker i hvert fald for mig, dejligt endeligt at have en benzinmåler der er til at regne med

Håber du kunne bruge guiden.