Søg Garagen Hej Gæst! Register

Skifte Cylinder.
#1
Jeg har et spørgsmål ang at skifte cylinder. Er der stor forskel på at skifte det på en 2 takter og en 4 takter for en af mine venner er lidt usikker om han kan på min 4 takter han har selv skifter cylinder på sin egen. Men er det stor forksel på det Smil ?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Det der er det sværeste, som 2-takter folk nok får svært ved at gøre,(Uden først at vide lidt om det.) er at få motoren til at stå under komprision, mens knastakslen bliver sat rigtigt.

Men hvis du/i eller følger den her guide til punkt og prikke, så skulle i kunne finde ud af det:
http://www.billig-scooter.dk/viewtopic.php?t=3550
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar
#3
Hvad tror i egentlig panserne ville sige hvis de stoppede en med en tun udstødningen på fx min sprint?

Den gir jo ikke andet end en svedig lyd :P
Ville de så sige at den var skyld i at jeg kunne køre hurtigere eller?
Svar
#4
Konstruktiv ændring = bøde da den larmere mere end std.

Svar
#5
Tak for svar. Utroligt at det hænger sådan sammen. Ked af det
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
russer60 Skrev:Konstruktiv ændring = bøde da den larmere mere end std.
Et kildent spørgsmål :? Din udlægning, som deles af flere fra ordensmagten, er lidt frit oversat fra reglerne, der kun taler om "støjer unødigt". Der står desværre ikke, i forhold til hvad, og den umiddelbare tolkning, ville derfor nok være, at såfremt, den larmer mere, end den standardpotte, den er godkendt med, så må den jo larme unødigt. Men hvad er støj? Iflg. reglerne, er der en øvre maksimumstøjgrænse målt i dB, som skal overholdes. Målingsmetoderne er ret indviklede, og lyd, med lavere dB, end det tilladte, kan for den enkeltes øre godt lyde mere støjende, end lyd med højere dB - afhængig af frekvensen.

Herudover, vil en tolkning, som siger, at såfremt potten støjer mere, end originalpotten, er den ulovlig, stride imod CE-certifikationen på potten, der jo netop alene er en EU-godkendelse af pottens støjniveau, der gælder for alle EU-lande. Et lands evt. manglende accept af CE-certifikationen, eller en skærpelse af kravene, er en handelshindring, der hurtigt vil, og er blevet, pådømt ved EU-domstolen. Dette er årsagen til, at Danmark blev tvunget til at acceptere uoriginale lydpotter med CE-mærkning, som en lovlige ersstatningsdel. Danmark havde inden EU skred ind, nemlig forbudt uoriginale lydpotter, uanset, om de var certificerede, eller ej. Såfremt potten er effektforøgende, hjælper en CE-mærkning dog intet, da det hører under en anden lov.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar


Forum spring: