Søg Garagen Hej Gæst! Register

Listo 45 3/4 årsrapport (Skuffelse) hjælp...
#1
Købte en Listo 45 sidste år.
Indtil videre har den været på værksted mindst 5 gange på 9 måneder (den har stået stille i vinteren i 2 måneder af det) og dermed er jeg pænt skuffet over scooterens kvalitet. Scooteren har været til 2 service check som samlet koster 1500 kr. Elektronik boksen har været udskiftet og batteriet er blevet skiftet. Der bliver stort set kun kørt lange ture på den, så jeg kan ikke se hvorfor batteriet ikke kan holde 9 måneder.
Den var 3 gange på værksted i starten pga. at forhandleren ikke kunne smøre koblingen med det rigtige middel så den peb hele tiden når man gassede op fra at stå stille af. Batteriet blev skiftet 1½ måned siden (på min regning) og nu er den gal igen. Den kan ikke starte. Samme symptomer som da batteriet skulle skiftes.

Derudover gik speedometer kablet i stykker og efter 4 måneder fra ny af og det var så også på min regning. Er der overhovedet garanti på nogle dele på sådan en scooter??? Det påstår min forhandler tydeligvis ikke.
Hvordan får jeg min scooter på forhandlerens værksted når den ikke kan køre? Eller skal jeg bare finde et værksted i nærheden af hvor jeg bor?
Jeg er blevet så træt af den scooter fordi der kun er problemer med den.
Hvad råder i mig til at gøre?

Teksten delt op. JPS. Smil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Citat:Den var 3 gange på værksted i starten pga. at forhandleren ikke kunne smøre koblingen med det rigtige middel så den peb hele tiden når man gassede op fra at stå stille af.
Er den holdt op med at pibe? Hvis ja hvad gjorde han så for det skulle stoppe? min piber nemlig også fra start..
Svar
#3
Hvis du har købt Listoen ved en forhandler har du akkurat den samme garanti som enhver anden handel. 6 måneders garanti og eftf. 18 måneders reklamationsret.

Enhver reparation som foretages indenfor de første 6 måneder af maskinens levetid må betragtes som værende for sælgers regning/på garantien jf. købeloven. Eneste undtagelse er alm slitage (f.eks ruller og bremseklodser/bakker). Hvis dit speedokabel knækkede efter 4 mdr er det en garantisag. Når de 6 måneder er gået er det desværre ejeren der skal kunne bevise, at en eventuel fejl var til stede på købstidspunktet.... sådan er reglerne.

Batteriet på Listoen er elendigt - og det har det alle dage været - det skal skiftes til et der kan klare det danske vejr - helst af gel-typen. Men.. alle batterier taber strøm ved stilstand, så har den ikke kørt i 2 mdr, skal det lades op.

Jeg har nu ikke haft problemer med at få garantien til at dække. Dette indbefatter 2 batterier, 1 vario, 2 bremseklodser, 1 karburator (komplet), 2 dyser, 2 tændrøre, 1 tændrørshætte, samt en masse arbejdstimer.

Følgende har jeg selv betalt: 1 bagdæk (110-80-10 som står meget bedre fast), 2 sæt ruller, 1 stk 3000 km eftersyn (justering af ventiler), og en bagageboks. Udover 3000 km eftersynet er det jo noget jeg selv har valgt. Derudover har han skiftet gearolie på den en enkelt gang. Jeg har selv sørget for at skifte motorolie.

Kontakt importøren af din maskine. De kan oplyse nærmeste værksted, som udfører deres garantireparationer. Vælger du et andet værksted er det for egen regning.

Du må ikke forvente at en Listo til 6-7000 kr er af samme kvalitet som en Peugeot Speedfight eller en Aprilia Ditech. Der er en verden til forskel. Der er lidt mere vedligehold ved en Listo, og at du har en skod-forhandler (undskyld udtrykket), gør ikke dit liv nemmere.

/Nighthawk
Svar
#4
Med hensyn til det der piberi?? Min piber også fra stilstand når jeg giver gas!? Noget nyt om det ? Fortvivletcooter:
Svar
#5
forhandleren siger at 8 ud af 10 gør det. Det skyldes belægningen i koblingen, men har ingen betydning for levetiden.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
8/10? Dvs. der kan godt gøres noget ved det? Smil
Svar
#7
Altså min piber ikke, så jeg aner slet ikke rigtig hvordan det lyder? :eh:
Martin> Hvis vi får fri nogenlunde samtidigt i morgen må du lige huske mig på at jeg lige skal ud og lytte med når den piber.

Det kunne være remmen der glider lidt i starten??
Svar
#8
Nej det ikke remmen. Det er koblingsbelægningen der siger den lyd lige mens den griber fat.
Nej der kan ikke gøres noget ved det, man kan skifte koblingen og håbe man er 1 af de "heldige". Men jeg er nu ligeglad med det.
Svar
#9
Hov.. så ik din besked før nu Stig.. Smil

Det er da træls at høre på Smil Jeg nævner det til 500km eftersynet!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Det hjælper ikke at nævne den piber ved start. Det gør de ikke noget ved. Piber din også?
Svar
#11
ja!
Svar


Forum spring: