Svar: 77
Tråde: 18
Tilmeldt: May 2006
hejsa ..
jeg er ejer af en helt ny listo 45 .. sån næsten da .. den er godtnok ca 6 mdr nu men ar kun kørt 40 km...
men ...
batteriet er dødt .. dvs spændingen over polerne er kun på 0.75 volt ... så jeg ville høre om i måske ved om batteriet er "klappet sammen" og helt færdigt .. eller om man kan lade den op igen
burde den ikke kunne starte på kickstarteren selvom der ikke er strøm på batteriet?
Mvh
Odin
Listo batteriet er nok færdigt. Det er af en meget dårlig kvalitet, og tror ikke det kan holde til at at køre så lidt.
Den kan ikke starte med så lav spænding på batteriet.
Overvej at købe et nyt godt batteri det koster ca 100 kr
Ja, køb et godt batteri af Gel-typen. Gel-typen har den fordel at det holder bedre i koldt vejr. Koster ca 200 kr. Thansens batterier er ikke ret gode, syns jeg, så aflæg din lokale scooterpusher et besøg og tag dit batteri med, så kan han se, hvilket der passer bedst :o)
Jeg er selv på fjerde batteri på Listoen, det første holdt 14 dage, eftf fik jeg et "originalt" - som holdt en lille måned, så fik jeg et syrebatteri der holdt hele sidste sommer - og det døde så i efteråret, hvor jeg monterede et af Gel-typen. Det har holdt lige siden.
Der var kun 2 dage i vinters det ikke lige ville (temperaturer under -10 grader i skuret) - så fik det lidt hjælp af vores starthjælper, og så kørte det fint igen.
/Nighthawk
Svar: 77
Tråde: 18
Tilmeldt: May 2006
okay .. så må jeg finde et nyt batteri .. gl ..
det må blive i horsens eller skanderborg .. nogle der kender forhandlere der ???
og tak for jeres svar
Hvorfor har du egentlig en scooter med et kørselsbehov på 80 km om året!
Svar: 77
Tråde: 18
Tilmeldt: May 2006
hehe .. jeg har købt den for en lille måned siden ... det var et par som havde vundet den og de havde ikke brug for den fandt de ud af .. og så slog jeg til .. mit behov blir nok omkring 500 km md .. :-) men jeg forstår godt du spørger .. GGGG
Svar: 1.236
Tråde: 9
Tilmeldt: Nov 2005
Ved normalt brug burde et batteri snildt kunne holde 3-5 år, det har de altid gjort på mine biler. En årsag til at batteriet ikke kan holde længere, må skyldes en fejl i ladesystemmet.
Ladesystemet består af en generator (dynamo) og en spændingsregulator. Regulatorens opgave er at holde generatorens ladespænding på korrekt niveau. Normal ladespænding på 12V?s anlæg bør være 14,0-14,2V ved +25°C målt over batteriets + og - poler, med en lidt høj tomgang, ca. 2000 omdrejninger og kørelyset tændt Ved en test bør batteriet være tilnærmelsesvisfuldt ladet.
ER der gået en celle i akkumulator kan spænding ikke komme derop, men er akku i orden og spænding bliver højere end 14,2V vil den få et kort liv.
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar: 77
Tråde: 18
Tilmeldt: May 2006
jeg gav 5k for den så det er vist billigt nok.
og så har jeg kørt 30 km på den .
det med ladningen må vist lige testes tror jeg, det må jeg finde en som kan finde ud af altså det med at måle spændningen går nok, men resten og li med de 2000 rpm hehe.
Indlæg rettet. JPS
Ikke alle de prikker, tak.