Søg Garagen Hej Gæst! Register

Hvad er farligst at køre på : MC eller lille knallert
#1
Min Mc-teorilærer siger, det mest farligste motorkøretøj er MC.

Jeg synes nu nærmere det er lillle knallert, da de både kan køre på vejene og cykelstier.
Dels fordi knallert/scooter kan ikke følge med bilerne, og fordi den kører for stærkt iforhold til cykelister.

Hvad siger I?
"Mongo only pawn...in game of life!"
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Kommer an på hvordan man definere farlig. For man kan kører hurtigst på en mc, og derfor kan den være farlig at kører på, men en scooter, kan også komme op og kører hurtigt, og det kan scooteren slet ikke holde til i længden. Men det er nok farligst at kører på mc, da der er lidt flere heste at leje med.
stavefejl er gratis (:

Hvis det er lettere at skrive på msn, så skriv en pb med din msn.
Svar
#3
Det afhænger af, hvordan man anskuer det.

Aleneulykker, eller forårsaget af andre, fatale ulykker, tilskadekomst?
Skal risikoen udregnes på basis af kørte kilometer? Skal risikoen udregenes på basis af antal køretøjer i hver kategori? Skal der skelnes mellem land og by?

Afhængig af, hvordan du vil opstille statistikken, vil du få forskellige svar.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#4
Man skal ihvertfald være mere "på" på en MC, ellers kan det nemt få fatale konsekvenser, man har lettere ved at hamre ind i en bil og man slår sig som regel mere selvom man ikke rammer noget - simpelthen fordi det går stærkere og mc'en vejer betydeligt mere end en knallert.
Syns man skal køre meget råddent på knallert for at være til fare for sig selv - specielt på en cykelsti hvor hastigheden ikke er så høj.

På MC er bilerne helt klart det farligste fordi du kører blandt dem - uha, man skal holde øje og afstand, ellers kan det nemt gå galt - meget galt.
Svar
#5
Energy Skrev:Man skal ihvertfald være mere "på" på en MC, ellers kan det nemt få fatale konsekvenser, man har lettere ved at hamre ind i en bil og man slår sig som regel mere selvom man ikke rammer noget - simpelthen fordi det går stærkere og mc'en vejer betydeligt mere end en knallert.
Syns man skal køre meget råddent på knallert for at være til fare for sig selv - specielt på en cykelsti hvor hastigheden ikke er så høj.

På MC er bilerne helt klart det farligste fordi du kører blandt dem - uha, man skal holde øje og afstand, ellers kan det nemt gå galt - meget galt.
Helt sikkert :wink: Går det galt på mc, så går det desværre rigtigt galt. Men 2/3 af alle alvorlige ulykker på knallert, skyldes som bekendt ikke, at knalleristen har kørt råddent, men at han er blevet knaldet ned af en billist i højresving eller kryds. Tallet for mc'er ser lidt anderledes ud. Statistisk set, er risikoen for et alvorligt uheld større på knallert, end på mc. Risikoen for at blive torpederet på en knallert - eller cykel - er iøvrigt meget større på strækninger i byen med cykelsti, end på strækninger uden. En undersøgelse, som Dansk cyklist Forbund ikke er meget for at skilte med :?
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Nej ok, skulle måske lige have tilføjet "opmærksomhed" sammen med rådden kørsel.. Blink med øjet
Men det finder man hurtigt ud af den dag man hopper op på en mc og blander sig med bilerne, for så er det ikke kun højresvingede biler, der er faren, det er stor set alle manøvrer fra bilerne - som netop ikke er opmærksom på MC'en, der er farlige - ok, MC'en kommer som regel også hurtigt (acellererer hurtigt) og fylder ikke meget, og lige præcis defor skal man være ekstra opmærksom når man kører MC. Blink med øjet

Men jeg kan da hilse og sige, at en hvid klaphjelm hjælper utrolig meget på bilernes opmærksomhed - specielt sammen med en neongul kørevest.. 8) Griner
Svar
#7
Energy Skrev:(...)Men jeg kan da hilse og sige, at en hvid klaphjelm hjælper utrolig meget på bilernes opmærksomhed - specielt sammen med en neongul kørevest.. 8) Griner
Tell me about it Grin Jeg har da oplevet biler klodse bremser ved Snekkersten ved 50-skiltet, da de fik øje på mig med Schubert klaphjelm og vest stående ved siden af min lille Agility.

Nakkehårene rejser sig da også lidt på mig, når jeg kører bil, og ser en hvid klaphjelm og vest i sidespejlet Fortvivlethock:
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#8
kragen Skrev:Tell me about it Grin Jeg har da oplevet biler klodse bremser ved Snekkersten ved 50-skiltet, da de fik øje på mig med Schubert klaphjelm og vest stående ved siden af min lille Agility.

Nakkehårene rejser sig da også lidt på mig, når jeg kører bil, og ser en hvid klaphjelm og vest i sidespejlet Fortvivlethock:

Det virker bare kanongodt ja. At mc'en er knaldsort, har åbenbart intet at sige... Griner

Her til foråret monterer jeg sågar det orig. samtaleanlæg med mikrofon og spiralledning, SÅ bliver det rigtig sjovt at sidde og bevæge munden... Griner
Svar
#9
Det han mente var farligst for en selv at køre på.

Ja måske sku man købe hjelm og vest der ligner en mc-politimand Smil så får man respekt i trafikken Griner

Jeg har lagt mærke til det er direkte farligt at køre på scooter/cykel om aften og nat i kbh med alle de brianbiler.
"Mongo only pawn...in game of life!"
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
mongo Skrev:Det han mente var farligst for en selv at køre på....

Det var også mit udgangspunkt i mine indlæg. :wink:
Svar


Forum spring: