Søg Garagen Hej Gæst! Register

Texas Free 50-4 Tuning (30 kmt - 45 kmt) hvordan?
#1
Hejsa scooters.

Har købt mig en af de her Texas free 50-4 30 kmt scootere, men ville egentligt godt hvis den kørte de 45 kmt.

Motor specifikationerne på 30eren og 45eren er nøjagtig ens, så den må da kunne holde til det.

Har selv haft kigget lidt på det her, men kan ikke rigtig finde ud af hvad og hvorfor.

først, CDI har jeg tjekket, på 30'eren er det en lyserød kabel, men den er slet ikke koblet til på min, den hænger bare og dingler da jeg fik den fra firmaet.

Og et spørgsmål lige, læste omkring luftskruen på sådan en, hvad gør det at jeg ændrer på den ?

På min er den 3 omdrejninger nu, men nogen snakkede om 1½ for at den "kører godt", er det vigtigt med den indenfor tuning ?

Og så lidt info.

Når min scooter kører 30km/t, og ned af bakke, så mærkes det somom den "motor" bremser, dvs den ligesom hakker lidt i det.

Er det så indsugningen det er galt med ? nogen der kender til Texas free 50-4 som kan sige mig præsis hvad forskellen er fra 30eren til 45eren, og om det er nogen der er svært at ordne selv ?

P.S, jeg er 29, er ikke en af de der 15 årige der vil have en scooter der kører 220 kmt, 45 er fint til mig, men da jeg ikke har bil kørekort ville jeg egentlig bare være glad med 45 kmt (kører nogle gange rimeligt langt omkring).

I byen holder jeg den nok på de 30 kmt alligevel, så sent som i forgårs havde jeg en panser motorcykel i min sidespejl der målte min hastighed :P

Tak.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Hejsa og velkommen til.
Synes du skulle tage et kig på denne tråd: http://billig-scooter.dk/viewtopic.php?t=645


Vil mene det meste er dækket deri. Så er det bare at starte fra en ende af og fjerne de begrænsninger der nu måtte være på din scooter.

- Og tillykke med den Grin


EDIT: Link ændret til den rigtige ;-)
Svar
#3
Er det ikke lidt voldsomt at købe en kawasaki motorcykel når han bare vil køre 45 km/t?
Svar
#4
steen55 Skrev:Er det ikke lidt voldsomt at købe en kawasaki motorcykel når han bare vil køre 45 km/t?

Pjat med dig ;-)
Ej, godt spottet Steen. Linket er nu rettet til det rigtige, hehe :wink: :oops:
Svar
#5
Ok... måske han bedre kan bruge den det nye link Blink med øjet
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
En makker fjernede rullen / skiven i variatoreren, nu kører den ca 40 kmt (+/-).

Han anbefalede mig desuden en større udstødning, da den der er som standart på texas free 50-4 er meget snæver.

Han sagde kaburatoren intet havde at sige på min scooter (han er knallert reperatør så han burde vide det Grin )

Når jeg får den nye udstødning siger jeg lige hvordan det funker. Smil

Tak for hjælpen indtil nu Smil
Svar
#7
Okay ned af bakke kører den snildt 45-50 kmt (uden ny udstødning).

MEN.. det mærkes som om den ikke får nok omdrejninger (den er MEGET sløv i optrækket) og opaf en bakke (ikke voldsom bakke, måske 4 graders hælding) kører den MAX 30 kmt.

Den tager godt 300-400 meter om at komme op på de 45 stykker på lige vej.
Svar
#8
Kunne tyde på dine ruller er en anelse for tunge
Svar
#9
Okay, det vil jeg lige tjekke med ham knallert reperatøren.

Tak
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Har lige sat og kigger på ruller.

Kvaliteten er åbenbart meget forskellig.

Hvilken ville være de bedste af skaffe ?

Forstærket Carbon Ruller ?
TopRacing Ruller ?

eller ?

Vil jo gerne have nogle der holder godt.

EDIT : Forhandleren nævte godt nok også at scooteren var "langsom i optræk", noget med at skåne motoren for længere levetid, og den har da også altid været lidt sløv i optrækket, men ikke så sløv som den er nu :P

Skulle ikke undre mig det er nogle hæftige ruller der er i variatoren.

Det er bare lidt noget skod jeg skal til at pille den af for at finde ud af størrelsen, derefter samle den, vente på de nye ruller kommer, og så pille den ad igen, skifte ruller og samle den igen :P
Svar
#11
Det er nok 8 grams der sidder i std. som på Listoen. De ruller jeg har købt har jeg købt hos thansen og de har virket fint. Tror du skal prøve med 6,5 g evt 7 gram.
Svar
#12
okay lige lidt info til andre der har en texas free 50-4 (30 kmt) scooter (info fra forhandleren)

standart ruller :

13x16 mm
vægt : 6,3 g

har købt nogle 5.5g og smider dem i her senere, tænkte på at prøve 5g's men vil helst heller ikke midste for meget topfart Smil
Svar


Forum spring: