Søg Garagen Hej Gæst! Register

T-Rex Med træk problemer.
#1
Min PGO T-Rex har haft problemer med at køre. Jeg har så afmonteret og renset karburatoren, købt ny tændrør og tændspole.
Det hjalp også, men nu har den mistet trækkraft, og den er ikke meget for at komme over 7000 rpm hvor den før lå pænt på omkring 8000. Op ad bakker kører den til tider kun 35 km/t.
Nu håber jeg en eller anden kan gi´mig et godt råd til hvad jeg kan prøve at gøre ved den.
Jeg vil lige sige at jeg har skiftet ruller i den, men den har ikke altid kraften til at "geare op".
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
flemming066 Skrev:Min PGO T-Rex har haft problemer med at køre. Jeg har så afmonteret og renset karburatoren, købt ny tændrør og tændspole.
Det hjalp også, men nu har den mistet trækkraft, og den er ikke meget for at komme over 7000 rpm hvor den før lå pænt på omkring 8000. Op ad bakker kører den til tider kun 35 km/t.
Nu håber jeg en eller anden kan gi´mig et godt råd til hvad jeg kan prøve at gøre ved den.
Jeg vil lige sige at jeg har skiftet ruller i den, men den har ikke altid kraften til at "geare op".

Har også et problem med trækkraften på min Big, for tiden.
Big problems.

Jeg mangler kun at tjekke, benzintilførsel, falsk luft diverse steder, "gearkassen" og karburatoren, så er JEG udgået for idé'er til hvad problemet kan være.

Jeg har haft splittet variatorsystemet ad 4-5 gange og ændret diverse ting, uden det har hjulpet noget endnu. Ked af det

Hvad kører du med af ruller (antal gram) og hvilken rem (original eller anden?) Og har du fået tjekket remskiverne. Det kan være der mangler fedt ved de 3 små styr, der styrer den ydre remskive. Og variatoren's styr på bagpladen kan være slidt.
Svar
#3
Tak for svaret.

Det lyder ikke lovende med de problemer du har med din Big.
Jeg har for nylig dvs. for 4 uger siden sat nye 7 grams ruller i den, men det føles allerede som om de er slidt. Den har svært ved at "geare op" som om der er kommet "flat spots" på rullerne.

Men jeg må erkende at jeg ikke har smurt variatoren eller remskiverne overhovedet, så måske er det der fejlen ligger.

Men jeg har altid haft en idé om at det måtte være noget elektrisk der gjorde den ikke vil yde optimalt. Ganske vist har jeg ikke noget at bygge denne teori på Griner . Men nogle gange føler man sig jo bare så klog...

Jeg skylder måske lige at sige jeg købte T-rex'en for 6 måneder siden, dengang havde den kørt 6500 km. Siden er den kommet op på 10750 km. Så måske er der noget der trænger til udskiftning. Min trækrem er standard, og har sat der fra den blev født..
Svar
#4
flemming066 Skrev:Tak for svaret.

Det lyder ikke lovende med de problemer du har med din Big.
Jeg har for nylig dvs. for 4 uger siden sat nye 7 grams ruller i den, men det føles allerede som om de er slidt. Den har svært ved at "geare op" som om der er kommet "flat spots" på rullerne.

Men jeg må erkende at jeg ikke har smurt variatoren eller remskiverne overhovedet, så måske er det der fejlen ligger.

Men jeg har altid haft en idé om at det måtte være noget elektrisk der gjorde den ikke vil yde optimalt. Ganske vist har jeg ikke noget at bygge denne teori på Griner . Men nogle gange føler man sig jo bare så klog...

Jeg skylder måske lige at sige jeg købte T-rex'en for 6 måneder siden, dengang havde den kørt 6500 km. Siden er den kommet op på 10750 km. Så måske er der noget der trænger til udskiftning. Min trækrem er standard, og har sat der fra den blev født..

Det er kun rullerne i variatoren du skal smørre, alt andet skal være tørt. Og så de nævnte ting, på /ved remskiverne bagi. Og remmen kan, med mindre den er slidt ned under de 18 mm i bredden den skal være, godt holde til mindst 8-10.000 km til. Det med det elektriske, har jeg ikke selv efterprøvet på min. Men statoren kan måske godt drille i den forbindelse??
Svar
#5
Jeg købte et nyt variatorsæt hos T Hansen i går. Det hed noget med Racing... Efter sigende er det helt lovligt.
Det bestod af nye ruller, variatorskål (tror nok det er sådan det hedder, den skål rullerne ligger i) samt den inderste plade med disse nylon bøsninger på??!!

Ihvertfald har det hjulpet gevaldigt, så nu er jeg godt kørende igen. Jeg har ikke smurt selve skiverne foran.

Det ser ud som om at det er rullerne eller skålen der måske har været slidt, jeg ved det ikke helt. Men som sagt kører jeg igen nu. Tak for de gode råd. Grin
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
flemming066 Skrev:Jeg købte et nyt variatorsæt hos T Hansen i går. Det hed noget med Racing... Efter sigende er det helt lovligt.
Det bestod af nye ruller, variatorskål (tror nok det er sådan det hedder, den skål rullerne ligger i) samt den inderste plade med disse nylon bøsninger på??!!

Ihvertfald har det hjulpet gevaldigt, så nu er jeg godt kørende igen. Jeg har ikke smurt selve skiverne foran.

Det ser ud som om at det er rullerne eller skålen der måske har været slidt, jeg ved det ikke helt. Men som sagt kører jeg igen nu. Tak for de gode råd. Grin
I og med, at du siger, at variatoren hedder noget med racing, og at du kan mærke en væsentlig forbedring i forhold til origalvariatoren, da den var på toppen, så må man vel tillade sig, at gå ud fra, at gearingen på din knallert er blevet ændret med den nye variator. Hvis det er tilfældet, er variatoren ulovlig, da man ikke må ændre på gearingen på en knallert :wink:
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar


Forum spring: