Søg Garagen Hej Gæst! Register

24mm fladspjældskarburator på GY6 motor.
#1
Hej.
Igår prøvede min ven og jeg at sætte en 24mm fladspjældskarburator på min Texas Free. Karburatoren var nogenlunde sammen model som den her: http://speed-up.dk/product.asp?product=1124

Den passede lige på studsen, men luftfilter tilspændingen var desværre for stor. Vi satte et Mallossi E13 luftfilter på i stedet.

Det skal lige siges at jeg har 72cc-kittet på, inde fra scooter-dele monteret. Da den så skulle test køres gik den faktisk utroligt godt, i forhold til, at det bare var tilfældig dyse.

Den kunne sq sagtens ligger hurtigt afsted, jeg blev faktisk helt overrasket over den. Den kunne dog kun kører med choker på, men tvivler på at den fik for lidt benzin, da dysen var en #110

Jeg overvejer kraftigt at købe den karburator, men jeg vil finde en ordenlig filter løsning. Jeg vil nødigt kører med power filter, da det larmer for meget (Efter min mening) og jeg vil heller ikke risikerer at få skidt ind i motoren. Er der en måde jeg evt. kan få den tilpasset til std. lufterfilter? Eller en måde jeg kan få filteret til at være inde i sæderummet?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Det var præcis den her karburator vi havde på:
http://kgi.dk/product-3561-650.php
Svar
#3
Du kan jo også købe en NARAKU 24mm CVK Kaburator.. den er special lavet til GY6 Maskiner Smil
Svar
#4
ChemicalBoy Skrev:Du kan jo også købe en NARAKU 24mm CVK Kaburator.. den er special lavet til GY6 Maskiner Smil
Husk, at den kræver større studs (kan købes løst), og at Naraku først anbefaler brugen på >85cmm.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#5
kragen Skrev:Husk, at den kræver større studs (kan købes løst), og at Naraku først anbefaler brugen på >85cmm.

Ja den kræver en størrer studs Smil
Og ja den skal bruges på 85-90 ccm maskiner :P
Men man kan da sikkert også godt bruge dem på nogen 72ccm ? Smil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Alt dette er jeg godt klar over. Men jeg er næsten sikker på at fladspjælds karburator, giver meget bedre gasrespons. Ikke nok med det, så passede den lige i std. studsen.

I ved ikke hvor man kan købe en flexslange med 44mm påspænding?
Den der cvk 24mm, passer std. luftfilterkassen på den?
Svar
#7
På en 4t maskine er der en del der spiller ind ved gasrespons delen - bla. også dine ventilfjedre, knastakslen og ventilernes størrelse.

Jeg ville anbefale en anden knastaksel først og fremmest, da den ændrer åbningstiden (Tiden hvor ventilen er åben), og delvist åbnings tidspunktet, i samme go.

Din std. karburator er ganske fin, og jeg tror på at det eneste effekt du får ud af det på din motor, er placebo effekten. :P

Evt. kan du prøve at smutte ind på www.howstuffworks.com og læse lidt om virkemåden på en 2t motor vs. en 4t motor.
'98 Aprilia Rally (Evighedsprojekt)
'04 Golf V
'08 Suzuki SV1000n

Svar
#8
ChemicalBoy Skrev:Ja den kræver en størrer studs Smil
Og ja den skal bruges på 85-90 ccm maskiner :P
Men man kan da sikkert også godt bruge dem på nogen 72ccm ? Smil
Du kan da bruge den på en 49ccm :P Nu ved jeg ikke, hvilken knallert, du tænker på, men på min Agility er originalkarburatoren (Kymco) beregnet til en 80ccm, og test har vist, at man ikke opnår forbedringer hverken på gasrespons eller topfart ved montering af en 24mm på en 80ccm (72ccm) firtaktcylinder. Kun øget benzinforbrug. På andre "kineserkarburatorer" har man til gengæld opnået bedre gasrespons ved at erstatte dem med samme størrelse, som originalen, men af bedre kvalitet, der muliggør bedre indstilling. Standardstørrelsen er mere end kapabel til at blande luft og benzin i en mængde, der langt overstiger, hvad en 80ccm firtakter kan fordøje. Kymco monterer først større karburatorer ved 125+ccm. På totaktere, er det en anden sag.

Med hensyn til knastaksel, så er der heller ikke her, meget, om noget, at hente. En cdi med indbygget forskydelig tænding og en tændspole med mere "saft", kan derimod give bedre respons.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#9
Nu snakker Kymco jo om cvk karburatorene. Jeg testede jo min med en fladspjælds, og jeg kunne mærke tydelig forskel på ydelse, to det eller ej. Griner
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Det var GY6 maskiner jeg tænkte på Kragen.. :P

Altså, Sprint,Agility osv osv

Men okay så burde min jo nok også kunne fodre end 80ccm Smil
Svar


Forum spring: