Søg Garagen Hej Gæst! Register

PGO T-REX 150 vs Kymco Super 8 125.
#1
Jeg er, som skrevet før, på kig efter lille mc, når jeg har taget mckortet og får råd til en lille mc i år.
Indtil videre er det PGO T-REX 150 eller Kymco Super 8 125.

Kymco Super 8 125 har svært ved at nå 90 kmt, så vidt jeg kan læse fra andre her.
Det skulle T-Rex´en ikke have nogen problemer med.

Det skal så siges det er ikke tophastighed der betyder noget for mig, men nærmere det at de har svært ved at komme derop på de ca. 100 kmt, som er ret vigtigt blandt biler.


Jeg ka se PGO er den kendte Suzuki motor(?), og Suzuki er jo kvalitet, jeg kan også se at dæk er nemt at få fat i modsat Super 8.
Tilgengæld har Super 8 så større dæk.


Jeg har læst meget om dem, dvs her på sitet, og her; http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal...p?ID=19344

http://www.mcgiganten.dk/mcgiganten.asp?...s2=2&id=16

Jeg har læst her på sitet at det sku være svært at komme ind og indstille ventiler på PGO´en, i modsætning til Super 8´ern, er det den eneste "fejl" T-Rex?

Er PGO´en et bedre køb i sidste ende, holdbarhed, reservedele?
"Mongo only pawn...in game of life!"
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Ikke at jeg kan svare på dit spørgsmål, men med i overvejelserne kan du jo også kigge på Piaggio Fly 125. Den koster det samme som PGO´en.

Jeg er selv i samme situation som dig, og satser på at få MC kort til foråret, og kigger selv på mc-scooter.

Topfarten er vist lige kneben på dem alle, i modvind bliver lastbilerne nok nød til at overhale, de de fleste af dem jeg møder, kører til begrændseren slår fra.
Med venlig hilsen
Tim
Svar
#3
Nu kan jeg ikke lige huske hvor du er fra, men der findes faktisk et par SYM Joyride'er til kun ca 5000 mere end du skal give for en PGO T-Rex 150.
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.as...d=57631071

Denne her er så godt nok lidt brugt, men kan formentlig nok også slås lidt i pris.
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.as...d=58141899

PGO'en kiggede jeg også på da jeg skulle vælge, men fandt nu alligevel at en opgivet tophastighed på 99 km/t var lidt for lidt til mig, samt at det jo ganske givet er på en god dag uden alt for meget vind.
Derfor faldt mit valg på Joyride'en, som var opgivet til 117 km/t. I den virkelige verden holder min en tophastighed på 108-112 km/t. (iflg. GPS) hvilket faktisk er nok til at man faktisk godt kan tillade sig at gå på motorvej med den.
I kraftig modvind holder den stadig en hastighed på ca 90-95 km/t.
Køreegenskaber kan jeg kun holde op mod en T-Rex 50, og der synes en verden til forskel.
Nu ved jeg ikke om du selv har planer om at holde den med service, men hvis ikke du gør det, ja så synes jeg den er meget billig at holde kørende. Faktisk giver jeg mindre for service på SYM'en end jeg gav for service på min T-Rex 50.
Forsikringsmæssig er den også billig. Hos GF-Forsikring gav jeg ca. 3800 kr. årligt, incl kasko og vinterdækning. Jeg var nybegynder da jeg tegnede forsikringen, og gav i år vist 2800 i forsikring, stadig samme dækning. Prisen kan variere afhængig af hvor du bor.
Svar
#4
Struerboen Skrev:Nu kan jeg ikke lige huske hvor du er fra, men der findes faktisk et par SYM Joyride'er til kun ca 5000 mere end du skal give for en PGO T-Rex 150.
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.as...d=57631071

Denne her er så godt nok lidt brugt, men kan formentlig nok også slås lidt i pris.
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.as...d=58141899

PGO'en kiggede jeg også på da jeg skulle vælge, men fandt nu alligevel at en opgivet tophastighed på 99 km/t var lidt for lidt til mig, samt at det jo ganske givet er på en god dag uden alt for meget vind.
Derfor faldt mit valg på Joyride'en, som var opgivet til 117 km/t. I den virkelige verden holder min en tophastighed på 108-112 km/t. (iflg. GPS) hvilket faktisk er nok til at man faktisk godt kan tillade sig at gå på motorvej med den.
I kraftig modvind holder den stadig en hastighed på ca 90-95 km/t.
Køreegenskaber kan jeg kun holde op mod en T-Rex 50, og der synes en verden til forskel.
Nu ved jeg ikke om du selv har planer om at holde den med service, men hvis ikke du gør det, ja så synes jeg den er meget billig at holde kørende. Faktisk giver jeg mindre for service på SYM'en end jeg gav for service på min T-Rex 50.
Forsikringsmæssig er den også billig. Hos GF-Forsikring gav jeg ca. 3800 kr. årligt, incl kasko og vinterdækning. Jeg var nybegynder da jeg tegnede forsikringen, og gav i år vist 2800 i forsikring, stadig samme dækning. Prisen kan variere afhængig af hvor du bor.
Hvis du er interesseret i at se mere til mine erfaringer med min Joyride, så kan du kigge forbi:

http://www.mcscooter.dk

Sym Joyride er også flot.
Er den nem at stille ventiler på?

Jeg er fra amager, og den skal så være fra ny af; jeg tør ikke at købe brugt.
Jeg har fået at vide fra mit forsikringsselskab hvis jeg køber en kymco super 8 125, koster en helårsforsikring mig ca 2000,- om året. og ca 1000,- hvis det kun er til sommerbrug.

Jeg vil selv lave det meste på den.

Hvad mener du med "en verden til forskel mellem 50´eren og 150´eren?
"Mongo only pawn...in game of life!"
Svar
#5
mongo Skrev:(...)Jeg ka se PGO er den kendte Suzuki motor(?), og Suzuki er jo kvalitet, jeg kan også se at dæk er nemt at få fat i modsat Super 8.
Tilgengæld har Super 8 så større dæk(...)
PGO lavede motorer til Suzuki og Kymco lavede motorer til Honda og Sym lavede... Det kan man ikke lægge noget i, andet end, at de har lavet motorer til japanske "mærkevarer", og at man dermed må formode, at de alle ved, hvordan man fremstiller motorer. :wink:
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
mongo Skrev:Sym Joyride er også flot.

Synes jeg mærkeligt nok også Blink med øjet

mongo Skrev:Er den nem at stille ventiler på?

Skal jeg ikke kunne sige, men har en servicemanual hvis du er interesseret.
Den kan vel sige noget letheden i det ?

mongo Skrev:Og den skal så være fra ny af; jeg tør ikke at købe brugt.

Personligt er jeg af samme overbevisning Smil

mongo Skrev:Hvad mener du med "en verden til forskel mellem 50´eren og 150´eren?

T-Rex'en var utrolig flexibel i stellet. SYM'en virker meget stiv i det, hvilket jo er godt for køreegenskaberne.
Svar
#7
Efter en del søgning på nettet kan jeg se at Sym Joyride 200 er ikke til at opstøve fra ny af, med mindre man bor i jylland Smil
Så den bliver det ikke, den er måske også liidt for dyr til mig.


Jeg faldt over denne Honda
http://www.honda-mc.dk/Default.aspx?ID=21
13,7 HK, prisen er også derefter Smil


Og denne SUZUKI FL125SDWK7 som så mere iinteressant ud :
http://www.mcgiganten.dk/mcgiganten.asp?...s2=3&id=21
Desværre er der kun plads til 4,3 liter benzin; det er jo direkte latterligt Smil
Den er ellers flot og med 17" hjul 8)

Jeg ka se at PGO´en kun har 1 støddæmper bagpå, modsat Kymco´en.

Heldigvis har jeg masser af tid til at bestemme mig hvilken det skal være.

Den skal bruges til fritid og lidt frem og tilbage fra arbejde, jeg regner ikke med at skulle køre på motorveje, men det er jo svært at sige på forhånd, mon ik det i bund og grund er hurtigere at ta småvejene på en lille mc (?).
"Mongo only pawn...in game of life!"
Svar
#8
mongo Skrev:Efter en del søgning på nettet kan jeg se at Sym Joyride 200 er ikke til at opstøve fra ny af, med mindre man bor i jylland Smil
Så den bliver det ikke, den er måske også liidt for dyr til mig.

Så er der da denne, som erstatning for Sym Joyride Grin:
Sym 300i
Svar
#9
mongo Skrev:Efter en del søgning på nettet kan jeg se at Sym Joyride 200 er ikke til at opstøve fra ny af

Det er fordi at impotøren stoppede med at hive dem til landet i 2007.
2007 var i hvert fald sidste år den var på prislisten.
Så dem du ser rundt omkring, de er alle enten årgang 2007 eller tidligere.
Kunne tænke mig at det har noget med udstødningsværdier at gøre at den ikke blev taget hjem i 2008. I det store udland var 2008 versionerne nemlig med indsprøjtning, og det har måske været et fordyrende element her i DK.
Og så spiller det sikkert også ind at udsalgsprisen i 2007 var 29.995 kr, og for bare 5-10.000 kr. mere kunne man jo få 250cc'eren GTS Voyager.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Jps Skrev:Så er der da denne, som erstatning for Sym Joyride Grin:
Sym 300i

HVIS altså importøren tager den hjem Blink med øjet
Bliver spændende at komme til Herning her den 6. feb og se lidt på sagerne Grin
Svar
#11
Struerboen Skrev:HVIS altså importøren tager den hjem Blink med øjet
Bliver spændende at komme til Herning her den 6. feb og se lidt på sagerne Grin

Det skal han. Ellers køber jeg ikke nogen MCscooter Grin.
Svar
#12
Jps Skrev:Det skal han. Ellers køber jeg ikke nogen MCscooter Grin.

I så fald har han bare at hive den hjem, om det så kun skal være i det éne eksemplar Blink med øjet
Svar


Forum spring: