Søg Garagen Hej Gæst! Register

Opvarmning påkrævet ?
#1
Man undrer sig!?

Efter at have skiftet kileremmen har maskinen været temmelig treven med at komme op i fart.
Det går fint nok med at komme i gang, men der sker ligesom ikke rigtig noget nede i gearet.

Ned ad bakker går det dog fint. Maskinen kommer fint i gang, og marchhastighed opnås uden vildt høje omdrejninger.

Senest, når maskinen så har kørt en 5-7 km, er det som om, den gammelkendte vitalitet vender tilbage. Gearet kommer hurtigere ind og det er ikke nødvendigt at spurte motoren af led, for at komme op i hastighed.

Maskinen har nu rundet de 650 km siden remskift, så man kunne formode, at tingene så småt var faldet på plads.

Nogen ider om, hvad der kan være galt ?

Eller er det helt normalt.
Der gik trods alt også en 6-700 km i sin tid, før maskinen fra fabriksny fik en brugbar økonomi bare lidt over de 35 km/l. (i lovlig stand :oops: )
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Det kunne jo være årsagen !!

Jeg havde endelig en ledig stund her til formiddag, hvor jeg i fred og ro kunne kikke lidt på det vario gear.

Jeg fandt belægninger på flere af rullerne Fortvivlethock:
Sådan noget fasttromlet støv el. lign.
Og nede i de tilhørende rullespor lå der flager af samme materiale.

Der har med andre ord ligesom været forhindringer, nogle af rullerne skulle overkomme for at flytte gearet.
Rullerne som sådan så ikke ud til at fejle noget! Og belægningerne var lige til at kratte af med en negl.

Jeg har foreløbig kun kørt en ca. 4 km almindelig gadekørsel, efter det hele blev samlet igen, men dyret forekommer noget mere villig til at komme op i fart for færre omdrejninger.

Kunne være interessant at se, hvad økonomien siger til det her.
Jeg har ligget nede omkring de 42-43 km/l den seneste tid. Ked af det
(Omtrent toppen af det lovlige terræn, hvis jeg holdt den på 25 reelt :oops: )

Edit/opdatering (25/12):
Træerne vokser åbenbart ikke ind i skyerne Ked af det
Da jeg skulle hjem i aftes var alt tilbage ved det gamle.
Høje omdrejninger, lang tid for at komme bare over 25 km/t på nålen. (ca. 22 km/t) Ked af det Ond

Måske skulle man forsøge at fjerne noget af alt det snavs, der sidder rundt om på diverse flader inde bag der varioskjold.

Eller er der andre ideer ?
Det er jo ikke den store svarlyst, der har været her Ked af det

Måske skulle jeg have lagt tråden under Scooter Snak ?
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar
#3
Måske du skulle prøve at skifte rullerne til nogen helt nye og så gøre selve variator huset så rent som overhovedet muligt!

Jeg ved ikke om det kan gøre det men hvor mange KM har de ruller der sidder i nu kørt?
Svar
#4
Hmm, der har vidst nok været et indlæg herinde hvor der er en som har fået en forkert rem udleveret da han skulle have en rem til sin Giantco, måske er det samme sket for dig?

Ellers så lyder nogle nye ruller som et ret god idé, og så en rensning af systemet.. Grin
// Danielvp

Så har Giantcoen ski nået 6.000 km!! :D
Svar
#5
Ruller: 6,5 g, Stage 6, har kørt ca. 900 km
Rem: Original Kymco, har kørt ca. 500 km

Performance faldt allerede med de nye ruller, men en grundig rensning af remskiverne efter en 100 km hjalp gevaldigt.

Da den nye rem kom i, startede gearingen med tilsyneladende slet ikke at virke. (Sådan ca. som jeg oplevedede det julenat.) Efter en 2-3 km var det dog blevet nogenlunde. Men aldrig helt så godt som før remmen blev skiftet.

Men onsdag formiddag, da jeg rensede ruller, bemærkede jeg også lidt belægninger på bagsiden af inderste varioskive (uden om der hvor rullerne sidder).

Kunne være man skulle fjerne det og så noget af alt det sorte stads, der sidder næsten overalt i forreste del af vario rummet. Der er derimod rimeligt rent henne omkring bageste remskive/kobling.

Desværre er udendørstemperaturen ikke lige til sådan en tur i disse dage. Jeg kan godt nok stå under tag i indgangen til min opgang, men temmelig køligt alligevel.
Jeg kan godt komme længere inden døre, men så er der ingen strøm, hvis jeg vil have varioskiven pillet af. Ked af det
Desuden vil jeg der også blokere andre beboeres adgang til deres kælderrum.

Jeg fik dog spulet dyret udvendigt i går, hvilket var ret tiltrængt. Der var temmelig sort af opslemmet støv på betonen, da jeg var færdig. Ingen olie, blot mudder og svavs fra gade, vej og regnvejr den seneste tid.
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: