Søg Garagen Hej Gæst! Register

Butikken har solgt min scooter
#1
Ikke den bedste omtale, denne butik får efter det her:
Scootercity sælger kundes scooter til en anden.
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Køber jeg for mere end 1000kr over nettet afhenter jeg selv varen, uanset hvad det er (med mindre jeg "kender" forhandleren personligt). Jeg vil stå med det i mine hænder før jeg giver over 1000kr væk, da man ikke kan vide sig sikker overfor plattenslagere som desværre Ebbe rendte ind i. Må dog sige at hvis de havde opført sig som de har gjort overfor ham, ville jeg ha gået til forbrugerrådet med det samme. Forhandlere ka lave fejl men gør de det mere end 2gange i træk, gider jeg ikke spilde min tid på dem.

Jeg undrer mig lidt over om nr2 scooter han fik, var fra en anden utilfreds køber som også blev udsat for videresalg af køretøjet... ?:??

Jeg er 100% tilfreds med Agility'ens værksted. Har aldrig været noget som helst ang noget. Hverken regninger, service, reklamation osv. Alt har bare virket , thumbs up til KB-Motorservice i Skive.
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar
#3
Havoc Skrev:Køber jeg for mere end 1000kr over nettet afhenter jeg selv varen, uanset hvad det er (med mindre jeg "kender" forhandleren personligt)

Køber du over nettet, så brug kreditkort til betaling, og få varen tilsendt. Du har herefter 14 dage til i ro og mag, at finde ud af om det er noget for dig. Hvis ikke, sender ud varen retur, og forhandler returnerer pengene - inkl. retur portoen. Stiller forhandleren sig på bagbenene, tager du fat i banken, og beder dem tilbageføre pengene. Derefter, er det ikke dit problem, men bankens, at få inddrevet penge fra forhandleren. Mere sikkert, kan det da næppe blive Blink med øjet Afhenter du varen selv, er den 'som beset' - og du mister retur retten.

Går der, som i tilfældet med den defekte scooter, længere tid, og lidt reparationer osv. kan ovenstående metode naturligvis ikke bruges.

Jeg har ikke haft så svære problemer med min Vivacity, men kan godt genkende den beskidte kundebehandling, som Scootercity i nogle tilfælde, praktiserer. Jeg har oplevet både ovenud positive oplevelser, og det stik modsatte. Jens, er satme en mærkelig snegl. Og ikke til at stole på, desværre. Jeg har fået adskillige troværdige historier bundet på ærmet, som jeg senere, ad anden vej, har fundet ud af, var det pure opspind.
Svar
#4
Teddy Skrev:Køber du over nettet, så brug kreditkort til betaling, og få varen tilsendt. Du har herefter 14 dage til i ro og mag, at finde ud af om det er noget for dig. Hvis ikke, sender ud varen retur, og forhandler returnerer pengene - inkl. retur portoen. Stiller forhandleren sig på bagbenene, tager du fat i banken, og beder dem tilbageføre pengene. Derefter, er det ikke dit problem, men bankens, at få inddrevet penge fra forhandleren. Mere sikkert, kan det da næppe blive Blink med øjet Afhenter du varen selv, er den 'som beset' - og du mister retur retten.

Går der, som i tilfældet med den defekte scooter, længere tid, og lidt reparationer osv. kan ovenstående metode naturligvis ikke bruges.

Jeg har ikke haft så svære problemer med min Vivacity, men kan godt genkende den beskidte kundebehandling, som Scootercity i nogle tilfælde, praktiserer. Jeg har oplevet både ovenud positive oplevelser, og det stik modsatte. Jens, er satme en mærkelig snegl. Og ikke til at stole på, desværre. Jeg har fået adskillige troværdige historier bundet på ærmet, som jeg senere, ad anden vej, har fundet ud af, var det pure opspind.
Forhandleren skal ikke refundere returportoen ved fortrydelse. Det gælder kun ved reklamationssager.

Hvis selve købet er foregået via et køb på en hjemmeside, er der tale om fjernsalg. Der gælder derfor en ubetinget 14-dages returret, UANSET, om du senere selv afhenter varen i butikken. Det er selve købstransaktionen over nettet, der er den afgørende faktor for fjernsalg. Leverings- eller afhentningsmetode ændrer derfor intet ved fortrydelsesretten. Det lille nummer med, at forhandlere ved afhentning i butikken af varer, der er købt over nettet, omdefinerer købet, som købt i forretningen (som beset), og herefter ikke vil anerkende fortrydelsesretten, går altså ikke Ond .
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#5
kragen Skrev:Forhandleren skal ikke refundere returportoen ved fortrydelse. Det gælder kun ved reklamationssager.

Hvis selve købet er foregået via et køb på en hjemmeside, er der tale om fjernsalg. Der gælder derfor en ubetinget 14-dages returret, UANSET, om du senere selv afhenter varen i butikken. Det er selve købstransaktionen over nettet, der er den afgørende faktor for fjernsalg. Leverings- eller afhentningsmetode ændrer derfor intet ved fortrydelsesretten. Det lille nummer med, at forhandlere ved afhentning i butikken af varer, der er købt over nettet, omdefinerer købet, som købt i forretningen (som beset), og herefter ikke vil anerkende fortrydelsesretten, går altså ikke Ond .


Yups. Derfor jeg altid henter tingene, med mindre det er en forhandler jeg stoler på Grin Har jeg muligheden, bliver det bestilt over nettet og afhentet i butikken. Først og fremmest, skal man dog altid læse lidt op om forhandleren, har han E mærket osv.
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Hei.

Jeg har prøvet og vil købe, mig en cykel, hos en forhandler, jeg ikke kendte, men jeg fik af, vide af andre man ikke, skulle købe hos ham, og han solgte, scooter og cykler.
Bil: Audi A4, 2.0 TDI 207/445 HK/NM. 
Knallert: ingen pt. 
Husdyr: 3 katte. 
Arbejde: lastbilchauffør. 
For sjov/projekter: mini chopper. 
Uddannelse: lastbilchauffør med speciale i gods transport. 
Svar
#7
Havoc Skrev:Yups. Derfor jeg altid henter tingene, med mindre det er en forhandler jeg stoler på Grin Har jeg muligheden, bliver det bestilt over nettet og afhentet i butikken. Først og fremmest, skal man dog altid læse lidt op om forhandleren, har han E mærket osv.
Ja, og så lige gå siderne med salgsbetingelser, reklamation og fortrydelse igennem. Er de mangelfulde, eller fyldt med "frie" fortolkninger af købeloven, lover det ikke godt. En fysisk adresse, bør også være et must :wink: .
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#8
Der er jo to sider til enhver sag, men følgende får mig til at tro mest på scooter-køreren..

Ekstra Bladet Skrev:...Men når man opfører sig, som han gjorde, går tingene lidt langsommere, slutter Jens Wolffsen Kofoed....

Det lyder på mig lidt som om man - med chefens velsignelse - valgte at trække sagen i langdrag for at "straffe" kunden for at være besværlig. Det lyder ret uprofessionelt i mine ører. Jeg har aldrig købt en maskine hos Scooter City, men jeg har ellers altid anset dem for at være en ok forhandler. Dette tegner ikke godt.

8)
Svar
#9
Hej med jer

Jeg synes at det er en skandale af en forhandler som ScooterCity, og direktør skal være sådan overfor deres kunder, og når jeg læser hele artiklen igennem, og læser:
"Der var ingen fejl på hans nye scooter, men vi valgte alligevel at tage den retur. Vi tilbød ham at sælge den videre til en ny kunde, og det accepterede han. Da han så valgte at klage over os, gik sagen lidt i hårdknude. Derfor har han først fået sine penge nu" Det kan han sku sagtens fortælle EB.dk, og endda denne artikel:

"Dårlig reklame er bedre end ingen reklame, og en enkelt Ebbe Nygaard på 25 år kan man vel ikke undgå", sikke en dårlig undskyldning at komme med, jeg er glad for at jeg ikke har haft købt min scooter igennem ham.
Med Venlig Hilsen.
Micras.
Yamaha Neos 4T, Titanium/Grå EU45, årgang ´13. 17100 km.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Jamen det kan være påstand mod påstand i sådan en sag og ingen kommer med den fulde historie af forløbet eller skriver det til sin ejgen foredel ,fks som jeg har læst det ville han få sine penge når at hans knallert var solgt det vil sige at scooter city har taget den i kommision så han ville få pengene når den var solgt det gør nogle cykel forretninger også med cykler.
Men kunden har som Scooter city selv udtaler været besværlig eller et eller andet hvad ved jeg og det er ikke for at side og beskytte scooter city på nogen måde men der findes dælme mange kunder som har en laver IQ en vådt bølge pap også cykel kunder de er ikke særlige kloge man tror at de ligger hjernen hjemme i køleskabet til tider eller altid når de kommer og brokker sig over det ene eller andet, jeg har haft cykel kunder da jeg var i lære som ville have pengene retur for cyklerne fordi at de var punkterede ude i byen det kan da ikke være mit problem som sælger at der ligger glasskår på gader og streder som alle muglige umuglige personer smider i fleng.
Man kunne jo køre uden om de smaderet flasker fks.
De gange jeg har brugt scooter city har jeg været rimlig glad for at bruge dem også køb af reseve dele, min forhandler Motor Stores er lukket så dem kan jeg jo ikke komme hos merer og det nærmeste ud over Scooter City er Jupiter på Mørkhøj men syntes best om Scooter City men det bestemmer man jo selv hvor man vil have sit køretøj lavet det er et frit land.
Men man burde nok skrive en anden overskrift En' Scooter City har solgt min scooter det lydder som at de har stjollet den, det hvade været noget andet hvids man hvade fådet lavet noget som man ikke kunne betale så mener jeg at efter en periode så må man sælge cyklen eller knallerten men hved ikke om det er lavet om men det måtte man da jeg var i lære som cykel mekaniker.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar


Forum spring: