Svar: 184
Tråde: 40
Tilmeldt: May 2008
Hejsa
Min scooter begyndte at hakke og sprutte meget imens jeg kørte, og stoppede straks helt. Jeg stod så ude på lars tyndskids mark i regnvejr med en scooter der ikke gad at køre. Efter 5-10 minutters forsøg, fik jeg den til at starte. Da jeg så næste morgen ville tænde den igen gad den overhovedet ikke starte - heller ikke, da jeg gik amok med 20-30 sek's elstart :P
Jeg har tjekket tændrøret. Det er ikke smeltet eller noget i den stil. Jeg har også prøvet at udskifte det, men det har heller ikke hjulpet.
Hvad er der mon galt? Jeg tager den til mekaniker i morgen, men er lidt nysgerrig..
.
www.Kemikongen.com ;)
Gilera Storm'en er rundet de 15.000 kilometer - Kørt af mig på et enkelt år ;).
Jeg kører nu hovedsagligt på min Aprilia SX.
Svar: 2.997
Tråde: 397
Tilmeldt: Dec 2005
Da du har set nærmere på tændrøret er det næppe nedenstående.
Tilbage i 80erne, hvor jeg futtede rundt på en Garelli, oplevede jeg til tider, at maskinen umotiveret gik død midt i det hele.
Det viste sig hver gang at være en lille, hårtynd koksbro i gnistgabet. Med en negl eller stykke tyndt pap kunne man klippe forbindelsen, og så køre videre.
Jeg synes ikke at have set noget som helst herinde om sådan noget, så måske er den type fejl noget, der hører fortiden til ? :roll:
Jeg ved heller ikke, hvad der forårsagede fejlen den gang. Det var jo før alt det der nymodens med elektronisk CDI tænding osv. :oops:
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar: 184
Tråde: 40
Tilmeldt: May 2008
walker1 Skrev:Da du har set nærmere på tændrøret er det næppe nedenstående.
Tilbage i 80erne, hvor jeg futtede rundt på en Garelli, oplevede jeg til tider, at maskinen umotiveret gik død midt i det hele.
Det viste sig hver gang at være en lille, hårtynd koksbro i gnistgabet. Med en negl eller stykke tyndt pap kunne man klippe forbindelsen, og så køre videre.
Jeg synes ikke at have set noget som helst herinde om sådan noget, så måske er den type fejl noget, der hører fortiden til ? :roll:
Jeg ved heller ikke, hvad der forårsagede fejlen den gang. Det var jo før alt det der nymodens med elektronisk CDI tænding osv. :oops:
Det med en tynd "stang" af "noget" (koks som du beskriver) har jeg oplevet en dag, jeg var på vej ud til russer
scooteren opførte sig noget specielt... Men jeg fik et nyt tændrør, så jeg igen kunne køre 8) (tusind tak
)
Men desværre var det ikke dette, der er sket denne gang
har en grim følelse af at det er noget der kan koste knaster af få lavet...
:P
www.Kemikongen.com ;)
Gilera Storm'en er rundet de 15.000 kilometer - Kørt af mig på et enkelt år ;).
Jeg kører nu hovedsagligt på min Aprilia SX.
Svar: 857
Tråde: 68
Tilmeldt: Feb 2008
Jeg har også oplevet at scooteren døde helt umotiveret, mens den kørte og helt sikkert burde være helt varm. Det var flere gange i træk, ca. 5 inden jeg nåede hjem og der gik vel knap et minut i hvert tilfælde før den ville starte igen
Jeg fik et serviceeftersyn med nyt tændrør - det havde jeg under mistanke var galt efter 5.000 km siden sidste skift - og det klarede problemet.
Hygge hejsa.
Svar: 2
Tråde: 1
Tilmeldt: Jan 2009
Din toppakning, kan være gået.
Ingen kompression, ingen start.
Hilsen keldd
Svar: 184
Tråde: 40
Tilmeldt: May 2008
keldd Skrev:Din toppakning, kan være gået.
Ingen kompression, ingen start.
Hilsen keldd
Er det normalt for en utunet scooter der kun har kørt 76xx kilometer??
www.Kemikongen.com ;)
Gilera Storm'en er rundet de 15.000 kilometer - Kørt af mig på et enkelt år ;).
Jeg kører nu hovedsagligt på min Aprilia SX.
Svar: 81
Tråde: 6
Tilmeldt: Apr 2008
Jeg har oplevet det samme, der var det min vakuum slange som var hoppet af, så kunne starte den engang og så ikke mere, ikke sikkert det er det, men har du tjekket alle slanger sidder som de skal ?
Med Venlig Hilsen
-Kenneth
Svar: 184
Tråde: 40
Tilmeldt: May 2008
Problemet var, at der var fugt et sted på scooteren :P