Svar: 1.416
Tråde: 105
Tilmeldt: Sep 2008
Hejsa Alle
Sagen er at min bror har for en lille måned tid siden købe en Peugeot V-Click 30 km/t (originalen af Sprint), men den er desværre gået i stykker og er kommet til den forhandler hvor han har købt den, den er så blevet sat på deres værksted for at blive undersøgt (den kan ikke starte) men de kan ikke finde fejlen forhandleren sagde at de først kan kigge på den om 4 uger tid hvilken jeg synes er for lang tid inden de kan kigge på den videre, men det jeg egentlig kun vil vide er om der nogen af jer som kender modellen og om det er den samme type motor der sidder på V-Clicken (GY6)?
Med Venlig Hilsen.
Micras.
Yamaha Neos 4T, Titanium/Grå EU45, årgang ´13. 17100 km.
Svar: 2.047
Tråde: 34
Tilmeldt: Nov 2008
Altså så vidt jeg har læst mig frem til så er V-Click sådan en kina scooter magen til Giantco Sprint,Pexma 30,Texas Free,Baotian osv osv og der skulle også gerne være en GY6 motor på den
Jeg har faktisk tit gået og spekuleret lidt bagefter om jeg ikke skulle have haft sådan en istedet for min Giantco.. Da det jo er Peugeot som er et anderkendt mærke og derfor burde kvaliteten vel også være lidt højere end som de andre Kina scootere? Men det kan være det bare er det samme.. V-Click har dog en anderledes forlygte end de andre (visuelt) Som jeg syntes ser ret godt ud
Men det korte og det lange er: Ja den har vist nok en GY6 Motor (ret mig hvis jeg tager fejl)
Svar: 1.416
Tråde: 105
Tilmeldt: Sep 2008
ChemicalBoy Skrev:Altså så vidt jeg har læst mig frem til så er V-Click sådan en kina scooter magen til Giantco Sprint,Pexma 30,Texas Free,Baotian osv osv og der skulle også gerne være en GY6 motor på den
Jeg har faktisk tit gået og spekuleret lidt bagefter om jeg ikke skulle have haft sådan en istedet for min Giantco.. Da det jo er Peugeot som er et anderkendt mærke og derfor burde kvaliteten vel også være lidt højere end som de andre Kina scootere? Men det kan være det bare er det samme.. V-Click har dog en anderledes forlygte end de andre (visuelt) Som jeg syntes ser ret godt ud
Men det korte og det lange er: Ja den har vist nok en GY6 Motor (ret mig hvis jeg tager fejl)
Hejsa Chemicalboy
Kan du lige forklare mig hvordan det kan hænge samme at Peugeot V-Click muligvis er en kina scooter når Peugeot er en anerkendt mærke?
Med Venlig Hilsen.
Micras.
Yamaha Neos 4T, Titanium/Grå EU45, årgang ´13. 17100 km.
Svar: 2.425
Tråde: 21
Tilmeldt: May 2007
Micras Skrev:Hejsa Chemicalboy
Kan du lige forklare mig hvordan det kan hænge samme at Peugeot V-Click muligvis er en kina scooter når Peugeot er en anerkendt mærke?
Fandt det her:
Citat:The traditional cheap Chinese scooter (Sukida, Lifan, Skygo, Baotian, Zhongyu, Kinroad, Jianshe, Jialing, Jinlun, Xinghue, Skyjet etc you get the idea), all the 50cc scooters are pretty much the same bike (Baotian QT50)
These are the original Chinese scooters sold by many, and in my opinion, are perfectly good bikes providing you use them for what they are; cheap transport. Like I said before, if you buy one and use it for a year then throw it away, it’ll still cost you less than your bus fairs would.
Generally as well, most of these are bought unregistered, and you have to pay a £65 registration fee and £15 tax on top of this (along with number plate and petrol), which is something to factor into the cost of buying one too.
Pros: Cheap transport, excellent fuel economy
Cons: Not PDI’d properly most the time, no official spares supplier, hidden costs.
Peugeot VClick
This is the same as above believe it or not, just the normal Baotian Chinese scooter but rebranded under Peugeot. This retails at £829 according to the official Peugeot website, and this includes a PDI, Petrol & Number Plate. However, this doesn’t include Registration fee and Tax, so add another £80 to this for on the road price.
Pros: Proper dealer network and PDI with a full 2 year warranty
Cons: Still the same cheap Chinese scooter as the originals, nothing to stop you buying one and just fitted Peugeot parts to it if it goes wrong.
Så det er bare en Kina scooter med et Peugeot mærke på, solgt af Peugeot.
Det vil sige at den ikke er af bedre kvalitet, men det er de reservedele som Peugeot levere til gengæld.
Så vidt jeg kan læse mig til.
Svar: 2.047
Tråde: 34
Tilmeldt: Nov 2008
Big du fandt lige præcis den samme tekst som jeg læste for nogen måneder siden ang. Peugeot V-Click. Det er også derfra jeg fik min viden
Men ja så må vi jo hurtigt kunne konkludere, at der sidder en GY6 motor på "dyret"
Svar: 1.416
Tråde: 105
Tilmeldt: Sep 2008
ChemicalBoy Skrev:Big du fandt lige præcis den samme tekst som jeg læste for nogen måneder siden ang. Peugeot V-Click. Det er også derfra jeg fik min viden
Men ja så må vi jo hurtigt kunne konkludere, at der sidder en GY6 motor på "dyret"
Hejsa alle.
Der blev jeg godt nok overrasket, det var jeg slet ikke klare over men der blev jeg en lille del klogere
Med Venlig Hilsen.
Micras.
Yamaha Neos 4T, Titanium/Grå EU45, årgang ´13. 17100 km.
Svar: 2.047
Tråde: 34
Tilmeldt: Nov 2008
Ja det er da også lidt for dårligt at de ikke oplyser det. Hvis man nu går hen og vil købe sådan en V-Click, i troen om at det er en Fransk kvalitets knallert ja så blir man godt nok taget ved næsen
Svar: 8.172
Tråde: 168
Tilmeldt: Jul 2008
ChemicalBoy Skrev:Ja det er da også lidt for dårligt at de ikke oplyser det. Hvis man nu går hen og vil købe sådan en V-Click, i troen om at det er en Fransk kvalitets knallert ja så blir man godt nok taget ved næsen
Ja, lidt mærkeligt de vil lægge navn til sådan noget kinøjser, istedet for at udvikle selv.(Ved godt udvikling koster),men de vil vel også ha en scooter i en billigere prisklasse at tilbyde..
Men man kan vel lige så godt købe en Baotian eller Giantco, + andre, og spare penge. Det eneste positive er vel at de cykelforretninger der sælger peugeot, også skal servicere dem.
Svar: 2.047
Tråde: 34
Tilmeldt: Nov 2008
barden Skrev:Ja, lidt mærkeligt de vil lægge navn til sådan noget kinøjser, istedet for at udvikle selv.(Ved godt udvikling koster),men de vil vel også ha en scooter i en billigere prisklasse at tilbyde..
Men man kan vel lige så godt købe en Baotian eller Giantco, + andre, og spare penge. Det eneste positive er vel at de cykelforretninger der sælger peugeot, også skal servicere dem.
Ja det var jo så det jeg gjorde
Mener at V-Click ligger i prisklassen 8-9000 kroner hvorimod Giantco'en kun koster 7.000 og jeg mener da at en Baotian er endnu billigere men det er nu også bare noget "jeg har hørt".
Svar: 4.313
Tråde: 59
Tilmeldt: Jan 2006
Reservedels tilgang og Peugeot mekanikere (aut. Peugeot værksteder), er en god grund til at vælge V-click fremfor de andre Kinaforhandlere.
Vi reparerer ihvertfald mange af den scootertype hvor kunden ellers er gået forgæves hvor de har købt den.
T-Hansen i Århus (Silkeborgvej), er derimod blevet ret gode til deres egne 4T Giantco'er, så der ville jeg egentlig godt købe den type scooter - hvis jeg altså ikke var hvor jeg er... :P
Svar: 136
Tråde: 1
Tilmeldt: Aug 2007
ChemicalBoy Skrev:Ja det er da også lidt for dårligt at de ikke oplyser det. Hvis man nu går hen og vil købe sådan en V-Click, i troen om at det er en Fransk kvalitets knallert ja så blir man godt nok taget ved næsen
Forskellen er at Peugeot så lover 3 års garenti hvis du overholder service intervallerne.
Om der skulle være forskelle kan jeg dog ikke svare på. Men lur mig om ikke der er et eller andet sted siden Peugeot tør sætte en løve på skjoldet.
Svar: 2.047
Tråde: 34
Tilmeldt: Nov 2008
Jo det må man da håbe! Men jeg vil da også gå ud fra at der er nogen flere fordele ved at købe en V-Clic istedet for en Giantco fx.
Der er også nogen ting på V-Clic'en som ser ud til at være af bedre kvalitet end på fx en Sprint
|