Svar: 7
Tråde: 3
Tilmeldt: Aug 2008
Hej. kan det lade sig gøre at bruge en Malossi 58133 ubegrænset cdi-box på en Giantco ?
I princippet virker de vel ens ?. Men der vil jo nok blive et problem med at forbinde ledningerne rigtigt, da Giantco har et stik, hvor Malossi cdi'en har løse ledninger, kan man evt. få fat i et sammenlignings diagram ?
mvh Johs1955
Peugeot Seedfight 45 km/t & Giantco Sprint 30 2007
Svar: 2.425
Tråde: 21
Tilmeldt: May 2007
johs1955 Skrev:Hej. kan det lade sig gøre at bruge en Malossi 58133 ubegrænset cdi-box på en Giantco ?
I princippet virker de vel ens ?. Men der vil jo nok blive et problem med at forbinde ledningerne rigtigt, da Giantco har et stik, hvor Malossi cdi'en har løse ledninger, kan man evt. få fat i et sammenlignings diagram ?
mvh Johs1955
Det kommer ikke til at virke.
Før det første er malossi cdi'en lavet til 2-taktere, og for det andet kan man ikke bare bruge cdi'er der ikke er lavet til den scooter de skal sidde på.
Du kan ikke engang tage en baotian cdi og sætte i en sprint, også selvom de har samme stik. :wink:
Der er ikke ret mange veje uden om at købe den her:
http://www.protunahandels.de/product.asp...n=41679168
Denne her ville måske også virke, men jeg har stadig ikke hørt om nogle der har prøvet den:
http://www.msp-tuning.dk/Products/produc...D=NK390.10
Ps. M558133 er bare varenummeret som speedline bruger, og siger intet om hvilken model cdi det er, men fandt den nu alligevel.
Svar: 4.313
Tråde: 59
Tilmeldt: Jan 2006
Speedline (og andre) bruger Malossi's M-numre. Ingen grund til at ændre det år det nu fungerer...
Svar: 7
Tråde: 3
Tilmeldt: Aug 2008
Takker for svaret, jeg håbede bare at det kunne lade sig gøre, men ok med det. Jeg har i mellemtiden fundet en ubegrænset cdi til 4taktere her, til en anden pris,
http://www.minichopper.dk/product.asp?product=67
225 kr - 20 % her i januar. den skulle give mellem 5 og 8 % mere fart
Hilsen karsten
Peugeot Seedfight 45 km/t & Giantco Sprint 30 2007
Svar: 12.709
Tråde: 83
Tilmeldt: Aug 2006
johs1955 Skrev:Takker for svaret, jeg håbede bare at det kunne lade sig gøre, men ok med det. Jeg har i mellemtiden fundet en ubegrænset cdi til 4taktere her, til en anden pris, http://www.minichopper.dk/product.asp?product=67
225 kr - 20 % her i januar. den skulle give mellem 5 og 8 % mere fart
Hilsen karsten
Som Big har fortalt tidligere, så skal cdi'en være lavet
specifikt til din model. ellers virker den ikke. Der er ikke noget, der hedder universalcdi'er til firtaktere :wink:
Og iøvrigt giver den kun øget topfart, såfremt din motor kan trække flere omdrejninger, end originalcdi'en tillader. Dvs., at hvis du ikke kan mærke, at cdi'en slår fra, når du kører på lige vej, så hjælper en ubegrænset cdi ikke.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar: 7
Tråde: 3
Tilmeldt: Aug 2008
Hej. Det er nemlig det der er problemet med min scooter, jeg kan tydeligt mærke at den gerne vil tage flere omdrejninger, for når den efter speedoeteret når ca. 58 km/t kan jeg mærke at den stritter i mod med cdi'en, ikke som man normalt mærker ved en knallert at den bare ikke trækker mere, men at den simpelthen stopper ved det antal omdrejninger den er nået til, men efter hvad jeg har hørt vil det kun give en forøgelse på ca. 5 til 8 % er der ikke den store lyst til at give op til 500 kr for en cdi. Men tak for svaret
Peugeot Seedfight 45 km/t & Giantco Sprint 30 2007