Søg Garagen Hej Gæst! Register

Listo topfart..
#25
Hvis du fjerner ringen kører den op på en højere gearing og så kan du sagtens køre 80 km/t ned ad bakke. Nej det meget simpelt at fjerne ringen. Der er en god guide her på siden om det.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#26
okay jamen takker igen . har bare ikke lige værktøjet til det så må blive hos en forhandler eller når den skal til service jeg får den pillet ud.
Svar
#27
Der fik jeg ogst taget min ud. Det tager 10 min, og den kører meget bedre bagefter.
Svar
#28
Prøvede her igår at ville tage ringen ud af varioen sammen med vores vedligeholdelsesmand ude fra arbejdet, han havde nemlig en vaks maskine til at tage bolten af med. og da vi fik det hele af, ja så sad der sørme slet ingen ring på.
Så vil nu her til igang med at sætte en anden dyse på, vil prøve med den størrelse som Steen har på sin og se om den vil køre med den.
Har også kigget på brægrænsningen og har heller ikke det berømte stik på scooteren.
Har så været nede for at kigge i CDI´en og her var alle optaget så den er begrænset. Jeg har en lyserød/pink ledning i som jeg tror er den som gør det, så vil prøve at fuske lidt med det her idag.
Så vil lige studere siden med tips og tricks inden jeg går igang, for er jo første gang jeg skal gøre det selv*gg*
Svar
#29
omdrejnings begrænseren var slået fra på min .. og ledningen gemt om bag stellet så det kan være _meget_ svært at finde den.
nu skal jeg bare have taget mig sammen til at sætte en større dyse i. og lettere ruller.
men det giver beskidte fingre og jeg er it mand (læs: ikke vant til beskidte fingre og er absolut ikke mekaniker) så det kan blive en udfordring Grin
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#30
Hej igen.
ja så mislykkedes mit projekt alligevel, havde karburatoren adskilt og det hele og skulle have de 3 skruer ud af bunden å den men så uheldig som jeg er er kærven helt ødelagt så kunne ikke skrue den sidste skrue ud for at skifte dyse i den Ond
så nu ved jeg ikke hvordan jeg kommer vider , har samlet den igen så må jeg hen til en mekaniker for at se hvad de kan gøre håber ikke jeg skal have en helt ny en bare for det. og CDI`en venter jeg lidt med endnu.
Svar
#31
Kan du ikke slibe hovedet af skruen af med en vinkelsliber. De skruer i karb. er af en elendig kvalitet og det er vigtigt at bruge en skruetrækker der passer helt. Inden jeg skruede mine ud gav jeg dem et slag med en hammer.
Svar
#32
Joh det kunne jeg måske nok, men tror ikke jeg lige tør slibe med den maskine jeg har, den rykker for vildt. Tror bare jeg kommer galt afsted hvis jeg skal slibe kærven af. venter til den snart skal til service, det varer ikke så længe, så kan de bøvle med den.
Ja jeg skulle nok også har givet alle skruerne en dask med hammeren fra starten af, men så vidt tænker man ikke når man ikke lige er scooter mekaniker.
Svar
#33
Hvis du fulgte vejledningen til dyseskift her på siden står det også. Men få fat i nogle nye skruer i ordentlig kvalitet, så kan du også få dem af en anden gang. Har du købt dyse og hvor langt har scooteren kørt?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#34
jeg jeg må hellere se ordentlig efter næste gag jeg skal igang med noget.
ja har købt dyse en str 92 og 94 for at være på den sikre side.
Scooteren har kørt lidt over 700 km uden problemer overhovedet
Svar
#35
ok, prøv med 92 først, den "tager" lidt mindre benzin end 94'eren. min har kørt lidt over 800 km.
Svar
#36
okay jamen det vil jeg prøve så, hvordan er din i optræk.
Min er lidt langsom fra 40 og så op til de 55-60, og nogen gange når jeg skal dreje og op i fart kan det godt tage et stykke tid inden den er oppe i fart igen, det er sådan lidt op og ned, men er ellers meget godt tilfreds med den. Jeg kommer da frem fra a-b.
Min kører heller ikke mere end de 30 /km/l
Svar


Forum spring: