Søg Garagen Hej Gæst! Register

chopper model
#25
Citat:Jeg savner sgu en gearknallert, temmelig meget må jeg indrømme. Jeg er for tiden på jagt efter en
Gilera Touring, som er i køreklar stand. Men indtil videre, har jeg ikke haft held med det.
Hvorfor lige sådan en i forhold til en yamaha eller suzuki med 4 gear?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#26
steen55 Skrev:
Citat:Jeg savner sgu en gearknallert, temmelig meget må jeg indrømme. Jeg er for tiden på jagt efter en
Gilera Touring, som er i køreklar stand. Men indtil videre, har jeg ikke haft held med det.
Hvorfor lige sådan en i forhold til en yamaha eller suzuki med 4 gear?

Fordi til Yamaha, kan du næsten ikke(eller slet ikke? ) få originale dele til mere. Og jeg kører kun på 4gear'en, hvis den har det, og det samme gør sig gældende for Suzuki K50. Jeg har haft 2 af hver i sin tid, og må indrømme jeg bedst kunne li' Suzuki'en Smil. Gilera'en havde jeg også i 80'erne
og her var det det sporty udseende plus den specielle lyd den havde, jeg kunne li' ved den. Og den kørte ganske fint med en MZ karburator og et ordentligt hul i cylinderen(indsugningen). Smil

Jeg ved så ikke hvordan det ligger med dele til den model, men mon ikke de kan skaffes fra Italien?? Smil
Svar
#27
Ok.. jeg har kørt Puch 3-gear i mine unge dage.. Den med blæserkappen.. Den har også en speciel lyd.. ikke speciel god lyd, og så justerede man konstant på strålespidsen..
Svar
#28
steen55 Skrev:Ok.. jeg har kørt Puch 3-gear i mine unge dage.. Den med blæserkappen.. Den har også en speciel lyd.. ikke speciel god lyd, og så justerede man konstant på strålespidsen..


Har jeg også prøvet Smil. Og den strålespids blev senere lagt ind under "konstruktive ændringer", forstå det, hvem der kan. Griner
Svar
#29
Citat:Har jeg også prøvet . Og den strålespids blev senere lagt ind under "konstruktive ændringer", forstå det, hvem der kan.
Hvordan det? de var jo standard på karburatoren...
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#30
steen55 Skrev:
Citat:Har jeg også prøvet . Og den strålespids blev senere lagt ind under "konstruktive ændringer", forstå det, hvem der kan.
Hvordan det? de var jo standard på karburatoren...

Nej det var de nemlig ikke Blink med øjet. Der sad en strålespids i, som ikke kunne reguleres. De 8 puch's jeg har haft, havde ihvertfald alle fast strålespids.
Strålespids
Svar
#31
Citat:Nej det var de nemlig ikke . Der sad en strålespids i, som ikke kunne reguleres. De 8 puch's jeg har haft, havde ihvertfald alle fast strålespids.
Jeg har haft 2 puch 3-gears.. og begge havde indstillig.. så kunne man vælge om man ville have trækkraft eller omdrejninger... wroooom
Svar
#32
steen55 Skrev:
Citat:Nej det var de nemlig ikke . Der sad en strålespids i, som ikke kunne reguleres. De 8 puch's jeg har haft, havde ihvertfald alle fast strålespids.
Jeg har haft 2 puch 3-gears.. og begge havde indstillig.. så kunne man vælge om man ville have trækkraft eller omdrejninger... wroooom


Var de nye, eller brugte de Puch's ?
Svar
#33
De var godt brugte!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#34
steen55 Skrev:De var godt brugte!

Okay, men fra nye a', sad den strålespids jeg linker til, på dem Smil.
Svar
#35
hehe-- jeg har runder 7300 km på min texas chopper- og der er blandet følelser omkring den. der har været meget galt med den, men jeg har jo osse pillet meget ved den og kørt en del på den-- osse hele vinteren, hver dag- .. så det er jo hva man skal forvente-- men ja der skal ikke meget til at knække orginal bolte. men det kom jeg hurtigt omkring, de blev udskiftet med rustfri istedet, men tanken er blevet udskifet på garanti, da benzhanen knækkede af i vinteres pga rust-( ja rust ) jeg har aldrig set noget ligende på 3 måneder- så husk at male den på undersiden med textyl- den har svært ved at ladde korrekt- men det viste sig så at være for store pære værkstedet havde montert. så det var en menneske fejl-

generelt syntes jeg det er for trivielt at køre med vario, der er mere sjov ved at køre med kobling og gear. og lydden er osse værd at tage med--

som lovlig er den mere død end et stykke brød med pølse-- den har svært ved at følge trafikken og 4 gear er til grin- men piller man lidt hist og pist- så hjælper det en del.. men den er sgu osse begrænset omfattende- men får man pillet diverse kolbøtteværn af, kører den ret fornuftigt osse i 4 gear-- 80 på lige vej og 100 ned af bakke- med 50ccm kan godt lade sig gøre- og husk på, en 70ccm motor koster 1500 kr og en 125ccm motor koster 2000kr så det er jo oplagt at invistere i hvis du skal have træk fra helvede.

jeg har 70ccm kit på og racerknast og strammere ventil fjedere og en 21mm karburator- og den trækker og tager omdrejninger som død og helvede-- og kører ca 100 på lige vej- og lydden fra de 2 potter synger i takt med powerfilterets brølen-- så den har en helt spec lyd--
Svar
#36
hvor har du købt det fede udstødning henne
regal raptor og giantco sprint
Svar


Forum spring: