Svar: 49
Tråde: 15
Tilmeldt: Oct 2008
Hej
Konen har en baotian BT49QT-9 den kører ellers rigtigt godt, men har nogengange tabt strømmen
på batteriet.
Jeg har så tænkt mig at skifte batteriet ud da det sikkert er et kineser batteri.
Men hvad skal man så købe, kan se bl.a.hos thansen der er flere forskellige slags, der er
vedligeholdelses fri og nogen at man skal fylde syre på hvilke skal man vælge.
Kan se nogle der er lavet i taiwan er de ok ?????
goodboy
Svar: 799
Tråde: 78
Tilmeldt: Dec 2006
Faktisk er de fleste batteri-mærker lavet i taiwan,kina, japan osv. I min verden så er vedligholdesfri batterier i den dyre klasse mest værd, uanset mærke. Batterier der skal vedligeholdes holder bedst/længst hvis man vedligeholder dem bedst! Så det er et spørgsmål om fornuft tror jeg, eller andres erfaring!
Svar: 2.997
Tråde: 397
Tilmeldt: Dec 2005
De fleste batterier er desuden mærket en anelse højere end den faktiske effekt.
3,6 Ah er f.eks nydeligt rundet op til 4,0
Og på en 4-takter skal du have fat i en af de lidt større drenge, da motoren er tungere at slæbe rundt. (højere kompression)
Jeg mener der sidder et (mærket) 5 Ah på min.
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar: 49
Tråde: 15
Tilmeldt: Oct 2008
Det lyder bare rigtigt godt så køber jeg et 5 ah i stedet for.
Goodboy.
Svar: 2.997
Tråde: 397
Tilmeldt: Dec 2005
goodboy Skrev:Det lyder bare rigtigt godt så køber jeg et 5 ah i stedet for.
Goodboy.
Tjek lige efter, at det kan være der rent fysisk !!
Jeg mener 5 Ah er standard på 4-taktere, men målene på batterierne kan variere.
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar: 12.709
Tråde: 83
Tilmeldt: Aug 2006
walker1 Skrev:Tjek lige efter, at det kan være der rent fysisk !!
Jeg mener 5 Ah er standard på 4-taktere, men målene på batterierne kan variere.
Standardbatterier er på 4Ah i Danmark :wink: og målene varier kraftigt, forstået på den måde, at der på de fleste knallerter ikke er levnet megen ekstraplads i batterirummet. Især i højden kan der være et problem, da nogle knallerter har "afstandsklodser" under fodpanelet til at holde på batteriet. Er batteriet derfor bare nogle mm for højt, kan fodpladen(dækslet) ikke sættes på. Thansens og Kymcos batterier skulle officielt have samme mål, men thansens er nogle mm højere. Thansens 5Ah kan dog lige være i min batterikasse :wink:
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar: 49
Tråde: 15
Tilmeldt: Oct 2008
Hej
Tog målet på det gamle Batteri og købte dette
http://www.thansen.dk/product.asp?c=2368...1815927121
Det gav en helt anden lyd, nu lyder det ikke som den har problemer, med at trække elstarteren .
Det havde den før.
Goodboy