Søg Garagen Hej Gæst! Register

Aprilia SR50 Ditech, Træg starter når koldt
#1
Hej,

Jeg har en Aprilia SR 50 Ditech fra 2006 (2004 model solgt i 2006)

Når det er koldt virker det som om at der næsten ikke er noget strøm på batteriet, starteren tørner meget langsomt rundt. Jeg er i tvivl om det er batteriet (har prøvet at skifte det), der ikke er kraftigt nok, eller om starteren bare er meget træg i koldt vejt (noget der krymper?)

Efter den er startet, og jeg har kørt ca. 100 meter, hvis jeg så slukker og prøver at starte, så pisker starteren rundt uden problemer og det virker som om der er masser af strøm på batteriet.

Er der nogen der kan komme med et bud på hvad der kan være galt?
Har selv en idé om at starteren måske er slidt, men er slet ikke sikker.

Desværre er der jo ikke kickstarter på denne model, det havde ellers været rart at prøve med :-|

Vh
Dennis
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Min Ditech gør det samme, men når den er varm hopper den lige igang Smil Aner ikke hvad prob er, men er lidt træls.
// Dahl
Svar
#3
Jeg tror det er fordi det er direkte indsprøjtning, så er den træg til at starte, min gør det samme, men den starter efter 2 forsøg, og min er ikke mere end 9 måneder gammel, men så snart temperaturen er over de 8 grader er der intet problem i at starte. Det har helt sikker noget at gøre med indsprøjtningssystemet at gøre og så det at den ikke kan lide kulde, det er de jo ikke vant til nede i Italien.
M.v.h.
Kalleuni.

Aprilia, så køre det for dig.
Aprilia sr 50 r Factory, Honda SFX, Puch Monza 3g, Puch Maxi P, Honda Amigo, NSU 2 g. (håndgear).
Svar
#4
Har lige talt med Aprilia importøren, hvis din starter køre rundt, selvom den er lidt træg, må du leve med det.
DU MÅ FOR ALT I VERDEN ikke komme kaburatorsprit i den for det ødelægger motoren siger han.
M.v.h.
Kalleuni.

Aprilia, så køre det for dig.
Aprilia sr 50 r Factory, Honda SFX, Puch Monza 3g, Puch Maxi P, Honda Amigo, NSU 2 g. (håndgear).
Svar
#5
Alle batterier mister noget effekt (ampere) når det er koldt, og specielt på Ditech og andre af den slags med en masse strømslugende komponenter så snart nøglen drejes, vil det være mere udbredt end på en alm. sugemotor model. Større batteri med flere amp. ville teoretisk være en fordel, men pladsen er et problem når det skal være større end 5amp.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Energy Skrev:Alle batterier mister noget effekt (ampere) når det er koldt, og specielt på Ditech og andre af den slags med en masse strømslugende komponenter så snart nøglen drejes, vil det være mere udbredt end på en alm. sugemotor model. Større batteri med flere amp. ville teoretisk være en fordel, men pladsen er et problem når det skal være større end 5amp.
Jeg fandt et Nitro Powerpack batteri på 12V 9Ah, der passer på min Agility. Så måske findes der også en størrelse, der passer på Apriliaen?
http://www.scooterparts.dk/group.asp?gro...56&lang=se
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#7
kragen Skrev:Jeg fandt et Nitro Powerpack batteri på 12V 9Ah, der passer på min Agility. Så måske findes der også en størrelse, der passer på Apriliaen?
http://www.scooterparts.dk/group.asp?gro...56&lang=se
Mit batteri på Aprilia'en er på 12V 9Ah og gereratoren er på 12V 140W.
M.v.h.
Kalleuni.

Aprilia, så køre det for dig.
Aprilia sr 50 r Factory, Honda SFX, Puch Monza 3g, Puch Maxi P, Honda Amigo, NSU 2 g. (håndgear).
Svar


Forum spring: