Søg Garagen Hej Gæst! Register

Hjemmevideo-problem ?
#1
Vi har lige siddet og redigeret et par af min mors videooptagelser fra nytårsaften.

Resultatet er en MPEG 2 fil, som vi har lagt på en alm. data CD-ROM i multi-session mode.
Filen er redigeret og kompileret med PowerDirector Express 5.0 fra CyberLink, der fulge med JVC kameraet.

Første DVD afspiller (dyr Sony kombi med VHS) melder blot, at det her kan den ikke finde ud af. (Fejl på disk eller så) Ked af det

Den næste afspiller (billig Føtex el. lign. uden regionsspærre) nydeligt, men uden lyd. Ked af det

Begge maskiner kører fint med købe-DVD.

Kan en eller begge fejl skyldes multi-session ?

Skal man i stedet for en Data CD sætte Nero 6.6 op til noget andet ?
Den samlede datamængde i MPEG-2 rummes nydeligt på en 700 MB CD.

Andre ideer ?
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Kunne det tænkes at maskinerne bare ikke kan køre det valgte format.. ? Grin
// Danielvp

Så har Giantcoen ski nået 6.000 km!! :D
Svar
#3
walker1 Skrev:Vi har lige siddet og redigeret et par af min mors videooptagelser fra nytårsaften.

Resultatet er en MPEG 2 fil, som vi har lagt på en alm. data CD-ROM i multi-session mode.
Filen er redigeret og kompileret med PowerDirector Express 5.0 fra CyberLink, der fulge med JVC kameraet.

Første DVD afspiller (dyr Sony kombi med VHS) melder blot, at det her kan den ikke finde ud af. (Fejl på disk eller så) Ked af det

Den næste afspiller (billig Føtex el. lign. uden regionsspærre) nydeligt, men uden lyd. Ked af det

Begge maskiner kører fint med købe-DVD.

Kan en eller begge fejl skyldes multi-session ?

Skal man i stedet for en Data CD sætte Nero 6.6 op til noget andet ?
Den samlede datamængde i MPEG-2 rummes nydeligt på en 700 MB CD.

Andre ideer ?

Når du skal ligge video ned på CD som så skal afspilles på almindelige DVD-afspillere, så skal du brænde dem som Video-CD - Ikke som data-CD.

Mpeg2 codec'en er specificeret i DVD film specifikationen som den codec der benyttes til at encode video ned i VOB filstrukturen, som derefter skal gemmes på DVD'en i et fast defineret fillayout (VIDEO_TS mappe, AUDIO_TS mappe, VOB, BUP og IFO filstrukturer, etc) Det gør at DVD afspilleren kan genkende og afspille DVD'en. Du kan ikke lægge det ned i DVD layout på CD-Rom skiven. Men du kan bede Powerdirector om at re-encode og brænde filen ned på CD som Video-CD eller Super Video-CD. Begge disse "gamle" disk formater benytter sig af Mpeg som video codec, og ikke Mpeg2. Derefter burde DVD-afspilleren selv finde ud af det, ganske som med købe DVD-er.

Du kan også være heldig at din DVD-afspiller er DivX certificeret, og dermed kan afspille DivX encoded film - Det vil i så fald stå på DVD-afspilleren. I sådan et tilfælde kan du encode filmen med DivX (som vil give en bedre kvalitet med mindre filstørrelse, end den "gamle" Mpeg standard), og blot brænde filen ned som almindelig fil på en data-CD.

Dutch
Svar
#4
walker1 Skrev:Vi har lige siddet og redigeret et par af min mors videooptagelser fra nytårsaften.

Resultatet er en MPEG 2 fil, som vi har lagt på en alm. data CD-ROM i multi-session mode.
Filen er redigeret og kompileret med PowerDirector Express 5.0 fra CyberLink, der fulge med JVC kameraet.

Første DVD afspiller (dyr Sony kombi med VHS) melder blot, at det her kan den ikke finde ud af. (Fejl på disk eller så) Ked af det

Den næste afspiller (billig Føtex el. lign. uden regionsspærre) nydeligt, men uden lyd. Ked af det

Begge maskiner kører fint med købe-DVD.

Kan en eller begge fejl skyldes multi-session ?

Skal man i stedet for en Data CD sætte Nero 6.6 op til noget andet ?
Den samlede datamængde i MPEG-2 rummes nydeligt på en 700 MB CD.

Andre ideer ?

Jeg har en Idé. Den hedder Ulead DVD Moviefactory 6. http://www.ulead.com/dmf/tour.htm (Jo den kan også brænde VCD/S-VCD, med menuer)

Med den kan du meget nemt importere video, redigere, lave prof. menuer, også når det drejer sig om VCD, S-VCD og DVD. Alt er meget nemt at gå til både for nye og erfarne.

Hvis du har problemer med at afspille videoen, kan det være din DVD afspiller ikke understøtter alle formater (DVD+R, DVD-R, DVD+RW og DVD-RW). Du må så finde ud af hvilke(n) standard(er) den kan afspille.

Svar
#5
Jeg prøvede lige at smide skiven i min HD optager.

Den har helt klart problemer med dekompressionen!
Lyd og billede kører i 1-2 sekunders etaper med små stop imellem.

Måske man skulle finde en format, der ikke er så CPU-tungt ?

Jeg har godt nok endnu en afspiller, der ellers alene bruges til MP3 på musikanlæget. Jeg har dog et langt Scart kabel, der var værd at prøve med.

Edit: No joy. den smider bare dsiken ud igen Ked af det
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: