Søg Garagen Hej Gæst! Register

Italjet jet Formula 50 har ujævnt optræk.
#1
Hej igen

Endnu engang har jeg brug for jeres hjælp ;-)

Min Italjet Formula 50, har meget ujævn optræk, fra 0 til ca. 20 km/t har den fint optræk, derefter stiger den meget i omdrejninger før den tager fat igen, op til de ca. 50. Jeg har en ide om at det er rullerne der skal skiftes, men ville lige høre om der kan være andre årsager til den køre underligt. Jeg køre med ruller der vejer 6,2 gram, ville det være en god ide at købe nye ruller der vejer lidt mere, 7 gram måske.

God weekend

Hanibal
Det blev til fem år med en Italjet Formula 50, fra 1996 - Nu er det en Suzuki Katana fra 2002 samt en Pgo Hot fra 2006.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
God idee med at skifte rullerne først. Det er nu heller ikke det dyreste i verden Smil
Så må du jo lige skrive vis det ikke hjalp.
Baotian Supermoto BT49QT-9 fra 09
Svar
#3
Det kan også være remskiverne på koblingen som er slidt, hvor mange km har den kørt ?.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
#4
Hej.

Jeg har selv haft samme problem på min PGO dr. Big og det var remskiverne.
Jeg skiftede og den fik et super optræk.
Men for guds skyld lad være med at købe T-hansen's eller stylepro det kan meget hellere betale sig for dig at skifte til polini speed control, men det kommer an på hvor meget du køre hvis det bare er til en lille tur en gang i mellem er malossi multivar god nok men hvis du køre meget er det polini.
Jeg køre selv med den og den skal snart udskiftes men har også kørt 7000 km, hvor mod mens jeg kørte med malossi nåede den 4500 km og var slidt helt ned men som sagt kig på dine kørevaner og se hvad du mener er godt nok, prisen er den samme.
så længe vi er stive er vi i live
Svar
#5
polini Skrev:Hej.

Jeg har selv haft samme problem på min PGO dr. Big og det var remskiverne.
Jeg skiftede og den fik et super optræk.
Men for guds skyld lad være med at købe T-hansen's eller stylepro det kan meget hellere betale sig for dig at skifte til polini speed control, men det kommer an på hvor meget du køre hvis det bare er til en lille tur en gang i mellem er malossi multivar god nok men hvis du køre meget er det polini.
Jeg køre selv med den og den skal snart udskiftes men har også kørt 7000 km, hvor mod mens jeg kørte med malossi nåede den 4500 km og var slidt helt ned men som sagt kig på dine kørevaner og se hvad du mener er godt nok, prisen er den samme.
Hmmm :4.500 og slidt ned Fortvivlethock: Min første Multivar blev skiftet ved 24.000, fordi jeg kunne ane et mindre slidspor. Nu ved jeg heller ikke, hvad du mener med en mindre tur en gang imellem, eller at køre meget :wink: Jeg kører dagligt både mindre ture på 10-20 km, og ofte lidt længere ture på +100 km (ca. 1.000 km om måneden - hele året). Da jeg bor i hovedstaden, med mange start stop, belastes varioen meget. I de test, jeg har set, er jeg heller aldrig stødt på holdbarhedsforskelle på Polini og Malossi, så kvalitetsmæssigt må de betragtes som ligeværdige. Jeg er ikke "sekterisk", når det gælder fabrikater, men vælger produkt ud fra, hvad der giver mig mest, for de penge, jeg vil ofre på sagen:wink: Kan jeg få et kvalitetsprodukt, der sælges identisk under et andet navn, til næsten halv pris, så køber jeg selvsagt det. Det gælder fra tre-stjernet spegetpølse til kileremme. Jeg kan få en rem fra Bando, 100% identisk, med den dobbelt så dyre rem fra Kymco (det er samme rem fra Bando) 8). Det lidt "lousy" firma Dayco, er iøvrigt leverandør af remme til Piaggio.

Når det gælder polinien, så skal man lige være opmærksom på, at bøsningen har en mindre diameter, end de fleste andre, og at polinis remme, derfor normalt er lidt længere - og bredere, for at kompensere. Så mål jeres remme; de holde ikke altid, hvad de påstår på etiketten, og tjek evt. med en tusch, om remmen kører helt ud i skiverne, eller om du skal have en længere :wink:
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
kragen Skrev:Hmmm :4.500 og slidt ned Fortvivlethock: Min første Multivar blev skiftet ved 24.000, fordi jeg kunne ane et mindre slidspor. Nu ved jeg heller ikke, hvad du mener med en mindre tur en gang imellem, eller at køre meget :wink: Jeg kører dagligt både mindre ture på 10-20 km, og ofte lidt længere ture på +100 km (ca. 1.000 km om måneden - hele året). Da jeg bor i hovedstaden, med mange start stop, belastes varioen meget. I de test, jeg har set, er jeg heller aldrig stødt på holdbarhedsforskelle på Polini og Malossi, så kvalitetsmæssigt må de betragtes som ligeværdige. Jeg er ikke "sekterisk", når det gælder fabrikater, men vælger produkt ud fra, hvad der giver mig mest, for de penge, jeg vil ofre på sagen:wink: Kan jeg få et kvalitetsprodukt, der sælges identisk under et andet navn, til næsten halv pris, så køber jeg selvsagt det. Det gælder fra tre-stjernet spegetpølse til kileremme. Jeg kan få en rem fra Bando, 100% identisk, med den dobbelt så dyre rem fra Kymco (det er samme rem fra Bando) 8). Det lidt "lousy" firma Dayco, er iøvrigt leverandør af remme til Piaggio.

Når det gælder polinien, så skal man lige være opmærksom på, at bøsningen har en mindre diameter, end de fleste andre, og at polinis remme, derfor normalt er lidt længere - og bredere, for at kompensere. Så mål jeres remme; de holde ikke altid, hvad de påstår på etiketten, og tjek evt. med en tusch, om remmen kører helt ud i skiverne, eller om du skal have en længere :wink:

Er fuldstændig enig med at multivar godt kan holde (på standart maskiner) men da min køre over de 120 på toppen holder de bare ikke til mit forbrug og vil hellere lægge de samme penge og få en der kan holde 2500 km mere.
En variator kan man sammenligne med en krumtap hvor en standart kan holde til flere km en en racing kan da den ikke er bygget til at holde lang tid men at holde til mange omdrejninger, på det punkt har man fremstillet malossi multivar til at kunne holde lang tid på en standart men smider du den over på en "volds" tunet maskine holder den bare ikke, men polini speedcontrol holder både til standart og tunede maskiner og derfor mener jeg at det er bedre at få en der kan holde til det hele og hvem ved om du en dag for lyst til at små tune din maskine.
24000 km det er holdt meget godt men hvis du så også køre lange ture så kan den også godt, men har selv nogle venner der har skiftet deres efter maks 20000 km og det er på rimeligt lange ture på godt og vel 100-150 km ad gangen. men som sagt kig på dine køre vaner og se hvad du mener er bedst, der er ikke nogle andre end dig selv der kan finde ud af hvad er bedst til dit behov.
så længe vi er stive er vi i live
Svar


Forum spring: