Søg Garagen Hej Gæst! Register

PGO T-REX 150 vs Kymco Super 8 125.
#13
Struerboen Skrev:I så fald har han bare at hive den hjem, om det så kun skal være i det éne eksemplar Blink med øjet

Lige præcis. Smil Meeen nu skal kortet, så lige i hus først Blink med øjet.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
Jps Skrev:Lige præcis. Smil Meeen nu skal kortet, så lige i hus først Blink med øjet.

Selvfølgelig Blink med øjet Men det burde jo bare være en formalitet Blink med øjet Grin
Svar
#15
Vi havde engang inkøbt en T-rex 150cc fra en politi auktion. Den blev målt med gps til 120km/t. Også stoppede den med at trække. Mon ikke den kan optimeres med lidt småt. Så kunne man da måske få den hurtigere.
Scooter tuning is not a crime, it's a lifestyle!
Svar
#16
Mongo Skrev:Kymco Super 8 125 har svært ved at nå 90 kmt, så vidt jeg kan læse fra andre her.

Nu ved jeg ikke hvor du har læst det, men læser du testen fra DBA, ser du de har testet Kymcoen til 105 km/t, gennemsnit af begge veje. Føren vejede vist 100 kg.

Jeg selv har haft min oppe på 103 km/t på GPS og jeg vejer 120 kg.

Min kammerat har en PGO 110. Det skulle have lidt flere heste end Kymcoen, men han kan ikke følge mig, skønt han vejer ca. 40 kg mindre end mig.

Man kan nemt følge trafikken. Den er lynhurtig 0-80 også ifølge Den blå avis's test.

Edit: Rettelse, 98 km/t i DBA.

http://www.dba.dk/asp/sektion/artikler/d...elId=49322
Rød/Sort Kymco Super 8 125, 1600 km.
4 takter når 2 ikke er nok !
Cirka 20 år på 2 hjul.

Med venlig hilsen

Gert
Svar
#17
Hej
Har du stadig Kymco´en?

Jeg overvejer selv at skifte min T-rex 110 fordi jeg lige mangler det sidste ryk.

Den kører ellers skidegodt, men jeg bor i Vejle og skal på motorvejen dagligt ( vejlefjordbroen ) og syntes godt at jeg kan bruge lidt mere på toppen. Jeg har dog overvejet at få den planet + skiftet potten til en uden Catalysator, men vil helst ikke rode i motoren.

:roll:
Flemming
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#18
Min S8 1255 drømmer end ikke om 100 km/t, måske på speedometeret, som har en vanvittig fejlvisning, når den passerer 60 km/t. 110 på uret svarer til ca. 90 km/t, hvilket er nogenlunde max. for min. 80-85 kører den ret stabilt, med 100+ kg i sadlen. Fra 0-60 ligger fejvisningen på de "normale 10 km/t. Det er dog blevet lidt bedre, efter, jeg har skiftet til større forhjul. Der findes kun originaldækket fra Kina (dog bedre end normalt) i den oprindelige dimension.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#19
Takker for svaret - Jeg tror jeg vil kontakte min mekaniker vedr. modificeringerene som før beskrevet
:wink:
Flemming
Svar
#20
Ja, jeg har den stadig.

Kørt 7000 km.

Defekt batteri.
Defekte sikringer.
Begge dele skiftet på garantien.

Bremse caliber har hængt lidt. Jeg skilte ad og smurte, ingen problem.

Motoren kører bare godt, man mærker tydeligt det er Honda design.

Derud over ingen problemer.


Men HUSK, dækkene er noget lort. Våd og kold vej er gift. Det er ren "Bambi".
Rød/Sort Kymco Super 8 125, 1600 km.
4 takter når 2 ikke er nok !
Cirka 20 år på 2 hjul.

Med venlig hilsen

Gert
Svar
#21
Takker mange gange for svaret. Kunne godt tænke mig at finde ud af om Kymco overholder specifikationerne på alle leverede scootere, for det jeg ligesom ser og hører fra ejere af denne fede scooter er meget forskelligt.
Nogle er supervilde med deres køretøj, andre hagler dem ned og det tyder på en smule besvær med at overholde de data som de selv opgi´r.
Kineser-modellerne har samme problem ( uden dog at sammenligne ) Jeg har ikke haft problemer med PGO`en. men kunne dog godt tænke mig at den fik lige lidt mere "go" - Helt nedefra også en 15-20 km mere på toppen, uden at skulle plane den.
Jeg ved at jeg kan hente en dél ved udskiftning af potten til en uden catalysator og en om-dysning, men har den holdning at den er lavet som den er og skal det være anderledes må man vælge en anden!
Kigget falder naturligvis osse på 150ccm i stedet, men så skrider bydgettet jo osse ad helvede til!

Nu prøver jeg at samle info både her og i andre fora også må jeg ud fra folks erfaring vælge beslutning derudfra.
:roll:
Flemming
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#22
Benzin økonomien er ikke i top.

Jeg havde en tur til Ikast, der kørte jeg 33 km/l. Det skal siges at jeg at jeg kørte næsten "fuld rulle" hele vejen, i det lys er det vel OK.

I dagligdagen er den dårligere. Jeg er overbevist om det har med den "åndssvage" chooker at gøre. Der skal ikke meget til før den den er "on".

Starter hjemme og kører mine sædvanlige 3 3 km for at handle. Handler i 5 min og ved start er chookeren "on" igen. Lort.

Lad os få manuel chooker igen, så vi kan redde ozonlaget :-)
Rød/Sort Kymco Super 8 125, 1600 km.
4 takter når 2 ikke er nok !
Cirka 20 år på 2 hjul.

Med venlig hilsen

Gert
Svar


Forum spring: