Søg Garagen Hej Gæst! Register

Jinlun JL 50QT-5 sætter ud
#1
Jeg er den Ulykkelige ejer af en Linjun JL50QT-5.
Den kørte meget dårligt indtil at jeg brækkede begrænseren af i toppen af kaburatoren (efter syn).
Og satte en dysse 80 i istedet for den orginale 74. Den har her efter kørt rimeligt (dvs. 55-65 kmt.) indtil i går hvor den har kørt ca. 1000 km. Så kunne den næsten ikke kommeigang. Efter lang tids hakken og sprutten begyndte den at komme lidt igang igen. Men her dagen efter er det det samme igen. Nu har jeg så sat den orginale dysse i igen men det var uden ændringer. Er der nogen her på siden der har et par gode råd.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Bare juster dine ventiler...
Svar
#3
Ja, det må jeg så prøve. Men jeg ved ikke hvordan man gør det. de kunne måske være at x perten har et par gode råd til det også????.
For så ville jeg gå igang med det samme. :thumpup:
Svar
#4
spjaer Skrev:Ja, det må jeg så prøve. Men jeg ved ikke hvordan man gør det. de kunne måske være at x perten har et par gode råd til det også????.
For så ville jeg gå igang med det samme. :thumpup:

Jeg har nu talt med en hos Lindeberg som mener at der er skidt i kaburatoren.
Så nu har jeg så haft den skilt fra hinanden og blæst den igennem og samlet igen.
Den vil godt starte som normalt. Og den lyder også helt normalt. Så jeg tror ikke det er ventilerne??Men efter ca.30 sek. taber den omd. og så går den ud igen. Jeg kan godt holde liv i den men den går meget dårligt og vil slet ikke tage omd. som den skal. Jeg har cheket følgende bezin/ok. Luft filter og luft skrue 2 omd. ude. Tomgangs skrue. Men sidste nævnte har jo ikke noget med motor gangen at gøre. Når den får fuld gas.

Jeg har måske solgt min gamle (velkørende) Aprilia SONIC lidt for tidligt

Hjælp??? er der nogen der har andre løsninger.
Græder
Svar
#5
Har du kigget på membranen der sidder bag topdækslet på karburator?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
steen55 Skrev:Har du kigget på membranen der sidder bag topdækslet på karburator?
Mener du den sorte gummi menbran som nålen sidder i bunden af.
Hvis det er den så er svaret desvære ja. Det var det første jeg gjorde.
Og nålen har jeg forsøgt i alle tre pos.. Jeg fatter det bare ikke. For den kørte stabilt og godt i ca. 14 dage efter jeg skiftede dyssen til en st. 80 istedet for den orginale 74?????
Svar
#7
Min originale dyse var en str. 85 på min listo, som jeg har skiftet til en str. 92. Det gør den kører bedre ved fuld gas. finder lige et billede af låget.. 1 min
Svar
#8
steen55 Skrev:Min originale dyse var en str. 85 på min listo, som jeg har skiftet til en str. 92. Det gør den kører bedre ved fuld gas. finder lige et billede af låget.. 1 min
der er bare fint
:jumpy:
Svar
#9
Den membran der sidder lige under toplåget som vist på tegningen.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
steen55 Skrev:Den membran der sidder lige under toplåget som vist på tegningen.
Hej igen (hurtige) Steen. Jeg prøver det lige igen i morgen tidlig.
Jeg er f.... godt nok helt blank syntes jeg. Men mange tak for den hurtige reaktion. Jeg giver lige svar når jeg har prøvet igen for 110 gang.
Svar
#11
Kan du genkende noget her http://www.billig-scooter.dk/viewtopic.p...1539#11539 har aldrig før haft problemer med tændhætte på mine biler, men her i forum er den da nævnt nogle gange som fejl årsag.
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar
#12
Prøv når du træder på kickstarteren at mærke efter om der er kompression, hvis du ikke kan mærke pulserende (kan ikke beskrive det bedre) modstand, er det pænt sikkert at dine ventiler skal justeres.

Havde det problem 2 gange på min kineser. Samme symptomer som dine.
Svar


Forum spring: